pondělí 15. října 2012

Voda, voda, voda

Hey bro's!
Jak jsem slíbil, dneska je tu další článek. Bylo trochu méně času, takže jsem rád že to stíhám aspoň takhle. Řekneme si něco o hodně důležitém faktoru a divím se, že jsem si na to nevzpomenul už dříve. Jde o pitný režim. Ať už během dne, nebo během tréninku.
Co pít? V tomhle máme jednu hroznou výhodu. Co se týče pití, je to "velmi levná" záležitost. Běžte ke kohoutku s pitnou vodou, napusťte si ji do sklenice a drink máte hotový. Ano, to je to, co teď budete pít. Vodu. Je to zdravé, rozumné a levné. Ze začátku to možná bude trochu problém. Aspoň pro mě byl. Ještě rok zpátky jsem byl celkem závislý na pití jako coca-cola a pepsi. Samozřejmě že se to odrazilo jak na zdravotním stavu, tak na těle. Cukrů a ne zrovna zdravých látek je v těch nápojích požehnaně. Časem si ale zvyknete na vodu jako na úplně normální nápoj. Nebude se vám protivit a bude vám i chutnat. Voda totiž opravdu chutná dobře.
Co určitě vynechejte, jsou již zmíněné coca coly, pepsi coly, fanty a podobné nápoje. Ani zero, či light není zrovna výhra. Sladidlo které se v nich vyskytuje (aspartam) je sice celkem běžné, ale rozhodně ne zdraví přínosné. Hodinu chemie tady dělat nebudu, ale zkuste si na wiki najít tohle sladidlo a přečtěte si o něm. Džusy a multivitamíny jsou jen přehlídka jednoduchých cukrů a možná v něm sem tam najděte nějaký ten vitamín. Abych se přiznal, jednou za čas si džus taky koupím. Tím jednou za čas ale myslím třeba 3 měsíce. Něco podobného platí i o kofole bez cukru. O stévii (sladidlo v kofole) jsem si nikde nic špatného nepřečetl, takže si ji jednou do měsíce s klidným svědomím dopřeji.
Píšu tady o všech sladkých nápojích jako o největším zlu. Nemyslím to ale špatně, jen vám tím chci naznačit, že je zbytečné do sebe nalívat tyhle tekutiny, když je doma ten nejlepší a nejlevnější zdroj. A když si je zrovna nezapomenu koupit, tak mám doma šumáky (vitamín C) a ten taky nechutná zle. Samozřejmě se bere jeden denně.
Během tréninku vyznávám také pití vody. Iontové nápoje nejsou špatné, ale jak si zvyknete na vodu, nedáte na ni dopustit ani při trénování. A když už se při cvičení pije, tak se spíše jen tak "pocucává". Rozhodně není dobrý nápad do sebe nalít 3dcl najednou. Pak to ve vás žbluňká a cvičí se špatně. To samé platí před tréninkem. Nenalívejte do sebe litry vody, bude vám pak špatně.
Na závěr jen řeknu, že denně vypiju 3-4l. Níž opravdu nejdu a počítám do toho příjem i během tréninku, který se pohybuje asi kolem 0,5l.
To by bylo všechno, nakonec jsem se celkem rozepsal, tak snad se vám to bude chtít večer ještě číst. Mějte se a makejte!
David.

Žádné komentáře:

Okomentovat