neděle 3. února 2013

... před tréninkem

Tohle bude věcné, informativní a suché. Ale bude to tu. Čas před tréninkem je stejně důležitý jako trénink. A taky jako čas po tréninku. Neubírejte mu na důležitosti, protože pokud chcete mít nějaký ten výsledek, je třeba se zaměřit na všechny aspekty.

1. Jím nejpozději hodinu před tréninkem.
Proč?
Protože tělo má ještě aspoň hodinu čas na to jídlo zpracovat. Když se nadlábnete těsně před cvičením - nejen, že vám bude pěkně blbě, ale taky pak to cvičení stojí za nic, když se tělo věnuje trávení. Takže s tím opatrně.
Co?
Tricky question. Hodně dlouho jsem se řídil tím, že je to jedno (aspoň z určitých úhlů pohledu). Samozřejmě existuje spousta před tréninkových nápojů, ale kdo má do sebe furt tohle lít. Navíc rád využiji toho, že si můžu před tréninkem i trochu mlsnout. A proč si vlastně můžete zamlsat? Pokud máte trénink delší, než cca 30 minut, tak tělo začne brát energii ze zásob. A ty zásoby musíte doplňovat právě jednoduchými cukry. To je fajn, ne?
Já si dávám často nějaký ten mléčný výrobek (tam je těch jednoduchých cukrů až až) - třeba mléčná rýže s grankem. 
Nebráním se ani pečivu, třeba s marmeládou, nebo s medem.
Taky je důležité myslet na to, abyste se nepřejedli. Bolesti břicha nejsou u cvičení zrovna vítaným zpestřením.
2. Suplementy
I když teď žádné nepoužívám, to neznamená, že si je na "letní přípravu" zase nekoupím. Koupím. Moc toho před tréninkem není, ale tak něco přece jen.
BCAA - Beru tak 20 minut před tréninkem (3 tablety) - ochrana svalové hmoty, důležité aminokyseliny
L-Carnitin - Beru tak 30 minut před tréninkem - přísun energie, lepší spalování


Moc těch úkonů před tréninkem není, takže zapamatovat si to by neměl být problém. Takhle to dělám já, neříkám, že je to nějaké dogma. Ale to zdůrazňuji prakticky všude. Každopádně jsem chtěl konečně napsat i nějaký ten informativní článek a hned z něj udělám rubriku. Buď k večeru, nebo zítra se objeví další články z rubriky "co dělá David". Například jak to vypadá po tréninku, či jaký je pro mě rozdíl mezi aero a anaerobním tréninkem.
Mějte se hezky a užívejte si víkend!

14 komentářů:

  1. a já to dělám všechno špatně :D většinou cvičím dřív něž hodinu po jídle..
    ale co no :D nemůžeme být dokonalí!
    měj se hezky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na to opatrně, Kami! :D A dokonalí být nemůžeme, to máš pravdu. Vždyť by to pak byla nuda! :D :)

      Vymazat
  2. já cvičím cca 45 minut po jídle většinou, pač cvičím po snídani, ale někdy se mi nechce, takže je to tak hodina až hodina a půl :-)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se dá. :) Hlavně ať si to aspoň trochu hlídáš! :)

      Vymazat
  3. Taky se snažím mít trénink nejdříve hodinu po jídle, ideálně tak 2 hodiny po jídle. Ale když je tím jídlem např. oběd, tak ta hodina mnohdy nestačí.. stalo se mi to nedávno, šla jsem do posilky hodinu po obědě a cítila jsem se pořád ještě hodně sytá, což není dobře, no..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, když je to oběd, chce to času více, s tím absolutně souhlasím. Určitě i 2 hodinky, člověk tím nic nezkazí.

      Vymazat
  4. Na tohle téma nebude nikdy dost článků. Ale přikláním se k tvé verzi i když ne vždy to vyjde. Cvičit se snažím dopoledne, kolem té deváté - desáté, takže 1 až 2 hoďky po snídani, to mi vyhovuje nejvíc, pak nějaký ovoce na energii a pak třeba protein nebo něco bílkovinného.
    :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je úplně ten nejlepší způsob. Taky cvičím zásadně dopoledne (aspoň když chodím do fitka). Člověk si pak tu stravu může krásně naplánovat. :)

      Vymazat
  5. Taky se snažím jíst alespoň hodinu před cvičením. I když po jídle bych vždycky šla hnedka nejradši cvičit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já bych po jídle nejradši lehl a spal! :D

      Vymazat
  6. Taky mám tak hodinku rozestup mezi jídlem a cvičením. U spousty holek jsem viděla, že cvičí až po večeři. To by mě, upřímně, zabilo. :D Vůbec si neumím představit, že bych s plným břichem šla cvičit. :))
    Každopádně jím totéž co ty, většinou nějaký jogurt nebo pečivo.
    Užij si neděli! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, po večeři? Tak to bych asi taky nedal. Já neříkám, že si občas před spaním nezaběhám, ale stejně...
      Taky užívej, i když už pomalu končí!

      Vymazat
  7. Bohužel, o volnu mi to nevychází, už tak vstávám v 7:30, najim se a v 8:00 jdu cvičit, abych pak měla rozestup hodinu na protein :D opravdu se mi nechce o víkendech vstávat někdy v 6, už tak to všichni kolem mě považují za bláznovství :D alespoň v tom týdnu to vychází (ale to cvičím odpoledne, což mi moc nevyhovuje, ráno je pro mě nejideálnější..)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem měl v létě ten největší zápal do cvičení, vstával jsem v 5:00. Hádej, jak se na mě všichni dívali? :D

      Vymazat