úterý 28. května 2013

Moje posilování #2 - rýsování

Ahoj všichni.

Jak jsem včera slíbil, dneska to bude o rýsování. Nebudu tu vypisovat věci, které si můžete stokrát přečíst na jiných stránkách. Chci tu napsat, jak jsem se k rýsování stavil minulý rok a jak se k němu stavím teď. Určité rozdíly tu totiž jsou a takové srovnání není na škodu.

Minulý rok jsem se do rýsování vrhl hodně ostře. Co se týče stravy, jedl jsem hodně masa, tvarohu a mléčných výrobků celkově. Maso bylo na oběd vždy s nějakou zeleninou a často ještě na večeři v podobném složení. Jediná chvíle, kdy jsem si dovolil hřešit, byla ta po tréninku. Tam jsem si vždy dopřál nějaké sladší jídlo a spokojenost byla na světě. Taky suplementace byla o 100% větší, než je teď. Aminokyseliny, bcaa, l-carnitin a 90% protein, to všechno ve mne mizelo jedna dvě. Trénink jsem měl 6x týdně, každý den jednu svalovou partii a k tomu jeden den na cardio. Skoro všechny cviky jsem jel v počtu opakování 3x15.



Tento rok to vypadá trochu jinak. Mléčným výrobkům už moc neholduji a maso mívám tak dvakrát do týdne. Nějak jsem se ho nejspíš přežral. Snažím se teď vymýšlet pestřejší obědy složené se zeleniny, luštěnin, těstovin, sóji a podobně. Je toho víc. Taky jsem přestal blbnout, místo tvarohu jako mazadla používám sem tam margarín, jím normální svačiny ve stylu chleba se sýrem, šunkou, kupou zeleniny. Podle mně tohle prostě člověku ublížit nemůže ani v dietě. Nepopírám, moje dieta není soutěžní, ale o nic takového mi ani nejde. Nejdu do žádných extrému, ale spíš se snažím jíst normální věci. Dostupné, chutné a výživné. Doplňky stravy teď nemám žádné. Už je to myslím skoro půl roku. Plánuji koupit zase 90% protein, ale to až časem a tím taky skončím. Taky v tréninku je trochu rozdíl - mívám teď více silový, jezdím pyramidové série u hlavních cviků a pak sestupné, nebo konstantní u doplňkových. Moje cardio je teď místo pásu a kola ve fitku proběhnutí se po lese nebo po cestě u nás na vesnici.



Rozdíly mezi loňským rokem a letoškem jsou znatelné. Přestal jsem blbnout, mnoho věcí je v takové větší pohodě. JENOMŽE... kdo ví, jestli by to tak bylo, kdybych ten minulý rok nějak flákal. Fakt, že jsem dodržoval hezky to, co jsem si předsevzal, mi nikdo nevezme. Proto vám nemůžu říct, který způsob je lepší. Člověk se na začátku prostě musí kousnout a dát do toho všechno. Postupně pak budete objevovat věci, které vám neublíží, nebo třeba i sedí víc. Každé tělo je originál a pokud vy nezjistíte, co od vás chce, tak kdo? Já si tento rok užíval volnější režim. I když je pravdou, že co je volnější režim pro mě, to by bylo pro mnohé utrpení. Odvykl jsem si jíst sladkosti ve velkém, nebo pít přeslazené nápoje. Jím pravidelně a po tom roce a půl už takovým stylem, že i když je tam nějaký hřích, neublíží mi. Když už nic, tak aspoň vím, kdy ho sníst.

Na závěr bych chtěl říct, jak to teď cítím. Protože už na mne sem tam nějaký ten sval jde vidět a organismus mám rozběhlý pravidelným cvičení, je to pro mě jednodušší. Určitou formu jsem si udržel celou dobu, takže zase až tak moc práce nemám. Ale pokud s rýsováním začínáte (jako já minulý rok), uvědomte si, že se pro to určitých věcí prostě budete muset vzdát. I já sem musel. Jak jsem psal v minulém článku. Každopádně to za to stojí, tak jen do toho.

Mějte se,
David


13 komentářů:

  1. Jde na Tobě vidět SEM TAM nějaký ten sval? :-D
    Skvělý článek! Všechno je to ze začátku o disciplíně, já s ní pořád bojuji, ale nevzdávám se, to půjde! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sem tam O:) :D
      Děkuji moc :) A bojuj, věřím tomu, že to zvládneš! Jak máš odhodlání, je to na dobré cestě! :)

      Vymazat
  2. Super jsi to napsal! :)
    Já bych teď po operaci měla pořádně šlápnout do pedálů, protože potřebuji takový rychlý rozjezd! :)
    Fotky máš opět parádní... Svaly rostou a rostou! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, doufám, že Ti to všechno dopadlo dobře! Určitě ano! :)
      Hlavně opatrně, ale je mi jasné, že to člověku co rád cvičí je jasné! :))
      A díky mockrát :)

      Vymazat
  3. 6x týdně trénink, nebylo to trochu moc i na rýsovací režim? náhodou máš moc pěkně vidět všechny svaly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ty tréninky maximálně do 50 minut, každý den jedna partie, s tím že ten šestý den není až tak naplno. Takže 5 (tréninků) + 1 (trochu flákárna) :D ... Hlavně mě to baví a každý den volna je utrpení.. :/ Ale je ho třeba, toho jsem si vědom. :D Díky moc :))

      Vymazat
  4. Tak takovýhle článek jsem potřebovala si přečíst, uvĕdomuji si, že má spokojenost sama se sebou má své hranice a toho co si přeji nedosáhnu , pokud se do toho neopřu na 100%. Jsem ráda, že jsem zavítala na tvůj blog a budu se tĕšit na tvé poznatky.:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem tu asi po 100 letech..:), ale příjemně mě překvapil nový vzhled blogu (nemám ráda
    ty "černé").To si počtu :))))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěl to změnu, žádné depresivní barvy, ale pěkně z vesela! :) Děkuji :))

      Vymazat
  6. Čauky Davide, musím říct, že vypadáš bezvadně. Jsem tu asi podruhé, ale určitě ne naposledy. Zaujalo mě, jak zde odkazuješ na minulý článek, ve kterém jsou věci, kterých ses vzdal. Chození na pivko apod. jsem samozřejmě viděla a schvaluju :D Jen by mě zajímalo, jestli ses musel kvůli rýsování vzdát nějakých konkrétních potravin, které jsi měl rád?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Teri! Děkuji Ti za nápad, dneska jsem o tom sepsal celý článek. Můžeš se na to zrovna mrknou. :)) A díky za pochvalu! :))

      Vymazat
  7. Ta poslední fotka! Klobouk dolu.
    Na tvůj blog jsem narazila náhodou a rozhodně tu nejsem naposledy teda, je to co obdivovat a hodně inspirace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky mockrát, takové náhody mám já osobně hrozně rád! :) Snad se teda ještě ukážeš. :)

      Vymazat