sobota 13. října 2012

Suplementy

Hezký pozdní večer všem! Dneska jsem se ještě rozhodl napsat článek o velmi důležitém faktoru - suplementech. Sám nějaké beru, nevidím v tom vůbec nic špatného. Když se je naučíte brát správně, tak budou funkční a nebudou to jen zbytečně vyhozené peníze. Protože co si budeme vykládat, jsou celkem drahé. Vypíšu tu všechno, s čím jsem měl nějakou tu zkušenost a ke každému napíšu i něco navíc. Bude to zase mými slovy a snad dobře pochopitelné.

1. Carnitin
Jedním slovem - spalovač. V hubnoucí fázi mi hodně pomohl. Navíc jsem si na něj zvykl velmi rychle. Stačí do sebe kopnout 10 ml tak 20 minut před tréninkem. Dejte mu i nějaký čas, aby vůbec účinkoval. Další skvělá věc je přísun energie, kterou vám dodá. Podle všechno by měl brát energií z tuků a cpát ji tam, kam potřebujete. Potvrzuji. I když jsem někdy nebyl úplně ve formě, carnitin mě do ní dostal a šlo to cítit.

2. BCAA
Svazek hodně důležitých aminokyselin. Beru je ve formě tablet (3ks před, 3ks po). Někdo říká, že je to zbytečnost. Já si ale naopak myslím, že při takové fyzické zátěži je to velmi dobrá pojistka kvalitní regenerace a ochraně svalů před devastací.

3.PROTEIN
Samozřejmost. Asi můj nejoblíbenější suplement. Pomohl mi nabrat čistou svalovou hmotu (a pořád pomáhá). Snadno s ním zvýšíte příjem bílkovin na požadovanou velikost. U mě tedy vede 90% protein (samá bílkovina, prakticky žádné sacharidy. Beru ho 2x denně. První várka je asi 60-90 minut po tréninku a druhá před spaním.


4. AMINOKYSELINY
Kromě BCAA beru ještě amina samostatně. Hlavně kvůli již zmíněné svalové ochraně, ale i celkovému zlepšení imunity. Jestli je to opravdu funkční, to 100% říct nemůžu. Jen můžu potvrdit, že se mi nemoci vyhýbají obloukem.

5. HROZNOVÝ CUKR
Jedním slovem - glukopur. Můj "gainer". Na doplnění sacharidů bezprostředně hned po docvičení skvělá věc. Stojí pár korun v každém supermarketu.

Tak to je kompletní výčet všech doplňků stravy. Žádný creatin, žádné pumpy, ani nic podobného. Netvrdím, že je to špatné. Jen mi to prostě nepřišlo zajímavé. Mimochodem, na obrázcích jsou přesně ty doplňky, které jsem měl/mám doma. Tak se mějte a makejte!
David.

3 komentáře:

  1. Ahoj, chcela by som sa spýtať, ten Carnitin je vhodný aj pre darcov plazmy/krvi? Či sa to nejako neprejavuje na výsledkoch. A tiež, či sa to v pohode znáša s antikoncepciou. (Možno hlúpe otázky, ale fakt ma to zaujíma, nakoľko som totálny laik). Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Neryo! Přiznám se - musel jsem hledat, protože o tomto toho sám moc nevím. Ale našel jsem a přetlumočím Ti to tady. :)) Psali to chytří lidé, takže bych jim věřil.
      1. Snížení účinnosti antikoncepce při braní carnitinu se bát nemusíš.
      2. Nemá to ani žádný vliv na dárce krve/plazmy.

      Takže se carnitinu nemusíš vůbec bát. :)

      Vymazat
    2. Ďakujem moc, ja som aj hľadala, ale akosi nič takéto som nenašla :) fakt veľká vďaka :)

      Vymazat