čtvrtek 11. října 2012

O jídle obecně

Hey bro's!
Než se pustím do nějakých ukázek mých jídelníčků a různých receptů, chtěl bych něco napsat obecně. Vezmi to pěkně popořádku, od snídaně až po večeři, co jím a proč.
Ráno: 
Tady je to velmi jednoduché. Ovesné vločky. Buď můžete koupit jen ovesné vločky a přidat si do nich nějaké ovoce nebo med na dochucení, nebo jak to dělám já - koupit si kaši už hotovou. Někomu se to nezdá, protože je to takový "polotovar" co zalijete horkou vodou a máte hotovo, ale já si na to zvykl a příjemně mě to překvapilo. Jedná se o ovesné kaše v sáčku (EMCO). Krabice 4 ks stojí kolem 45 kč. Což se mi nezdá tak hrozné, dát cca 11 kč za snídani. Vzhledem ke složení, jsou ovesné vločky mou jedinou snídaní a nevadí mi ani po tak dlouhé době. Přece jen - příchutí je hodně velké množství. Na různé "fitness" musli, cornflaky a podobně rychle zapomeňte. Je to jen přehlídka jednoduchých cukrů.
Dopoledne:
Jelikož dopoledne nejčastěji cvičím, jídlo se od toho hodně odvíjí. Rád si zamlsám, při množství fyz. aktivit si to i můžu dovolit. Takže si dám klidně nějaké mléčné výrobky, přesnídávku (do které ještě přisypávám vločky), nebo ochucené tvarohy a podobně. Snažím se ale pojíst min. hodinu před tréninkem a to byste měli rozhodně dodržovat i vy. Po fitku (až na pravidelný příjem sachrů z hroznového cukru hned po tréninku) si pak vybírám, na co mám chuť. Neříkám tím, že jdu do obchodu a koupím si koblihy. Dobrou zkušenost ale mám s různými záviny a duetkami, nebo ovocnými saláty a ovocnými koktejly (nealko!). První jídlo po tréninku u mě přichází asi po 30-40 minutách a jedná se právě o to výše zmíněné. Tělu prostě po pořádném tréninku budou cukry chybět, tak se je nebojím doplnit.
Oběd:
Obědy jsou jasné. Maso! Aspoň 4-5x do týdne se snažím jíst maso a to hlavně libové kuřecí, nebo vepřové. Jako příloha mi k tomu slouží zelenina. Ať už jakákoliv. Ze začátku byl trochu problém, ale jak přijdete na to, jaká kombinace zeleniny je pro vás ta pravá, je to pohoda. Bezmasé obědy pak kombinuji jako potréninkové jídlo. (těstoviny s tvarohem, rizoto, krupicová kaše atd.)

Svačina 1:
První sváča je většinou lehká, po vydatnějším obědě nemám potřebu se přejídat. Buď je to musli nebo sójova tyčinka s nějakým kusem tmavého pečiva.
Svačina 2: 
Ta už bývá vydatnější. Jedná se většinou o tmavé pečivo (jako mazadlo používám odtuč. tvaroh) se šunkou a sýrem. Šunka kvalitní, sýr beru 20%. A k tomu samozřejmě kopec zeleniny.
Večeře:
Večer už se snažím vynechávat sacharidy úplně. Takže to řeším buď tuňákovou pomazánkou (což není nic jiného než tuňák ve vl. šťáve + nakrájená cibule), nebo různé pomazánky z tvarohu (to už ale není taková dobrota). Příležitostně udělám i míchaná vejce (pozor, dělám je i se žloutky) a k tomu zeleninu a knackenbroty.

Tohle je takový průlet letem světem jídlem. Mým jídlem. To, že to vyhovuje mě, neznamená, že to bude přesně vyhovovat i vám. Jde o to přijít na to, co tělo potřebuje. Ale k tomu se dostaneme. Každopádně si z toho klidně vezměte příklad. Proto jsem to tu taky psal.
Tak se mějte a makejte!
David.


Žádné komentáře:

Okomentovat