čtvrtek 7. března 2013

Když mě to přepadne...

Ahoj všichni!

Dneska mě celý den honí taková mlsná, že o ní aspoň napíšu článek. Nebudu lhát, ráno jsem měl nutkání si koupit akční čokoládu milku, i když vím, kolik opravdové čokolády v ní je. Takové to Milkinis s tou krávou na obalu, jak jsou v tom ty tyčinky. Nakonec to dopadlo dobře, nevzal jsem si ji. Abyste mě nechápali špatně - moc dobře vím, že by mi jedna čokoláda neublížila. Nepoznal bych to ani na gramu své váhy, či nějakým jiným způsobem (kromě zapatlané pusy). Ale já se znám a moc dobře vím, jak by to dopadlo.



Tohle se mi nestává často, mít chuť na něco takového. Obyčejně se do takových regálů ani nedívám - ne proto, že by mě to pak lákalo, ale protože mě jednoduše vůbec nezajímají. Jednou za čas mi prostě taková nálada a rozpoložení ale přijde a já s tím musím něco dělat. Ze začátku jsem to řešil tak, že jsem si opravdu koupil to, na co mám chuť. Teď nemluvím o tzv. cheat day, ale o úplně normálním dni, kdy nic takového naplánovaného nebylo. Teď už to dělám trochu jinak, ale pořád je to aktuální. A taky to řeším úplně jinak.

Hned po tom, co si koupím dobrotu (pod dobrotou se skrývá cokoliv - čokoláda, sladkosti apod.), otevřu ji těším se, jak si nedám do nosu - tak zjistím, že na to vlastně až takovou chuť nemám a jediné, co mě nutilo do toho si něco takového koupit byl ten pocit toho, že dobrůtku nemůžu. A vždycky to dopadlo následovně - snědeny 2 čtverečky čokolády, nebo kousek nějaké tyčinky a šup s tím do koše, nebo do šuplíku, na věčné časy. A tím můj romantický příběh s dobrůtkou končí - rychleji, než stihl vůbec začít.

Tak mi to po nějaké době došlo, že to asi nebude až taková chuť na dobrůtky, jako spíš na něco "co nemůžu". (v uvozovkách - není to tak, že bych dobrůtky nemohl, spíš je jednoduše nevyhledávám a nechybí mi, kromě těchto ztřeštěných a výjimečných dní). Tím pádem je koupě takovýchto věcí zbytečná a vyhazoval bych peníze oknem. Chuť na to totiž nemá tělo, ale hlava.

Někdo z vás to zná, někdo ne. Každý to řeší jinak a je jen dobře, pokud třeba tyhle pocity ani neznáte. To jsou plusové body pro vás. Ještě jednou podotýkám, že je to opravdu jednou za čas. Sladkého totiž jím i tak dost, od palačinek až po sladké těstoviny a pečivo. Beru to teď jako vzpomínkový akt mého těla, které bylo ještě před 2 lety zvyklé na pořádnou zásobu takovýchto dobrot a při takových chvílích si na to zavzpomínáme. Co vy, jste takových pocitů ušetřeni, nebo držíte se mnou?

Tak se nezapomeňte dobře najíst a mějte se!
David

17 komentářů:

  1. zrovna tu milku s kravičkama, o které píšeš mám nejradši:D Čokoládu prostě miluju, ale tento týden jsem si dala předsevzetí, že to bez ní vydržím, a kupodivu to nebylo tak zlé, jak jsem čekala - dnesk je to už 7. den, co jsem neměla ani kostičku - a to je pro závisláka jako já rekord:DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Timhle bych svou psychiku asi netyral... Pokud ti to chutna a nezbastis celou tabulku na posezeni, tak proc se treba kostickou, dvemi neodmenit? Telu to neublizi, navic cokolada (i kdyz pokud hovorime o te, co vypada jako Kinder cokolada, na tom asi tak slavne nebude...) obsahuje spoustu zdravi prospesnych latek =). Ono stale plati a platit bude pravidlo: vseho s mirou.

      Vymazat
    2. Já naštěstí takový problém s čokoládou nemám. Řekl bych, že je to lepší v tom, že když si ji dám, tak mi aspoň víc chutná... Ale asi bych plácal, protože vám to taky musí pořád tak chutnat. :D A blahopřeji k 7 dnům bez čokolády! :D Samozřejmě ale nějakou tu kvalitní nad 70% si ale dát můžeš, ne? V tom jsou samé dobré věci! :))

      Vymazat
  2. Mno, dovolil bych si trochu polemizovat s tim, ze je to akt hlavy. Mozna je to signal tela, ze mu neco chybi. Muze to byt cokoliv, od nejakeho vitaminu, mineralu az po nejaky antioxidant nebo cokoliv jineho. Pokud jsi nebyl predtim zavislak na cokolade (jako jsem ja :-D ), tak bych to spise prisuzoval tomuto. Pozoruju to sam na sobe, jsou veci, ktere mi treba uplne nechutnaji, respektive jsem je nikdy nevyhledaval, neladoval se jimi, ale od doby, co na sobe makam a cvicim, tak cas od casu (jednou za dva tri mesice) me neco popadne a telo si o to rekne a treba vec, co bych jeste pred rokem a pul, dvema, dobrovolne nepozrel (rozumej, jit kolem toho v obchode, okem o to nezavadim), mi najednou kupodivu chutna a ja ji bez problemu snim. V mem pripade to je treba cervena repa, kesu orechy (bezne nemam problem snist mandle nebo vlasaky, ale kesu jsem fakt nikdy nemusel), lekorice, mineralka Magnesia (vzdycky jsem nesnasel jeji slano-zelezitou chut), fazolove lusky atp. Osobne mi prijde, jakoby si telo pamatovalo, ze kdyz nekdy neco z toho pozrelo, tak z toho ziskalo takove a takove potrebne ziviny a zrejme ted, kdyz ho pravidelnou tvrdou fyzickou aktivitou drancujes, si timto o ty ziviny rika, a to i pres to, ze ho zasobuju nekolika suplementy. Snim konzervu repy, telo se uspokoji a dalsi dva mesice si na ni ani nevzpomene..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně chápu jak to myslíš. Máš pravdu, jím teď věci, které bych před časem nepozřel a možná se to odráží i na tomto. Ale je to opravdu výjimečná záležitost, takže bych tomu nepřisuzoval až takovou prioritu. Kdyby tělu něco fakt hodně chybělo, řekne si o to drastičtějším způsobem, aspoň bych to od něj čekal. Chybí magnesium - křeče, chybí železo - slabost, závratě.. a tak dále. Nějaká chuť jednou za čas je potom druhořadá záležitost, kterou bych opravdu zařadil k té "lehké psychické poruše". A já teď dostal chuť zase na červenou řepu, asi vím, co si na víkend koupím!! :D

      Vymazat
  3. Dřív jsem sladké jedla hodně, měla jsem vždy období Disko sušenek, tatranek, skittles a bůh ví čeho, a kupovala si to fakt pořád. Pak jsem se začala těm regálům vyhýbat a chutě zmizely. Sladké mi teď plně nahrazuje Granko, kterého mám opravdu extrémní spotřebu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom byli stejně, sušenky to bylo moje. :D Granko sypu taky kam se dá. Na krupici, ovoce, do tvarohu, k palačinkám... no, chápu Tvou spotřebu. :D

      Vymazat
  4. já, když mám chuť na čokoládu, tak se i snažím zakomponovat do jídla... Mám nakoupený cereální tyčinky, sem tam si upeču nějakou "buchtičku" takže si to nějak neodpírám,, ale co mě třeba štve, je chození po obchodě, přemýšlení, co dobrýho si dát a nic tam prostě není, co by se mi líbilo XD takových dní už mám za sebou víc... nevím čím to je... xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš navštívit ten správný obchod! :D A když si to tak vezmu, taky to hodně krát mám v jídle, aniž bych si to uvědomoval. Ale tak tím líp, rád si zamlsám, že jo. :D

      Vymazat
  5. Miluju čokoládu, to je moje velká láska :DD
    A Granko- to teď taky sypu všude!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Granko je super!! :D A čokoláda.. něco jako kafe, jo? :D

      Vymazat
    2. Dalo by se to tak říct :D Ale kafe, KAFE!! Zrovna vedle sebe jedno mám a ta vůně.. k nezaplacení!! :))

      Vymazat
  6. Jé Milku s krávou na obalu přivezla dnes návštěva. byla jsem silná a nedala jsem si :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi dobrá! :) Ono se těm čokoládovým zázrakům někdy odolává špatně. :D :)

      Vymazat
  7. Úplně vím jakou Milku myslíš, tu jsem měla nejradši jako malá :). Já jsem celý život milovnice sladkého a vím, že jsem na něm i závislá. Dříve jsem i mývala abstinenční záchvaty, když doma sladké došlo :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ji jako malý snědl tuny. I ostatních sladkých věcí. Teď už je ta chuť na sladké o hodně menší... Za to jsem moc rád. :) A sladké člověku nemůže ublížit, když je v rozumném množství, že jo :)

      Vymazat
  8. Já jsem na tom podobně.. nejhůř se mi odolává když jsem v supermarketu, jdu kolem regálu s čokoládou - a vidím slevu třeba na Lindt..nebo klidně i třeba Snickers či moje oblíbené Kinder Bueno :) Tak občas neodolám a koupím. Ale pak si to doma schovám a už ani nemám takovou potřebu to jíst :) Takže mám teď doma ve skříni spoustu čokolád (víceprocentních z Lidlu, co jsem nakoupila při valentýnské akci:)) Plánuju ty čokolády přidávat spíše do nějakých vlastoručně pečených dobrůtek :)

    OdpovědětVymazat