pondělí 3. prosince 2012

Off day

Co že to vůbec je? Nepleťte si to s již zmíněným cheat day. Jde o úplně něco jiného. Off day znamená den bez fitka, bez fyzické aktivity. Pro mě je to jeden den v týdnu - neděle. Jak takový den vypadá? On se zase tak moc od toho zbytku týdne neliší. Stejně bych ale vypsal pár věcí, na které se mě třeba někteří ptáte a nejste si jistí.



1. Mám se v tento den krotit s jídlem?
Ne. Jíst se musí a to vždycky. Samozřejmě podle určitých pravidel. U mě to znamená, že v ten den vynechávám to nejvíc sacharidové jídlo - co si normálně dávám po fitku. Takže by jídelníček mohl vypadat následovně.

ráno - ovesná kaše
svačina - tmavé pečivo se šunkou
oběd - maso se zeleninou
svačina - pšeničné tousty zapečené se sýrem
svačina - míchaná vejce se zeleninou
večeře - tuňák s cibulí

Jak můžete vidět - jídla je dost. Samozřejmě tohle není nějaké dogma, je to ukázka toho, jak to vypadá u mně.

2. Co doplňky?
Tak tady se přiznám, že je to jak kdy. Záleží na mé sklerotické hlavě - protože jak necvičím, zapomínám na protein přes den. Co už ale dodržím vždycky, to je protein před spaním, na ten si vzpomenu. Ostatní doplňky co beru tak nějak odpadají sami. BCAA jsou v netréninkový den zbytečné.

3. Je vůbec nutný?
Pokud patříte k takovým lidem, jako jsem já, určitě se zeptáte, jestli je takový off day vůbec nutný. Vždyť přece čím víc cvičím, tím je to lepší. Jenže tady u toho nefunguje přímá úměra. Tělo prostě odpočinek potřebuje, sám jsem si vyzkoušel jet non-stop a nestojí to za to. Regenerace je důležitá a nesmí se podceňovat.

Není to žádná věda a určitě plno z těchto věcí už sami víte. Není od věci to ale mít napsané i tady, přece jen - opakování je matka moudrosti. Mějte se a dobře odpočívejte!
David.

1 komentář:

  1. Hlavně ono si tělo o ten odpočinek řekne samo, když už toho bude na něj dost. To sama znám! ;)

    OdpovědětVymazat