čtvrtek 13. prosince 2012

Těstovinový salát se sójovým masem

Dneska jsem si trochu zaexperimentoval a bez toho, aniž bych se díval někde po nějakých receptech, jsem se rozhodl uvařit něco nového. Měl jsem asi hodinu a půl po tréninku, tak byly těstoviny jasná volba. Jenže co k nim? Pořád jsem slyšel něco o sójovém mase, tak proč to nezkusit.

Nákup
100g sójového masa - 9 kč
400g těstovin - 10kč
zelenina (2 rajčata. 1/2 sal. okurku, čínské zelí, červená paprika, zelená paprika - cca 30 kč
1 ks masox (ten byl popravdě doma, nemám páru, kolik to stojí, ale asi to nebude žádná hrůza)

Když to vezmu kolem a kolem, vlezl jsem se do 50 kč za celý nákup.

Příprava
1. Sójové maso dát do vroucí vody, kde už je rozpuštěný masox a vařit cca 15 min.
2. Nakrájet zeleninu na malé kousky a všechno to dát k sobě.
3. Uvařit těstoviny (záleží na druhu, já měl kolínka)
4. Uvařené sójové maso přecedit, zbavit vody a dát k zelenině.
5. Těstoviny přecedit a vysypat do nádoby, ochutit podle chuti - pepř, česnekové koření...
6. Smíchat zeleninu se sójovým masem a s těstovinami.

Fotky
Příprava

Na talíři

Věřte mi, nebo ne, ale sójové maso jsem jedl poprvé v životě. Příjemně mě překvapilo, v salátu chutnalo velmi dobře. Samotné bych si ho asi nepřipravil, ale takovouto formou je to stravitelné a dokonce i chutné. Celkem z tohoto receptu je asi 4-5 větších porcí, takže můžete nabídnout i ostatním. Je dost možné, že něco takového už na internetu někde je, já se totiž nikam nedíval a prostě uvařil to, na co měl chuť.

4 komentáře:

  1. To u nás je sojové maso minimálně jednou za týden, babí je vegetariánka. Rychle se na to zvykne, ale maso je maso! :)) ..
    Dobrý recept! ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Není špatné chuťově ale z hlediska bílkovin je to skoro na nic, málo využitelné a vstřebatelné narozdíl třeba od tofu nebo tempehu nebo samotných sojových bobů :)
    Já se toho hrozně přejedla a začalo mi po sojovém mase být špatně, tak už ho pár měsíců nejím ale moc mi chutnalo :) Tak snad zas někdy pro zpestření...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psal, samotné, nebo s bramborem bych to nesnědl. Ale do toho salátu to bylo fajn. Co se týče živin a stravitelnosti, s tím u sóji moc zkušeností nemám, ale že to nebude žádná sláva, to jsem trochu tušil. Příště to teda vidím třeba na to tofu, díky! :)

      Vymazat