neděle 19. května 2013

(ne)sportovní příspěvek. aneb talentové zkoušky

Ahoj všichni!

Chtěl bych se trochu rozepsat o tom, jak proběhly mé talentové zkoušky. Hlavně sportovní. Co se týče nesportovních - měl jsem je v úterý a dopadly... snad dobře. Testy ve formě OSP. Tři části - logická, verbální a kulturní. Logická se mi povedla na 100%, verbální 86% a kulturní jsem barbar, takže jen 71%. Průměrem to dělá nějakých 85% - ale jsou to procenta. Důležitý bude hlavně percentil. Dozvím se 10. 6. 2013, tak držte palce.

Ale zpět k těm mým slavným sportovním výkonům. Vezmeme to pěkně popořadě, jak to šlo celý den. Ráno nějaká prezentace, udělali si u nás fajfky, jestli se tam opravdu nacházíme a šlo se na věc. Během prezentace nás ještě poctili pozorností dělníci, kteří hned vedle staví nový a hrozně krásný stadion.

100 metrů
Jako první bylo na pořadu dne zaběhnout stovku. Tu jsem naposledy běhal na střední, asi dva roky zpátky. Ale kdysi dávno, když ještě ovzduší bylo čisté a já měl celý život před sebou (na základní škole), jsem celkem aktivně provozoval lehkou atletiku. Nebudu se tu nějak chválit, ale diplomů za pěkná umístění tu mám asi dvě kila. Jenže to bylo ještě prakticky v minulém století a ten den k ničemu. Aspoň to tak vypadalo. Moje příjmení mě dostalo tuším do první dráhy šestého rozběhu. To byla hrozná sranda, jak si všichni asi tři minuty upravovali stojany na nízký start, zatímco já chodil okolo a marně vzpomínal, jak to mám nastavit. Poslední kapka byla, když si to borci začali odměřovat pomocí svých stop. Abych nevypadal divně, taky jsem si dvakrát šlápl, jakože něco důležitě měřím a pak s uznalým výrazem pokyvoval hlavou, že to bude asi v pořádku a jsem spokojený. Pak už jen připravit, pozor a start! Vyběhl jsem celkem slušně, aspoň v mých myšlenkách se honily takové představy o tom, že snad táhnu celý rozběh. To pak vystřídaly myšlenky na to, že v půlce mě polovina těch borců natáhne a já ostrouhám. Ale což, nestalo se! Vydržel jsem a do cíle probíhal zkušeně v předklonu jako první!! To, že moje maličkost dorazila jako první v rozběhu neznamená, že jsem měl nejlepší čas. To ani náhodou. Rozběhů tam bylo myslím dvě desítky. Trochu mě mrzelo, že v tom mém nebyl nějaký rychlejší borec, co by mě potáhl a ještě vylepšil čas. Nakonec jsem se ale s výsledkem 12,2 vteřiny spokojil.

1500 metrů
Vytrvalostní běhy. Moje noční můra z mládí. Poslední dobou, když ale běhávám i jindy, než jen z donucení, mi začaly celkem jít. Není to žádná sláva, ale poslední jsem nebyl. Dokonce si myslím, že moje umístění mohlo být někde kolem 10 místa z 30 borců. Na mé straně spokojenost, s časem 5 minut a 18 sekund. Možná jsem si mohl vyfunět ještě o pár vteřin dolů, ale teď už je zbytečné nad tím dumat. Myslím, že si tam nějaký borec stěžoval, že má čas 4:25 a nelíbí se mu to. Já mu přál co nejlepší výsledek, ale už s tímhle měl 10 bodů jistých a nejsem si jist, jestli pochopil, že teď nezastupuje republiku na olympiádě, ale dělá talentové zkoušky. Vztekáním si člověk akorát kazí den. A protože já ho pokažený mít nechtěl, nevztekal jsem se. 

Basketbal + Volejbal
Tady se moc rozepisovat nebudu. Vůbec mi to nešlo, z 20 možných bodů na těchto dvou disciplínách jsem získal 5! Ptáte se proč? Možná jsem si je zasloužil. A protože jsem nechtěl mít zkažený den, nevztekal jsem se. Basket za 2 body. Kdybych dopředu věděl, kolik dostanu, nesmál bych se rozhodčímu, když na začátku popisoval, kolika body bude hodnotit výkon.
0 bodů - úplný trotl, co nepochopil ani základy basketu
1 bod - trochu menší trotl, co pochopil základy basketu
2 body - pochopil základy basketu, snažil se, ale je to pořád trotl (a tady končím, protože přesně tohle bodování se týkalo mne)
Ve volejbale jsem dostal body tři. To znamená, že tam jsem trochu menší trotl, než v basketu. Ale pořád žádná sláva. Určitě mě neklasifikovali jako nejlepšího hráče kolektivních sportů.

Gymnastika + Shyby
Gymnastická sestava. Šlo o variaci asi 5 cviků (kotoul letmo, kotoul vzad do stojky, kotoul ze stojky, nějaké šikmé kruhy nebo jak se to jmenovalo a pak hvězda). Tohle v přesném pořadí a pokud možno v co nejlepším provedení. Po ukázce, kterou nám poskytla více než šikovná gymnastka, nám všem spadla huba. Hned první borec, co byl vyzván, ji chtěl napodobit a už při kotoulu letmo si málem přerazil páteř a ozvučil tělocvičnu několika desítkami decibelů. A šlo to ráz na ráz. Jeden, druhý, třetí... a moje jméno pořád nic. Body nahlas hned neříkali, ale šlo slyšet, jak je vedoucí šeptá své kolegyni. Tři body. Dva body. Pět bodů. A tak dále. Pak přišla konečně řada na mě a můžu vám říct, že sem v životě neudělal tak hezké kotouly, stojky a hvězdici. Vyneslo mi to krásných 7 bodů, což bylo asi nejvíc, kolik tam kdo z té naší skupiny slyšel (asi 15 lidí).
Shyby! Jsem borec, mám svaly, dám je všechny. Tady musím mít 10 bodů, to je jasná věc. Tůdle nůdle, Davide. Měl si trénovat shyby až do úplného propnutí rukou u každého dalšího, abys to zvládl. Nakonec jich bylo ufuněných 18, mám dojem že 8 bodů. Kdo to mohl tušit, že budou chtít až tak poctivé shyby? Asi já, že? No dobře.

Plavání 100m
Tady se musíte spokojit s tím, že jsem plaval prsa a s časem 1:41, což je nic moc. Ale pro mě dostačující výsledek, když vezmu v potaz, že tomu předcházel ne zrovna "šťastný start". U plavání bylo důležité, aby člověk doplaval a to nejpozději v čase 2:07. To jsem splnil a tím pro mě skončili talentové zkoušky na vysokou školu.

Výsledek a celkové dojmy
Byl to skvělý den. Sice nebylo příjemné, když jste mezi každou disciplínou měli hodinovou pauzu, kdy vám stihly ztuhnout nohy, ale při takovém počtu lidí, co tam bylo, se to asi ani jinak nedalo. Taky přišlo poučení v podobě toho, že jejich hodnocení není vůbec "podhodnocené". Tady je tabulka, kterou mají na svých stránkách.
Můj výsledek? 36 bodů. A i k tomu se dostat, byla pořádná fuška, to mi věřte. Po ukončení talentových zkoušek jsme měli možnost nahlédnout do výsledkových archů a zkontrolovat si body. Moc lidí tam s "výborným" výsledkem nebylo. Hodně lidí tam šlo s tím, že chce mít výsledek nad 24 body, aby mohl být přijat. Já tam šel od začátku s tím, že chci mít nad 35. Povedlo se mi to, sice jen o bodík, ale že by mě to nějak trápilo, se říci nedá. A vztekat se? Vztekáním si člověk akorát tak zkazí den. A já si ho pokazit nechtěl. Takže jsem se nevztekal.



Přeji vám krásný zbytek krásné neděle,
David

9 komentářů:

  1. Parádně jsem se zasmála u tvých poznámek :) Hlavně ohledně toho vztekání :D
    Gratuluju k výsledkům :)

    PS: Super fotka :D

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá reportáž :D Výsledky máš skvělé, gratuluju k tolika bodům! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi šikulka.
    Já bych byla asi šíleně nervózní, takže tě obdivuji, že jsi byl schopen vystoupit před tolik lidí. Mně činily problém písemné zkoušky, natož ještě někde předvádět své sportovní výkony. :D
    Tak moc držím pěsti, aby to nakonec všechno dobře dopadlo! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluji, určitě to nebyla žádná sranda, ale očividně jsi to zvládl skvěle. S tvými výsledky se tam určitě dostaneš, to pak bude učitě paarádní studium :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný výsledky, a ještě aby ne s tvojí fyzičkou :) blahopřeji ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Supr, vedl sis skvěle! :)) A s basketem a volejbalem bych já byla asi trotl úplnej, tak si z toho nic nedělej ;D

    OdpovědětVymazat
  7. Super, moc gratuluju. Myslím si, že jsou to skvělé (většinou :D) výkony. Mně upřímně míčové hry taky nejdou. S míček v ruce jsem pro své okolí dost nebezpečná :')
    Teď už jen aby to dobře dopadlo :) držím pěsti

    OdpovědětVymazat
  8. Parádní výsledky, řekla bych.:) Věřim, že to dopadne tak, jak si přeješ.:)
    (můj smích u tvých poznámek radši nekomentuju, spolubydlící ze mě byla div živá :D)

    OdpovědětVymazat
  9. Podle mě super výsledek, gratuluju ;))

    OdpovědětVymazat