pondělí 8. dubna 2013

Report z bazénu - 8. 4. 2013

Ahoj všichni!

Tohle nepíšu přímo z bazénu, ale bude to o bazénu. A o plavání celkově. Protože já vždycky plaval. Aby bylo jasno, prostě si nepamatuji čas, kdy jsem plavat neuměl. Nejsem žádná extratřída, plavec na dlouhé vzdálenosti, ale neutopím se. A vím, že prsa nejsou jen orgán, ale i plavecký styl! Vždycky jsem chodil na bazén tak jednou až dvakrát do měsíce, spíš ale do sauny, vířivky, nebo na bublinky. Aaaa, bublinky! A proudy.. a prostě všechno. Jen plavecký bazén jsem trochu opomíjel. Sem tam jsem si dal, bazén, dva, aby se neřeklo. Poslední dobou jsem byl donucen chodit pořád. Abych zaplaval aspoň nějaký ten čas, na těch talentových zkouškách.

Kdysi dááávno, na Slovensku, v termálních bazénech. Je to článek o vodě, takže se to tu prostě hodí a basta. Vyvalil sem se na slunko a jak bylo dobře!! Můj inteligentní výraz napovídá tomu, že jsem kdesi v dálce zahlédl cenu párku v rohlíku v páté odmocnině.


A teď zpátky k tématu. Chodím plavat buď ve Valašském Meziříčí (kde je mimochodem nejlepší krytý bazén široko daleko, ale hlavně na blbinky - plavecký má pouze 25m), nebo v Ostravě, který není vůbec na blbinky, ale plavecký tam má 50m. Ideální. Ceny jsou taky celkem příznivé, hlavně dopoledne. Častěji jsem asi v té Ostravě, kolem deváté, desáté se vydávám směr bazén.
Co jsem zjistil? Ráno nepotkáte v Ostravě důchodce. Všichni jsou na bazénu. Nic proti nim nemám, ale vždycky tam vytvoří takový klub stojících pamětníků, že je člověk musí obeplout. Aspoň neplavu přímočaře, kdo by něco takového chtěl, že jo. Konečně jsem si pořídil nové plavky (normálně plavu v šortkových, viz fotka - mám už je tak 5 let). No, jsem úplný profík - brýle, plavky, ručník. Ještě by tomu mohli odpovídat časy a bude to super. Ale ne, není to taková hrůza. A pořád se zlepšuji.

Tady kompletní výbava, hlavně ten ručník odpovídá mému věku, to je na první pohled jasné!


Poslední dobou tam kvůli většímu počtu lidí vymysleli takovou blbost, že se plave po šířce bazénu, ne po délce. Takže si sice zaplave pořádně víc lidí, ale uděláte pár temp a jste na konci, otočka a zase zpět. Celkem otravné a kdybych si chtěl měřit čas, tak úplně k ničemu. Nějak to přežiju, ale jen proto, že si můžu postěžovat tady. No tak mi držte palce, aspoň trochu, ať se ještě zlepším a ten čas je co nejlepší. Zítra si dám pohov, ale středa, čtvrtek - vzhůru za pamětníky a trénovat prsa na bazén!

Rok zpět, termálky na Slovinsku s přítelkyní. Skvělý areál, dalo se tam jezdit na bruslích, běhat a k tomu fajn vodní atrakce.



A na závěr - jak jste na tom s plaváním vy? Chodíte pravidelně, máte to třeba v rámci tréninku? Já bych to asi nevydržel, zase tolik mě to nebaví. Poslední dobou se to ale zlepšuje, to můžu říct. Uvidíme, třeba to pak budu provozovat, i když nebudu muset.
Mějte se,
David

12 komentářů:

  1. miluju vodu :D když jsem byla malá tak si ze mě dělali srandu, že jsem taková potápka :D to slyším poprvý, že se někde plave po šířce :O to jde? :D jinak moc Vám to s přítelkyní sluší :) (má moc hezký vlasy :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Jo, tady v Ostravě je možné všechno! :) :D A děkuju moc :)

      Vymazat
  2. Kdysi jsem chodila plavat pravidelně - ale moc dlouho mi to nevydrželo, už jenom kvůli těm "pamětníkům", kterých u nás taky bylo požehnaně :D Navíc mě to moc nebaví, mám pocit, že je to pořád to samé dokola. U posilování člověk aspoň mění cviky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Asi na tom budu jak ty. :D Úplně přesně. Zítra jdu zas, ale že bych se těšil... :D

      Vymazat
  3. Sakra, tou fotkou sis určitě zrušil polovinu odběratelek, které si tajně dělaly naděje :3 Plavání plánuji taky zařadit, až budu mít po sezóně, tak určitě nějaké víkendy na bazénu strávím, abych byla v létě trochu rozplavaná :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. několikrát se o přítelkyni na blogu zmínil, takže pokud si je nezrušil do teď, nezruší si je ani po zveřejnění fotky xD...

      Vymazat
    2. Ale to snad nééé :D Žádné rušení, to by nebylo fér. :( :D Já za to nemůžu! :D

      Vymazat
  4. Já se přiznám, jako už po několikáté, že jsem se naučila plavat až letos v létě. S přítelem se chystáme pořád chodit plavat, ale ještě jsme se k tomu nedostali xD. Vždycky nám do toho něco vleze xD ale až bude léto (pokud teda letos nějaký bude) tak zase budeme chodit plavat a já možná překonám strach a poplavu někam do hloubky, ale jen za pomoci mého slušivého plavacího kruhu xD (taková mega pneumatika a ne ta co mám na břiše xD)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen tak mimochodem, přítel je ještě o dva roky starší, jak my dva a chodí na koupáky nebo na bazény se svým ručníkem z dětství, kde je Ariela, mořšká panna, takže myslím, že proti tvýmu Dalmatinkovi, značně vede xD

      Vymazat
    2. Sakra, pozdravuj. Líbí se mi jeho styl! :D A držím vám palce, aby to plavání vyšlo! :D I do hloubky, i do dálky, prostě všude. A plavací kruh pak zahoď, zvládneš to určitě i bez něj. :D

      Vymazat
  5. Ahoj skvělý článek! :P Jinak poslední 1,5 měsíce chodím plavat 3x týdnně, protože mám problémy se zády a nemůžu dělat např. zdvihy, nebo zvedat činky ://. Zatím mě to celkem baví, ale to asi jen proto že nemůžu nic jiného tak si to aspoň užívám ;).

    OdpovědětVymazat
  6. taky trénuju na přijímačky, je tu 25ka. jednou jsem v ní napočítala 35 lidí! otřes. ale třeba včera ve 12 jsme tam byli celkem čtyři. to je pak jinej luxus :) jinak výbavičku mám stejnou, možná chybí ještě čepka dokoupit. a dámský plavky jsou trošku problém při vyšší postavě jelikož pak dělaj neskutečnej zářez. ale tak snad to nějak dopadne :D btw skok zvládáš dobře? bojim se že mi sjednou brýle hned při startu :X

    OdpovědětVymazat