sobota 9. března 2013

Moje chyby a nedostatky

Ahoj všichni!

Dneska ráno při běhání na páse jsem vzpomínal na to, co bylo před rokem. Už jsem byl chvilku v jiném režimu, ať už se stravou, nebo cvičením. Jenže kolik věcí jsem dělal špatně a vůbec si to neuvědomoval? Moc! Nejde o to, že by mě to nějak teď žralo, ale takový seznam věcí, které mi přišli (i když třeba jen chvilku) normální a rozhodně nebyly, nebude k zahození.

1. Žádné hladovky
První z věcí, kterou jsem vyzkoušel a brzy přišel na to, že by bylo chytřejší si vytetovat žábu na obličej, byl tento bod číslo jedna. Nějakou chvíli (ale opravdu zanedbatelnou) jsem si vyzkoušel filozofii tří jídel denně a ještě k tomu ne nijak výživných. Bolesti břicha, slabost a nechuť ke všemu mi pak dokázaly, že je něco špatně. Od té doby, co jsem začal pořádně jíst, se mi i lépe cvičilo a hublo.



2. Pobláznění ze všech "light" produktů
Tohle určitě zná více z vás. Ať už hubnu, nebo nechci přibrat tuky, tak se zásobím vším, co má nálepku light, nebo je v tom méně tuku, nejlépe vůbec žádný. Ale ne každý takovýto produkt je výhra. Něco se samozřejmě využít dá, ale musíte brát v potaz, že se tím obíráte mnohdy o důležité živiny, které tělo potřebuje. Ani nálepka light vám nezaručí to, že má produkt ideální poměr živin. Mnohokrát tomu tak vůbec není! Chemie obsažená v těchto produktech je častokrát mnohem škodlivější, než ta trocha cukru. To platí o jídle i o nápojích.

3. Tělo nepotřebuje odpočinek
Nebudu vám tu lhát - jsem mladý! A moje tělo toho vydrží dost. Ať už je to práce, posilování, nebo jiné sporty - od kola, přes brusle po plavání. Když je venku hezky, tak mi to prostě nedá a chci si zasportovat. Takže po fitku si dám brusle, po bruslích plavání a jsem spokojený. Tohle všechno je v pořádku. Jenže co už v pořádku není, je nedávat tělu vůbec žádný odpočinek. Já nejsem svatoušek, často nespím ani 7 hodin denně, ale to jsou věci, které prostě neovlivním, nebo ovlivňovat nechci. Jde mi spíš o nějaký ten volný den, bez těžké fyzické aktivity. A měl by být aspoň jednou do týdne. Jinak se vám může stát to co mně (nevím, jestli to bylo z přetrénování, ale dávám mu to za vinu). Někdy v první polovině minulého roku jsem strávil víkend hlavou nad záchodovou mísou, v posteli a fyzicky úplně na dně. Pamatuji si, že tomu předcházelo pár týdnů cvičení a zátěže bez nějaké regenerace. Tak se tomu zkuste vyhnout.

4. Nohy jsou taky tvoje
Cvičení nohou může být pro někoho zábavná, pro jiného strašně nudná záležitost. U mne to na začátku byla ta druhá možnost. Takže jsem se nohama nějak moc nezabýval, cvičil si bříško, ať tam je pekáč. A pak - hele, ono to vypadá divně. Nejsem zase nějak moc mohutný, aby ten kontrast byl až tak obrovský, ale stejně mi to přišlo divné. Vrch těla už začínal vypadat k světu a nohy byly jak dvě tyčky. Po sestavení tréninku jsem došel k tomu, že tréninky nohou jsou to nejintenzivnější a nejzábavnější cvičení, co znám! Teď už je mám trochu lepší a děkuji sám sobě, že jsem na to přišel tehdy a ne až třeba teď. Co mě troch štve jsou lýtka, ať jim dávat zabrat jak chci, změny jsou hodně malé. Ale to přijde, chce to čas.


5. V mém světě není pro žloutky místo
Teď už sice vejce tolik nejím, ale minulý rok byly v mém jídelníčku často. A ze začátku jsem se zbavoval žloutků, protože to někde bylo napsané. Pak mi ale došlo, že je to hrozná škoda a samotné bílky jsou taková divná hmota, že s tím přestanu. Od té doby, když už si dělám vejce - žloutky neodděluji, nechávám je tam a to klidně i když jich je pět! Rozhodně z toho špeky na břiše nemám a spokojeně si vychutnám plnohodnotné vejce.



Tohle je takový výčet toho, na co jsem si ráno vzpomněl. Nedostatky mám samozřejmě i teď, jen na ně musím zase pěkně přijít a zbavit se jich. Není ostuda chybovat, ale z chyby se nepoučit. Co vy, jak jste na tom byli ze začátku? Určitě jste taky sem tam udělali nějaký ten přešlap, ne? Ono to k tomu patří, protože až pak se člověk pořádně poučí. Jak na to ale přijdete, nemusíte mít vůbec žádné výčitky. Já na svoje odhalené nedostatky vzpomínám s úsměvem.
Mějte krásný víkend,
David

10 komentářů:

  1. Ano, člověk se ze svých chyb musí poučit. Mně i když kolikrát někdo řekne, že je něco špatně, tak to stejně budu dělat tak dlouho, dokud sama nezjistím, že to špatně je.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, nikdo nejsme bezchybnej! :)
    taky bych si šla zaběhat na páse:) hmm
    o chybách jsem taky nedávno přemýšlela, je to úsměvné
    taky jsem hladovkovala :D už niikdy a light produkty jsou též tabu, posilování každý den jsem taky zaváděla... achjo, byli jsme fakt telata :)
    vajíčka jsem vždy jedla celá, když už :)
    vzpomínejme s úsměvem, ano, měj se krásně:)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezký článek :) Myslím, že chyby, co jsi popsal, bývají problémem mnoha z nás, hlavně v začátcích. Důležité je si je včas uvědomit a změnit to.

    Se spánkem mám poslední dobou taky problémy a spím kolikrát jenom 6-7 hodin. Tělo to zvládne, když se mu pak dopřeje dostatek regenerace. I když zrovna tento týden se mi to taky moc nevyplatilo a po dvou "nevyspalích" dnech následoval hodně velký pokles výkonnosti a musela jsem si dát na 3 dny od cvičení pauzu. No je třeba najít tu správnou míru odpočinku, kterou zrovna tělo potřebuje :)

    A žloutky, no to je záležitost :D Taky jsem je dlouho vyhazovala, teď už se tomu spíše směju a dopřeju si jich kolik chci :)

    OdpovědětVymazat
  4. jo, přesně tyhle problémy jsem ze začátku měla taky.. a jak sjem byla i agresivní, když mi jednou táta koupil 3% jogurt a ne 0,1! Za to bych si teĎ nejradši nafackovala

    OdpovědětVymazat
  5. Super článek, já teďka začínám a v hodně věcech se tu vidím, co dělám, nebo jsme dělala špatně. Já jsem člověk, který když nespí 8hod tak nefunguje, takže s odpočinkem to bude v pohodě a doufám že se v budoucnu budu taky po usmívat nad tím kde jsem chybovala :)

    OdpovědětVymazat
  6. Úplně se v tomto článku vidím. :D
    Ale o tom to je, chybami se člověk učí. ;)
    Užij si víkend!

    OdpovědětVymazat
  7. Jeje díky bohu že tě nenapadla ta žába :D
    Jinak každý má své fitnessové přešlapy. Ty chudinky žloutky jsem kdysi taky vyhazovala a dělala jsem i další blbosti. Například pila šílené množství vody, jedla podivné nízkotučné sýry, vyhýbala se tuku.... Díky bohu že je to za mnou! :)
    Tak ať se ti daří a žádný nový nápady tipu žába na hlavě už nemáš :-P

    OdpovědětVymazat
  8. S těmi žloutky je to hodně časté :D. Já jsem tomu naštěstí nepodlehla. Ale pár light výrobků jsem vyzkoušela - třeba sušené mléko, no to byl zážitek :D.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, ráda bych tě pozvala na svůj blog . Předem podotýkám, že mi nejde o reklamu, ale o to, aby se o problematice, které se na svém webu věnuju, dozvědělo co nejvíce lidí a poučilo to tak laickou veřejnost, která je většinou jen plna předsudků. Blog je věnován poruchám příjmu potravy a hlavně boji s těmito nemocemi. Nehodlám se řadit k thinspo nebo podobným komunitám. Na blogu najdeš i trochu z cesty mým životem, každodením bojem s PPP, ale také spoustu rad a tipů týkajících se kosmetiky, fotek, článků o mně samé, beauty vychytávky, recenze, recepty, které nikde jinde nenajdeš a mnoho dalšího. Kdyby tě blog zaujal, budu moc ráda, když zanecháš komentář nebo se můžeš stát dalším z mých ctěných "followers". Budu se moc těšit na tvou návštěvu a přeji krásný zbytek dne. Andie :)*
    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat