čtvrtek 29. listopadu 2012

Svačinka

Ahoj!
Dneska jsem se rozhodl vám dát pár tipů, co se týče odpoledních svačin. Přece jen už by se mělo méně sachrovat (úplné minimum ale taky není dobré) a když nevíte, co sníst, hodně často pak děláte generálku lednice a dopadá to špatně. Doma jsem si pohrál, nafotil pár produktů, které se dají různě kombinovat. Samozřejmě toho existuje i mnohem více, ale všechno doma nemám. Snad vám pomůže i tady tohle. Inspirujte se.

1. Tvaroh mix
Tohle mám velmi rád. Už jsem o tom párkrát psal, není to nic složitého. Jen smícháte 125g odtučněného tvarohu s jedním kelímkem ochuceného tvarohu Milko. K tomu si dáte 2-3 kousky pšeničných toustů. Abych se přiznal, párkrát jsem si tohle dal i večer a nikdy mi to neublížilo.


2. Tuňák ve vlastní šťávě + tmavé pečivo
Mít doma zásobu téhle rybičky není vůbec špatný nápad. Osobně mi to v oleji nechutná, proto ho preferuji ve vlastní šťávě, navíc je to čistá bílkovina. Do nedávna jsem se snažil o nějaké pomazánky, ale když si koupíte kvalitnějšího tuňáka, je to chuťově přijatelné hned z konzervy. 


3. Pšeničné tousty
Ty mám hodně v oblibě - jsou levné, dobré a je jich v balíku dost. Prakticky si k tomu můžete dát všechno, co tu vypisuji. Tuňáka, tvaroh, nebo i šunku a sýr. Když se to ještě zapeče, máte z toho teplou a chuťově skvělou svačinu. 



4. Cottage cheese
Super mazadlo ve večerních hodinách, třeba na knacky. Chutná skvěle, dokonce se dají i koupit různé příchutě - klasický, s pažitkou, apod. Když si k tomu dáte i kopec zeleniny, nic nezkazíte.


5. Corny
Tohle už si tak často nedávám, ale 2x do týdne, jako takové zaplácnutí je to fajn. Chci říct, že mi to nikdy neublížilo, ale na druhou stranu nečekejte, že vás to nějak zasytí. Tenhle problém pak řeším, že k tomu přikusuji ještě nějaké tmavé pečivo.



6. Vejce
O tomhle je asi zbytečné něco vůbec psát, ne? Prostě míchaná vajíčka. A neblbněte, nevyhazujte žloutky! Vždycky jsem je jedl a pivní pupek mi nenarostl. Takže žádné oddělování, pěkně si to tam na tu pánev vylejte všechno!


7. Polystyren
Nejsem jeho velký fanda, ale když se prostě nedá jinak, taky jich pár zobnu. Chutná to hnusně, ale hodnoty nejsou zase tak špatné. Každopádně se vyvarujte toho, abyste tím nahrazovali nějaké pořádné jídlo.


8. Jogurt
A když jogurt, tak Holandia! Ať už bílý, nebo ochucený. Akorát počítejte s vyššími hodnotami u ochucených. Na druhou stranu je ze všech těch jogurtů asi nejzdravější. Takže určitě doporučuji pravidelnou konzumaci.



Tak to byl takový malý výčet toho, co svačím. Samozřejmě je toho více, ale další várku udělám až budu mít suroviny doma. Teď ještě takový malý bonus, co se netýká jídla, ale pití.

1. Káva
Můj velký zlozvyk, kterého se asi nezbavím. Kafe miluju a pít ho prostě budu. Kofein je pomocník, ať už při únavě nebo při pálení tuků, takže se kafe nebojte. Jen to nepřehánět, což se mně osobně moc nedaří.


2. Vitamín C
Nejen, že je to vitamín, ale jedna sklenička denně mi pomáhá zahnat chuť na nějaké sladké pití. Dám si ho prostě v tu dobu, kdy mě žene mlsná a nebezpečí je zažehnáno. V úvahu připadá i hořčík a mulťák, já si ale dávám céčko.




11 komentářů:

  1. Super clanek, diky! Pokracuj v tom, je to inspirace!
    Co se polystyrenu tyce, me nejvic chutnaji (polystyren a chutnat zni divne, ja vim, ale odzkousel jsem jich tuny druhu =D ) Racio Rice Cakes with Soya ( http://www.racio.cz/en/en-produkty-to-nejlepsi-pro-vas/en-celozrnne-chlebicky/item/rice-cakes-with-soya ), ta soja tomu dodava takovou...mno, lepsi chut. Urcite vyzkousej.
    A co se tunaka tyce, osvedcil se mi Tunak v mineralni vode z Marks&Spencer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc Michale! Určitě vyzkouším všechno co jsi tu napsal a pak tu hodím nějaké pocity. Dám těm "polystyrenům" šanci! :D A tuňák v minerální vodě zní více než dobře, na to jsem zvědavý.

      Vymazat
    2. Mě třeba polystyrény chutnají, ale nikdy je nejím samotné ;) Nejlepší jsou namazané arašídovým máslem :D Nebo je přikousnu k nějakému salátu či tvarohu :) Ono úplně jsou nejlepší čerstvé, když zrovna otevřeš nové balení :)

      Vymazat
  2. Potěšils mě. Pořád mám pocit, že jím špatně, ale já vlastně jím hlavně to, co tu máš, takže jsem klidnější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš! To jsem rád, že máš dobře zaběhlé stravování. :)

      Vymazat
  3. Super tipy. Svačím víceméně podobné věci :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vcera jsem zkusil smichat ten nizkotucny tvaroh a ochuceny Milko tvaroh..no, nakonec jsem skoncil pri pomeru 1:1 (baleni, tzn. 250g odtuc. tvarohu a 130g Milko ochuceneho tvarohu - udelal jsem z toho dve porce, tu druhou mam dnes na svacu), k tomu dva polystyreny a prima jidlo pred spanim =).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je potom ještě lepší - máš tam o poznání méně sachrů, když to smícháš takhle. A hlavně, že to nějak chutná, protože co si budeme povídat - odtučněný tvaroh sám o sobě není žádná lahůdka. :))

      Vymazat
    2. No furt mi samotny tvaroh chutna vic nez treba asi nejzdravejsi volba ze vsech, Ehrmann tvaroh s jogurtovou kulturou ( http://nd01.jxs.cz/956/819/9e628edcb8_33916416_o2.jpg ), ale ten si upravuju tak, ze ho rozmixuju s hruskou nebo bananem a pak se to celkem da, ale stejne ho jim jen ve dnech, kdy mam snizene sachry =D, prijde mi proste takovy...nahorkly.

      Vymazat
  5. Konečně někdo, kdo má rád pšeničná toust zapečený se sýrem :DD Je to mňamka :) Já si to teda ještě většinou potřu kečupem, což už není tak zdravé, ale jsem zvyklá to tak jíst :D Jinak věta: "Chutná to hnusně, ale hodnoty nejsou zase tak špatné." je naprosto boží :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jinak kafe pomáhá pálit tuky? Tak to je skvělý... Já kafe miluju a piju ho každý den. Snažila jsem se ho vyšrktnout z jídelníčku, ale ráno bez něho nejsem funkční :( Takže ho musím pít :D Ale tak aspoň něco pozitivního jsem se o něm dozvěděla :))

    OdpovědětVymazat