středa 19. prosince 2012

Aneb jak sem dostal chuť na aerobku!

Běhání mi chybí, takže si sem tam zajdu večer trochu zaběhat aspoň na páse. Rovnou jsem si z toho udělal aerobní trénink, tak vám tady předvedu, jak asi vypadá.

Skládá se ze čtyř částí
1. Běhací pás (20 min)
2. Kolo (10 min)
3. Stepper (10 min)
4. Břicho (to už je tak trochu mimo aerobku)


1. Běh na páse
Udělal jsem si v tom trochu systém, ať tam neběhám jak koza na pastvě. Interval běhu mám 20 minut (což není moc, ale vynahrazuji to intenzitou).

Průběh (od 20 min do 0) jak nastavuji rychlosti na páse

20 min - 14 km/h
16 min - 8 km/h
13 min - 10 km/h
11 min - 14 km/h
9 min - 6 km/h
8 min - 8 km/h
6 min - 10 km/h
4 min - 14 km/h
2 min - 10 km/h

Může se zdát, že mám spíš ruce na programovacím zařízení, než nohy na páse - ale mně to takhle vyhovuje. Běhám v teplácích a v mikině, pak to musím ždímat - ale to k tomu patří.

2. Kolo
Tak tady není moc o čem mluvit. Samozřejmostí je pořád zabírat, ani v jedné části "kružnice" kterou pedály opisujete, nenechat nohy odpočívat. Celých 10 minut nechat stehna pěkně pálit!!

3. Stepper
Než jsem si na tenhle ďáblův stroj zvykl, tak to chvíli trvalo. Ani nevím, jestli je to nějak zvlášť účinné, ale když já se u toho potím jako prase, tak to něco přece dělat musí. :D Ne, teď vážně. Je to zase jiný pohyb a určitě bych to nezatracoval.

4. Břicho
Na tohle se těším, protože vynechám své oblíbené "rutiny" a vrhnu se na nějaké zajímavé a těžké cviky, které si do rutin nezařadím, protože bych ji pak nezvládl. Dám tomu ale maximálně 10 minut a stačí.

Před aerobkou nic nejím a to opravdu třeba i 2 hodiny. Nerad bych to pak nechal ve fitku. Jediné, co si dám asi hodinu před tím, je kafe.

Tohle zvládnu asi 2x - 3x do týdne. Je to hodně zlehka, spíš jen proto, že mi to opravdu schází. Už ať je jaro a člověk může zase běhat venku. Co se týče tepové frekvence a těchto věcí - to jsem nikdy neřešil, abych se přiznal, ani nemám páru jak se to určuje. Tím ale nechci říct, že je to zbytečné. Komu to pomáhá, ať se jí klidně drží.

5 komentářů:

  1. Já většinou dávám aerobku na páse po posilování, jenom těch 20 minut, ale zrovna včera jsem si dala po dlouhé době celou hodinu aerobky. Byla to příjemná změna a nečekaně mě zmohla :D Jinak a páse to mám stejně jako ty, rychlost měním každou chvíli, extrémně by mě nebavilo běžet pořád stejně. Takže si to různě navyšuju a snižuju :)

    OdpovědětVymazat
  2. Běžci neznají špatné počasí!! (a ani ti, co běhat chtějí :P)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde mi ani tak o špatné počasí, jako o špatnou teplotu. :P :)

      Vymazat
    2. Výmluvy :P Dej tomu šanci a uvidíš, jak si zamiluješ běh ve sněhu :)

      Vymazat