pátek 30. listopadu 2012

A co s váhou?

Tak jsem dneska četl pár článků o váze, vážení, množství jídla a omezování se. Něco bylo fajn počtení, se kterým 100% souhlasím - například tenhle ČLÁNEK ZDE. Je tam prakticky všechno, co bych vám napsal taky, takže určitě přečíst! :)
Na co ale narážím je hlavně taková ta fóbie z každého gramu tuku, z každého nevítaného gramu na váze a podobně. Já tohle beru jako zbytečný stres a váhu prakticky NEPOUŽÍVÁM!! Je to úplná zbytečnost a mám pro to jednoduché vysvětlení.



Někdy se může stát, že ačkoliv si držíte hezký jídelníček a cvičíte, tak se pak postavíte na váhu a vidíte, že se ručička zvedla (to mluvím k těm, kdo se snaží hubnout, osoby v objemu v tento okamžik skáčou radostí do stropu). Jenže ona se zvedla z nějakých důvodů a rozhodně to nemusí být zrovna ten důvod, že jste přibrali tuk. S největší pravděpodobností se vám tvoří nová svalová hmota, která tam předtím nebyla. A to je dobře! To je víc než dobře. To poslední, co byste měli udělat je to, že slezete z váhy a začnete si odepírat jídlo, aby to šlo zase dolů.

zdroj - Martyho frky


A jak to teda řešit? Můj názor je váhu používat minimálně, k nějakému zapisování průběžné váhy, abyste pak viděli jak to šlo. Ale nějaké každodenní vážení rozhodně nedoporučuji. Tady platí vcelku jednoduché heslo - nejlepší váha je zrcadlo.
Stoupněte si před zrcadlo, mrkněte, co se vám nezdá a zaměřte se na to. V zrcadle toho vždycky uvidíte mnohem více, než na ručičce váhy, věřte mi. Takže žádné stresování, pěkně v klidu a půjde to! Stres je v tomto ohledu velký nepřítel a v dnešní době je úplně zbytečné si ho přidávat ještě vlastní vinou.
David.

4 komentáře:

  1. Prfktně napsané :) Pro mě je taky nejlepším ukazatelem právě zrcadlo. Na váhu lezu občas a spíše proto zajímavost. Stejně to není vůbec směrodatné. dysi jsem se stresovala nad každým gramem, ale to je ta největší blbost, co může člověk udělat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kéž by tohle pochopila moje spolubydlící! Ale ať se jí to snažím vysvětlit jak chci, číslo na váze je pro ni mnohem důležitější..

    OdpovědětVymazat
  3. Taky bych brala takový pohled na věc! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezky napsané.
    Byla jsem dříve to samé, každý den na váhu, ráno a radši i večer aby mi něco neuteklo! ;)

    Beru to tak, že když přiberu, je to sval. Ale prostě to číslo, nechci aby bylo velké, ale na druhou stranu chci fakt vypracovaný tělo a to bude, myslím si, váit víc! ;)
    Je to o psychice!

    OdpovědětVymazat