pátek 31. května 2013

Technika, rychlost, váha

Ahoj všichni.

V nadpisu je přesně vypsané podle priorit, jak jdou po sobě jednotlivé věci při mém posilování. Na prvním místě je technika, potom rychlost a jako poslední váha. Radši se stokrát zaměřím na to, abych cvik prováděl technicky správně, než aby tam bylo naloženo co nejvíc. To samé platí u té rychlosti (dynamiky). Mám radši rychlejší trénink, co odsýpá, netáhne se jak pondělní dopoledne a baví mne.

Samozřejmě tohle je můj osobní postoj a někdo to může mít úplně jinak. Málokdy se tu na blogu můžete dočíst, že jedu nějaký hodně silový trénink, nebo že jsem zvedl tolik a tolik. Já se zase nemám moc čím chlubit. Nezvedám ohromně těžké váhy. nepotím krev při 150 kg na benchpressu. To je pro mě absolutně zbytečná záležitost. Za prvé by mi to polámalo ruce a obsluha v posilovně by musela zavolat záchranou službu. A za druhé mi to vůbec nic nedá. Nebaví mě to, odjet si u série jedno opakování a pak si v deníčku odškrtnout další rekord.


Takhle já prostě neuvažuji. Tím ale neshazuji nikoho, kdo to tak má. Je to jen a jen na vás! Budu opakovat pořád dokola, že tohle je můj blog, moje cvičení. Nepředávám tu žádné rady, jak to dělat správně, ale snažím se vypsat své zkušenosti a to, co mi nejvíce sedělo. Jednou jsem si vyzkoušel silový trénink a po dvou týdnech plných nechuti do cvičení a toho tréninku jsem prostě přestal. Nebudu dělat něco, co mě nebaví.


Technika je hrozně důležitá. Jak budete nějaký cvik dělat špatně, tělo vám to buď hned, nebo časem připomene. Taky si sem tam neuhlídám nějaký cvik a pak toho lituji. Naštěstí se to stává méně a méně častěji. Něco jiného je, když tu techniku měníte schválně. S takzvaným "cheatingem" mám skvělé zkušenosti a můžu jen doporučit. Chce to ale dělat s rozmyslem a bezpečně. Jako u všeho - časem se vám to dostane pod kůži. Bohužel, u posilování si na to musíte dávat velký pozor, jinak hazardujete se svým zdravím.

Chtěl bych tím hlavně říct, ať se zbytečně neženete za velkými váhami. Neříkám, že máte vzít do ruky kilové činky a odjet trénink s nimi. To ne. Ale váhy si vždycky vybírám tak, abych zvládl svoji sérii a pokud mám sílu, udělám ještě 2-3 opakování navíc, protože to pak tak krásně pekelně pálí. Věřím, že i vy máte svůj způsob, jak si zacvičit a kdo ne, určitě ho brzy najde.

Mějte co nejlepší víkend,
David



2 komentáře:

  1. Řekla bych, že v tomhle mají právě holky před klukama v globálu trochu lepší skóre - nemají potřebu machrovat a dají si tolik, kolik zvládnou...zato jak jsem vysledovala, někteří chlapi v posilovně se ženou jenom za tím, aby zajeli svoje maximum a mohli se co nejvíce předvést :D Čest těm, kteří nemyslí na pohledy ostatních, ale na přínos svému tělu! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu, možná jsem lemra, když nezvedám dvacet kilo, ale důležitější je dělat to pořádně.
    Vždycky mě strašně baví ty blbečkové v posilovně, který si naloží dvojnásobek svý tělesný váhy a pak se u toho lámou, nedotáhnou cvik do konce a po půl hodině do sebe naklopí litr ionťáku :D

    OdpovědětVymazat