pátek 1. března 2013

Vyšlapej si svou cestu!

Úvodem
Už je to něco přes rok, kdy jsem s tímto vším začal. Nebyl jsem vyloženě tlustý, spíš tuctový. A mě nikdy moc nebavilo "zapadat". Taky jeden z důvodů, proč dělám věci tak, jak dělám a ne jinak. Samozřejmě tu byla jedna obrovská výhoda - to nepopírám. Nemusel jsem nabírat ani gram nějaké hmoty. Toho bylo na mě dost a stačilo to "jen" zpracovat. I když tohle je hodně velké zjednodušení. To "jen" zpracovat zatím znamenalo 15 měsíců úplné změny, od základů. Ne každý mě v tom podporoval a vyšel vstříc. Právě ale těmto lidem patří velký vděk, protože bez nich bych možná nebyl tam, kde jsem teď. Kritika je totiž hodně dobrý pohon, aspoň pro mě.


Každý dělá chyby a ne jen v začátcích
A já je dělal často, opakovaně a s vědomím správného rozhodnutí. Mohl bych tu vypsat spoustu věcí, co jsem nevěděl a čeho bylo třeba se dopídit, zjistit si a zpracovat. Dokonce si troufám říct, že to bylo mnohem horší, než u většiny z vás. Máte špatný pocit z jednoho nevyvedeného dne, nebo jídla. Úplně zbytečně, jen tím zatěžujete psychiku, kterou není radno podceňovat. Protože ať tomu bude jak chce, psychická a fyzická stránka musí spolupracovat, přes to nejede vlak. Já do sebe ládoval věci, kterých bych se teď ani nedotkl, jedl v naprosto nevhodnou dobu a další takové přešlapy. Když mi pak došlo, že něco není v pořádku a nějakým způsobem si zjistil, jak to dělat správně, dělal jsem to tak. A nikdy tu nebyly nějaké výčitky, nebo psychické bloky. Takových věcí se musíte vyvarovat hned na začátku. Jednoduše jsem si pak řekl, že to teda od toho dne bude zase lepší, protože proběhla změna, která mi k tomu má dopomoci. A takhle to je i teď. Kolikrát přijdu na něco, co bych mohl dělat lépe. Prostě hodím za hlavu to, co bylo a soustředím se na to co je. Vzpomínky můžou být hezké, ale žít minulostí je k ničemu.



Zdravá motivace je dobrá motivace
Vždycky je dobré mít nějaký cíl. Něco, čeho chcete dosáhnout. Já jich mám několik a pořád vytyčuji další a další. Hodně jich je "dílčích". Protože vždycky, když se k tomu cíli dostanu a splním ho - můžu se pochválit, že jsem zase o něco dál a zvládl jsem to. Dát si hned ze začátku cíl vypadat jako Greg Plitt, nebo Nikola Weiterová není špatné, ale bude to trvat dlouho. A moc dlouhá doba bez nějakého úspěchu, nebo pokroku má pak tendenci svádět k vzdávání se těchto snů a konci snažení. Proto je tu možnost- a teď dávejte velký pozor - mít cílů kolik jen chcete! A využijte toho, klidně si zapište kdy jste čeho dosáhli a jak se vám co povedlo. Taky mám ty důležité věci (pro mě) v paměti a nezapomínám na ně, protože to tak nebylo vždy. 


Prostě s tím seknu...
Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem nikdy tento pocit neměl. Měl, několikrát, ani to už asi nespočítám. Někdy se prostě nedaří, nechce se, nebo jsou jiné problémy a všechno se to na sebe kupí. Tady je dvakrát tak důležité umět najít na všem něco pozitivního. Je hrozná škoda těmto pocitům podlehnout, zvláště když to patří mezi ty "chvilkové" pocity. Za nějaký čas vás to přejde a pokud vydržíte, máte vyhráno. Nesmíte se tím nechat stáhnout dolů, ale naopak se tím třeba ještě víc motivovat. A taky nezapomínám, že to dělám hlavně kvůli tomu, že mě to baví! Tady nejde o žádnou blbou rutinní záležitost, ale o koníček, zábavu, pocit seberealizace a další. A když si budete tohle pamatovat, pak vás od toho jen tak něco neodradí.


Proč tohle píšu
Protože je to můj blog a tady takové věci patří. Píšu svoje pocity a zkušenosti, které jsem zatím stihl pochytit. Není to žádné dogma ani tady ze sebe nechci dělat něco, co nejsem. Prostě předávám dál to, co mám v sobě, co mi leží na srdci a rád bych to poslal k někomu dalšímu. Co si z toho vezmete je už jen a jen na vás. Hlavně se nenechte nikým ovlivnit, vždycky máte právo na to ušlapat si tu svou cestu sami. Nechat si poradit je jedna věc, nechat se vést už je něco úplně jiného.
 

9 komentářů:

  1. Skvělý článek, očividně psaný od srdce :) Souhlasím s každým slovem.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezky napsané a musím se vším souhlasit :) Psychika je opravdu podstatná a lčověk by se neměl stresovat, kvůli každé chybičce. Stejně tak stanovování reálných cílů je celkem podstatná část :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzdvihla jsi dvě nejdůležitější věci, přesně tak. :) A to ostatní je samozřejmě taky důležité. Je na každém, jak si to přebere. A děkuji. :)

      Vymazat
  3. Úžasný článek.
    Když se dívu na ty poslední 2 fotky, musím říct, že díky tomu mohutnějšímu tělu jsi dost zmužněl. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, tohle by slyšel určitě rád každý chlap. :)) A nejlepší na tom je, že tyto články se píšou samy. Jen cvakám do klávesnice to, co jsem si sám zažil. Děkuju. :)

      Vymazat
  4. souhlas s Kriss a zajímalo by mě, co máš napsané na předloktí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Elis - jinak na ruce mám napsáno
      Forever trusting who we are
      and nothing else matters
      :))

      Vymazat
  5. Gratuluji!
    Přesně jak říkáš, já s tím chtěla seknout několikrát - když se změny nedostavovaly, když jsem nezvládla nějaký cvik nebo když jsem byla moc unavená ze školy. Jenže kdybych to nezkoušela dál, přišly by výsledky samy? Ne. Akorát bych to opět řešila tím, že bych nejedla, chodila jak tělo bez duše a neměla vůbec žádnou sílu. A to já nechci
    Držím palce ať stále jde všechno tak jak chceš :)

    OdpovědětVymazat