středa 13. března 2013

Zbaštíme sóju bez sádla, u strejdy...

Mc Donalda!

Ahoj všichni.
Dovolil jsem si začít částí textu od jednoho z mých oblíbených textařů a zpěváků - Karla Kryla. A proč? Dnes bych se chtěl věnovat rychlým občerstvením a podobným podnikům, kde nám nabízejí rychlé, chutné a levné pokrmy. To zní skvěle, ne?

JUNK FOOD
Hamburgry, cheesburgery, kuřecí nugetky, kebaby, párky v rohlíku a mnoho dalšího. Já se přiznám - taky jsem to jedl, dokonce si jednou za čas i nějaký ten hamburger dám. Ale tím jednou za čas myslím jednou za půl roku. Jíst tyhle produkty se prostě nevyplácí. Na celé čáře.
Čím začít? Asi tím, že všechny tyto výrobky v sobě mají abnormální množství tuku a různých aromatických látek, které zajišťují tu skvělou a nezaměnitelnou chuť. Množství minerálů a tělu prospěšných látek (vlákniny, vitamíny) je v tomto jídle minimum. Někde jsem četl hezký výraz - prázdné kalorie. Přesně tohle tělu při konzumaci těchto hnusů dodáváte. A víte, že to zdaleka není to nejhorší?

Zkraťte si život jen za 25,-


ODKUD SE TO BERE
Největší lahůdka je to maso, které najdete ve většině těchto pokrmů. Zvířata vykrmené steroidy, maso ozářené zářením, aby se zničily životu nebezpečné bakterie... To nemluvím o tom, jak se ke zvířatům chovají a jak s nimi nakládají. Ale byznys je byznys. Na YT je nespočet dokumentů, videí a informací o tom, jak to ve skutečnosti je. Hodně pěkný rozbor je v dokumentu FORKS OVER KNIVES - který ovšem v televizi nikdy, opakuji NIKDY neuvidíte. Můžeme si naivně myslet, že cenzura neexistuje a máme svobodu projevu. Takových dokumentů je více, ale někdo nestojí o to, aby je viděl větší počet lidí.



VÝMLUVY
Peníze
Za jedno menu v takovém občerstvení zaplatíte mnohem více, než kdybyste si nakoupili zboží stejných výživových hodnot v obchodě. Vymlouvat se na peníze je nemoudré - když už, tak na lenost.
Čas
Jak si na své zdraví nedokáže člověk udělat čas, tak si ho asi ani nezaslouží. Vždycky existuje varianta.

Nechápejte mě špatně, já vás neodrazuji od toho se v takových zařízeních stravovat. Je to jen a jen vaše věc. Spíš by nebylo od věci si o tom zjistit něco více. To se netýká jen mekáče, ale všech těchto různých rychlých občerstveních. Je to vaše tělo, váš život, váš čas. Zdravotní problémy, které se vyskytnou po delší konzumaci takových výrobků za to nestojí.

Když se podíváte, co za hnusy nám nabízí za každým rohem -
http://www.stream.cz/peklonataliri/799741-peklo-na-taliri-cerstve-maso
Aneb nejnovější díl pekla na talíři, na téma čerstvé maso.

Kvalita je bohužel nahrazována kvantitou a to u velké spousty výrobků. Tohle se netýká jen fast foodů, tento problém je mnohem větší a zákeřnější. Tak si rozmyslete, jestli si příště koupíte maso ve velkoobchodě, nebo navštívíte řezníka.

Napsal bych toho více, ale stačí do googlu zadat něco na tohle téma a můžete se sami podívat a hlavně si udělat SVŮJ názor na tohle téma. Já na svůj blog píšu své názory a nemusíte souhlasit. Napište mi do komentářů, jestli se shodneme, nebo ne.
Mějte fajn středu!
David

15 komentářů:

  1. V podobných fast foodech jsem nebyla už asi rok, dřív jsem si dopřávala, ale pak mi to nějak přestalo i chutnat a prostě okolo jenom projdu a když si spolužačky něco koupí a nabízí, tak s radostí odmítnu :)

    OdpovědětVymazat
  2. souhlasím s tebou... je to hnus... taky jsem to dřív jedla docela často, ale už to moc nejím no... jednou za čas (vlastně za dobu, co se snažím o zdravější způsob života jsem to dala do pusy všeho všudy 3x)

    OdpovědětVymazat
  3. V podstate s tebou souhlasim, nicmene mam par vyhrad.
    Filmy a dokumenty o techto fastfoodech...tezko soudit, cemu verit, spousta z nich by mohla byt zarazena do kategorie Konspiracni teorie, stejne jako podobne dokumenty o objednavce 11.9.2001 americkou vladou az po UFO v Area51. Na druhou stranu mam par znamych, co delali jak v KFC, tak v McD a vsichni nezavisle na sobe, aniz by se znali, odprisahli, ze co se tyce pripravy a hygieny atp. v techto podnicich, tak je to tam na neuveritelne vysoke urovni, nebali se rict, ze oproti hospodam/restauracim druhe a nizsi cenove je to prakticky sterilni prostredi. A tady taky navazu na druhou vec a to jsou dochucovadla, aromata, geneticky upravena zvirata atp. Zajimal se nekdy nekdo, z ceho a jak jsou vyrabeny ty uzasne, chutove vynikajici prasky plne tech nejcistsich proteinu, aminokyselin, creatinu atp.? Na tohle tema lze taky najit dost spiny (at uz ze je to vyrabeno synteticky nebo z geneticky upravenych plodin, pripadne specialne umele vykrmovaneho hoveziho/drubeziho), jen to neni tak videt, protoze po svete beha mnohem vice lidi, co chodi do fastfoodu nez do posilovny... Jenze zase je tu ta otazka: a neni to jen konspiracni teorie? =D Clovek na to musi selskym rozumem. Za me plati: hambac z fastfoodu sem tam ano, ale k piti si dej vodu, misto hranolek salat (bez zalivky)...pripadne kureci nebo rybi maso, slaninu navic nebo cedar neni potreba atd. :))). Mam pocit, ze jsem se uz v tom svem prispevku ztratil, tak se kdyztak omlouvam za zmatenost..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zmatený a plně Tě chápu. Jenže co se týče konspiračních teorií - jak píšeš. Prakticky cokoliv můžeš dnes nazvat konspirační teorií a jde jen o tom, čemu budeš věřit. Když má dokument vědecké podklady a dělají ho inteligentní lidé, hned se tomu věří jinak, než když nějaký chytrák na net napíše, že na měsíci nikdo nikdy nebyl.
      Co se týče hygieny - tu já vůbec nezpochybňuji, je mi jasné, že tam platí vysoké standarty. Spíš mi jde o tu přípravu ještě před tím, než se to do těch fastfoodů dostane. Tam už tak dobře totiž nikdo nevidí.
      Proteiny, amina... To je taky veselé téma. Já si nikdy nemyslel, že i v nejčistším proteinu nebude pomletá nějaká ta chrupavka. Ale to mi to bylo ještě jedno. Proto mám teď doplňky vysazené, neberu nic a snažím se dokázat, že to jde i jinak. Aspoň pro mě, k normálnímu aktivnímu životu! :))
      Díky za Tvůj názor!

      Vymazat
  4. taky jsem to dřív jedla:D ikdyž nikdy jsem na tom extra neujížděla :) jednou za čas stačilo...
    teď si chci něco podobného zkusit udělat doma!:)
    dokumenty o tom, kde se bere maso apod. jsou jen pro silné žaludky.. otřesný
    a určo se shodujeme :)

    OdpovědětVymazat
  5. souhlasím, do mekáče chodím jen pro kafe a jednou za čas si tam dám tortillu s kuřecím masem, ta je úplně ok, zbytek mě neláká - ne že bych se bála, že z jednoho hamburgeru přiberu, ale tělu to nic nedá a ani to nezasytí tolik jako třeba celozrnná houska s poctivou šunkou, která navíc vyjde na zlomek ceny:)
    a výmluva na nedostatek času je ta nejhorší, každý tím škodí jen sám sobě:)

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto s tebou souhlasím! :))
    Také jsem jedla tyhle blafy ve velkém, ani nevím jak, odnaučila jsem se to.. a když mám chuť na nějaký ten chees, či burgr, udělám si ho doma, jak chci já a zdravější- jde to! ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Určitě se shodneme!
    Dřív jsem to tolik neřešila, klidně jsem si tam zašla i několikrát za týden, když prostě "nebyl čas" si něco doma přichystat třeba k obědu. Nicméně je pravda, že jsem si tam většinou nedávala ty hamburgery (to se mi vždy příčilo strčit do pusy), ale takové ty "zdravější" varinty ala ta tortilla a saláty apod.
    Každopádně dneska bych si tam nedala ani to kafe, i když si pamatuju, že ta jejich zmrzlina mi moc chutnala. :))

    OdpovědětVymazat
  8. no hold, když někdo papá tak jak já, nemůžeš se divit, že budeš mít pak hlad xD

    AP - Absolventská práce, končím VOŠku letos, takže mě tohle plně zaměstnává (něco jako bakalářka), tak aby si příště netápal, co ta moje zkratka pitomá znamená ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Když už zajdu do Mekáče, tak jedině na jejich zmrzlinu, ale tu bez polevy...Ještě mají dobré to mléko pro děti:D

    OdpovědětVymazat
  10. dřív jsem si občas dala..ale teď, je mi líto lidí, který to jedí pravidelně:/ vždyt jsou to hrozný hnusy :D

    OdpovědětVymazat
  11. Forks jsem viděla, skvělej film.. fakt tě nutí přemýšlet.. Stejně jako supersize me třeba
    já jsem jako malá milovala mcdonald (reklama, klaun, dárečky!) a teď? nene, to si radši zajdu na salátek do mangaloo :)

    OdpovědětVymazat
  12. U mě šmakoun bude taky premiéra... ti dám pak vědět, jaký to je... jinak to maj v albertu (ale netuším kde přesně) a já to koupila v tom Makru no ;-)

    Jako koukala jsem se a koupila jsem ten kettleball docela fest levně... opravdu si tam zítra zajedu ještě pro ten asi 12kg jenom, ale hodí se to... našla jsem si moře cviků co se s tím dá dělat a buďme upřímní... Fantazii se meze nekladou :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ten dokument FORKS OVER KNIVES si zkusim sehnat :)

    Já přiznávám, že jsem jídlo z McDonalda odmala milovala :) Hamburger.. Big Mac.. a ty jejich hranolky..:) Ještě před 3 lety jsem tam docela chodívala :) Ale teď už jsem s tím přestala, už tam jednak nemám s kým chodit a taky se snažím takovým jídlům už vyhýbat. A chutě mě naštěstí zatím nepřepadávají..:) I když nevylučuju že někdy si zas půjdu něco z nostalgie dát :)

    OdpovědětVymazat
  14. Já si dám občas grilled wrap, hamburgery jsem nikdy nejedla a ani jíst nebudu, je to jídlo plné nezdravých tuků a dostatečně nezasytí.

    OdpovědětVymazat