pondělí 4. února 2013

Insanity week (day 1) - FIT TEST


Slovo na začátek
Tak pojďme na to! Dneska jsem si dal fit-test a můžu říct, že zabrat mi to dalo pořádně. Ať máte jakoukoliv fyzičku, jdete tam na své maximum a to se mi hrozně líbí. Celá ta myšlenka cvičení jen za pomoci (nebo přítěže?) svého těla, je skvělá. Kdysi jsem k takovému cvičení doma býval skeptický. Teď jsem ale zase o trochu dospělejší a říkám - super! Sám sem měl problém to na konci nějakým způsobem vydýchat. I když jsem bohužel musel jeden cvik vynechat, (v článku se dočtete proč) tak jsem mohl ždímat oblečení. A musím se ještě hodně snažit, abych to zvládal s takovým přehledem, jako holčina na videu. Co už je smutnější - Insanity pojedu jen týden. Pak jedu do Ostravy a tam není možnost tohle cvičit. Takže fitko. Tento týden je ale v duchu Insanity, takže si pojďme rozebrat ten první den. Tady je nějaký obrázek, hlavně abyste si udělali představu, jak jednotlivé cviky vypadají. Ty počty tam - to není moje. Já se přiznám za okamžik.



1. DEN - FIT TEST
Co že to vlastně vůbec je. Fit test je takový osobní deníček vašich výsledků. Uděláte si ho, zjistíte kolikrát ten cvik za určitý časový interval zvládnete a zapíšete si to. Takhle to opakujete vždycky po nějaké době cvičení Insanity. Na konci celého programu byste měli vidět zlepšení. Tolik k suché teorii.

Jako první přijde na řadu rozcvička a můžu říct, že hodně důsledná. Asi bych se měl ve fitku chytit za nos, s tím mým protáhnutím zad a hurá cvičit. Rozcvičku tu nepřeskakujte, to by rozhodně nebylo dobré.

Fit test se skládá z 8 cviků, každý je trochu jiný, ale všechny vám dají zabrat. Můj Fit test byl ze 7 cviků. A výsledky?

1. SWITCH KICKS
Tak tohle byla celkem sranda. Chvilku jsem padal dozadu, chvilku na bok, ale pak už mě opilecké estrády přešly a šlo to dobře. Asi nejjednodušší cvik, možná i proto se tím začíná.

David: 120 výkopů

2. POWER JACKS
Takový zvláštní pohyb, já nevím. Ruky mi ze začátku lítali všude po pokoji, ale pak jsem se zlepšil a jel pořádně. A taky jsem byl převálcován slečnou asi o 15 těchto pánákových dřepíků.

David: 50 dřepů

3. POWER KNEES
Tak u toho jsem měl ego v nebesích, protože to dělávám i ve fitku. Ale ne tak intenzivně. Takže jsem po zapsání svého výsledku čekal, až mi poví jejich počty a já budu konečně v něčem lepší. Pffff! 125? Achjo.

David: 91

4. POWER JUMPS
Já si poskočím, já si vyskočím. Fuj, tohle se mi ani trochu nelíbilo. Chytal jsem pak pěkné křeče do stehen, jako kdybych cvičil dřepy se 120kg. A to jsem nesl jen své lehké já!

David: 52

5. GLOBE JUMPS
Tak tohle přesně jsem vynechal, protože s mým štěstím bych shodil ze zdi televizi, nebo nějak jinak nenávratně poškodil svůj majetek. Prostě málo místa a moc věcí okolo. Takže jsem si místo těchto skoků dal nějaké sklapovačky a zkracovačky.

David: NIC (lenoch!!!)

6. SUICIDE JUMPS
Zábavný cvik, který mi jako jeden z mála nedělal ze začátku problém. Takže jsem si říkal, že by to mohl být uspokojivý výsledek. Ale Tanja měla o 3 více! Holka šikovná.

David: 20

7. PUSH-UP JACKS
Vůbec sem neměl unavené ruce z toho předchozího hopsání nahoru a dolů. Chce to víc kondičního cvičení, protože zase zaostávám.

David: 37

8. LOW PLANK OBLIQUE
Poslední cvik, který při předvádění vypadal skvěle. On i je skvělý. Bohužel mé upocené ruce i s lokty si jezdily na plovoucích podlahách tam a zpět, takže jsem měl práci navíc. Ale já nic nechci zadarmo, takže jen do mě!!

David: 45

Na konci je ještě malé vycvičení, které po tom všem je jak vylézt na nějakou horu. Nevěděl jsem, jestli mám dřív dýchat, nebo se hýbat.

Slovo na závěr
Někde to určitě mohlo být lepší, ani nevím, jestli mám být spokojen. Asi spíš nejsem, ať se vyhecuju. S čím ale spokojený jsem, to je tréning, který stál za to. Na co bych chtěl upozornit - dýchání. Na tohle si dejte pozor. Troufám si tvrdit, že když budete špatně dýchat, výsledky budou klidně i o 50% horší. Takže si pořádně rozmyslete, jak budete s dechem nakládat. Čím rozumněji, tím budou i lepší výsledky. A co mi dělalo největší problém? Při tom všem pohybu si to ještě počítat!

Takže jsem zvědavý na další dny s Insanity. Budu se snažit zase o nějaký podrobnější report, aby bylo co číst! Tady ještě fotka po včerejším cvičení - šlo mi hlavně o zachycení nohou a toho, že i tam je nějaký ten progress.


Taky vám všem pravidelným čtenářkám a čtenářům děkuji za komentáře. Nestíhám napsat na úplně každý zvlášť, ale snažím se, co to jde! Takže ještě jednu díky.
Mějte se hezky,
David.

8 komentářů:

  1. Super výsledky a hezky vtipně okomentované :D Myslím, že jsem se po svém fittestu cítila podobně. No ale počkej na celý workout, to bude teprv něco :D

    OdpovědětVymazat
  2. xD no jako... zrovna vynechat asi nejlepší cvik z fittestu, že se nestydíš xD ale jako chápu... já se na insanity chystám, ale mám těžkej problém s tím, kde to cvičit, jelikož z pokojíku mám málo místa, musela bych schovávat postel a to se mě rozhodně nechce xD

    OdpovědětVymazat
  3. Super výsledky! :))
    Také jsem myslela, že Tanju překonám a ono houby.. :D Musíme se ještě víc snažit! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Bezva výsledky!
    Těším se na další reporty a zážitky s Insanity. :))

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ses do toho konečně pustil! :) Ale jak už budeš cvičit celej workout, tak si udělej víc prostotu, vynechávat takový super cviky, to nene! :DD A power jumps tě láskyplně budou provázet poměrně často, muhehe :)) Jinak se těš na pure cardio, to bude teprv pecka :P

    OdpovědětVymazat
  6. podvědomně ubírám jídla, když není pohyb... hold nemoc se nezapře... ale... jedno pozitivum to dnešní jídlo má! Normálně bych tady teď seděla a vymýšlela, co kde najdu a co zblajznu a světe div se, dneska nic xD :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Nejde mi u toho dýchat, počítat a co mě nejvíc štve, že při tý rychlosti nezvládnu dělat cviky tak, aby se to dalo považovat za správný postoj atd :/ (takže dokonce při powe knees mi nějak "vypadla" noha z kyčle - teda tak by se dal ten pocit lehké bolesti popsat) asi si jdu sestavit nějaký vlastní fit test nebo nevím... buď jsem fakt tele, nebo mi snad jen insanity styl nesedí. Ale tvá čísla se mi líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná je to o zvyku, kdo ví. Každopádně si myslím, že není zase tak nutné mít co nejvyšší čísla, spíš se u toho cítit dobře a dělat to pořádně. Víš jak to říká - form, over speed!! Ať si ještě něco neuděláš, to by byla škoda! :/ :)

      Vymazat