úterý 12. února 2013

... po tréninku

Ahoj všichni!
Dneska bych chtěl rozebrat to, co dělám po tréninku. Tak se na to vrhneme. Já bych to mohl rozdělit na aerobní a neaerobní trénink, složitě vypisovat jaké jsou v tom rozdíly apod., ale na blog už jsem to psal. Tohle je čistě můj postoj na stravu po tréninku, určitě se jinde dočtete něco jiného, to je jasné. Ale dělám to takhle už přes rok a špatně mi není.

1. Po tréninku doplňuji rychlé cukry

V tréninku se stane, že jednou tělo vyčerpá zásoby energie a začne je brát odjinud. To pak musím doplnit a řeším to dvěma lžičkami hroznového cukru hned po tréninku. Ještě než jdu do šatny a osprchovat se, rozmíchám glukopur ve 2 dcl vody a vypiju.



2. Po 40 - 60 minutých - jídlo

Tohle je asi nejoblíbenější část celého dne. Dám si prostě to, co mám rád. Většinou je to sladké jídlo, už i s nějakým tím zástupem bílkovin, ale pořád ještě převládají sacharidy. Různé sladké mléčné výrobky, ovocné mísy, těstoviny s tvarohem, mléčné rýže, nebo sladké pečivo. To já můžu a dám si to vždycky rád. Samozřejmě bych asi tohle nedoporučoval, pokud budete cvičit večer. To bych to viděl jen na něco hodně lehkého, například jen nějaký kus ovoce.



3. Další plnohodnotné jídlo

A když přijde na řadu další plnohodnotné jídlo, už má větší zástup bílkovin a se sacharidy už tak neplýtvám. Protože většinou cvičím dopoledne, tak to vychází na oběd, který jsem dlouho jedl bez příloh. Maso s obrovskou náloží zeleniny. Teď už si dopřeju i přílohy, jako rýži, celozrnné těstoviny, nebo brambory. A protože čím dál tím víc upouštím od živočišných bílkovin (možná napíši i článek proč), tak hodně obědvám bezmasá jídla. Zástup bílkovin se snažím ale stále držet na nějakém hodnotném čísle a maso si dám tak jednou do týdne. To je ale už můj postoj, tím vás zatěžovat nebudu.


Na závěr
Nedá se říci, že si po tréninku můžete dát cokoliv. To určitě ne. Ale pro mě je doba po tréninku synonymem ke "zdravému mlsání" bez výčitek. 

Mějte se,
David

3 komentáře:

  1. Vážně upouštíš od živočišných bílkovin? Ani nevíš jak jsi mě teď potěšil :) Když to čtu od člověka co posiluje a ještě od kluka, mám pokaždé takovou radost :)
    A utvrzuje mě to v pocitu že dělám správně když se také snažím maso omezovat a hledat alternativní zdroje bílkovin :)
    Jinak po fitku na doplnění rychlých cukrů papám sušené banánové plátky(většinou v šatně a během sprchování :D) Normálně mi přijdou šíleně sladké, ale jak jsem po cvičení hotová a lačním po cukru vždycky se úplně rozplývají na jazyku :-P
    Ale štve mě že fitko většinou stíhám až večer po večeři takže si dávám doma už jen vaničku tvarohu rozmixovanou s mlékem a třeba oříškama, kakaem nebo tak. Raději bych cvičila ráno kdyby to šlo abych pak mohla tělu dopřát něco hodnotnějšího... Holt za tři měsíce po maturitě si to vynahradím :)

    Jo a Davide, chtěla jsem se zeptat na tvůj postoj k alkoholu - piješ sem tam nebo vůbec nebo jen pokud předtím netrénuješ případně co? Díky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dříve jsem do sebe cpala každý den maso, hlavně teda kuřecí, ale to bylo asi fakt přehnané :D Poslední dobou na maso třeba ani nemám chuť a hledám jiné zdroje bílkovin, poslední dobou u nás hrozně frčí vajíčka :DD A taky mám nejraději jídlo po cvičení, to se vždycky rozšoupnu :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já se vždycky po tréninku těším na proteinovou tyčinku, to je taková moje odměna :) Rozdíl je, když mám aerobní trénink (počítám tam i kruhový trénink) tak to si po tréninku nnic nedávám. (ale při tréninku piju iontové nápoje) a do hodiny po tréninku se snažím dát si oběd:)
    A ty alternativní zdroje bílkovin by mě zajímaly :) Já dříve maso moc často nejedla, ale od té doby co pravidelně cvičím, tak jím maso denně. Ale dávám si často i třeba šmakouna, tofu.. a ráda bych ještě více zařadila luštěniny :)

    OdpovědětVymazat