neděle 12. května 2013

ZZZzzzZZZZzzzzZZZ

Ahoj všichni!

Když jsem poslední dobou zařadil hodně brzké ranní tréninky, donutilo mě to se zamyslet nad tím, kolik spím a jestli je to tak správně. Říká se, že spánek je důležitý (to on asi je), a že by se mělo spát kolem 8 hodin denně. Sám za sebe můžu říct, že minulý rok jsem to nějak dodržoval. Celkem mi na tom záleželo, přikládal jsem tomu velkou váhu. Rozhodně jsem tím nic nezkazil, to je jisté. Jenže to bylo minulý rok.



Tento rok - kdy už dejme tomu aspoň trochu vypadám, že něco dělám, tak mám sklony k tomu hodně věcí nedodržovat a obcházet. Nejsou to žádné velké prohřešky. Tréninky ani stravu nešidím, to už je o zvyku a já si zvykl na to jíst dobře. Spíš mi jde například o ten spánek, nebo i o nějaký ten občasný exces v jídle. Takovým excesem myslím třeba něco sladkého na večer, či podobné vylomeniny. Přes léto hodně zmrzlinuju, takže asi tak.

Ale já bych tyhle věci nedělal, kdybych věděl, že mi ublíží. Víte co se mi po takovém snědení 500g zmrzliny v 21:00 stane? NIC. Vůbec nic, možná mi jen bude blbě, protože jsem idiot a musím tu krabici sníst celou na jeden zátah. To už je ale problém jiného rázu. Já už dávno nehubnu a pohybu mám více, než polovina mých vrstevníků dohromady (obrazně řečeno, nepředstavovat si hromadu vrstevníků na sobě).

Teď zpátky k tomu spánku. Z těch magických 8 hodin denně jsem postupně klesl na 5-7 hodin, kdy ta sedmička tam má spíš jen dobře vypadat. Nebývá to celých 7 hodin. Můj budík má takovou idiotskou funkci, že když ho nastavím, provokuje mě tím, jak dlouho si poležím. "Do zvonění zbývá 5 hodin a 25 minut" - blbeček. Přesně tohle se mi tam objevilo včera/dnes. Může za to 3. díl Malazské knihy padlých, ne já. Před spaním si čtu. A když kniha stojí za to, člověk pak snadno zapomene na to, kolik je hodin. Určitě to sami znáte. I přes to všechno si nemyslím, že spím "málo". Nějaké ty obecné normy stály vždycky za houby. U každého člověka je to jiné a v mých 18+3 letech si snad ještě můžu dovolit toho spánku trochu méně. Nejsem totiž žádný spáč, můj budíček bývá v rozmezí 5-6 hodiny ranní. Odpočatý jsem, unavený se necítím a mám rád, když je den delší. Co vy, pospíte si, nebo si radši přivstanete? A jak dlouho denně spíte? Ať vím, jestli nějak moc vybočuji z řady, nebo jen zbytečně plácám.

Tréninky mívám taky ráno - když to jde. Zvykl jsem si cvičit sám, bez nějakého parťáka. Sám vím, jak to dopadá, když se chodívá cvičit ve více lidech. To se pak pokecá, přestávkuje a necvičí. Navíc je to fitko ráno úplně prázdné, všude je místo a o nic se nemusím dělit! Muhaha! A dokud na to budu mívat ráno čas, nebudu to měnit. Díky za to, že se mi ráno ten organismus nastartuje rychle a je připravený čelit výzvám toho dne. A jak to máte vy? :))


Mějte krásnou neděli,
David

24 komentářů:

  1. taky poslední dobou spím jen okolo 5-7 hodin :( vstávám ráno třeba už ve 3.45 abych se nasnídala, vysprchovala atd. a hlavně stihla si ještě před školou zacvičit (dojíždím..) docela se bojím, že to tělu škodí, nevím..vidíš v tom nějaké změny, když spíš méně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu říct, že už to takhle mám řádově několik měsíců a žádné změny k horšímu rozhodně nepozoruji. Někdy jsem unavený, přirozeně, ale to jsou i Ti, co spí hodin 11! :) Na druhou stranu to asi ani neprospívá, ale takhle by pak člověk nemohl dělat skoro nic.. :))

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Tak to chce nějakou ukolébavku, nebo něco!! :D

      Vymazat
  3. S tím spánkem to mám také nahnuté.
    Většinou spím tak těch 6 hodin. Nedokážu se zkrátka donutit jít dříve spát, tak to potom tak dopadá. Ale stejně, jako píšeš ty, ani já si nepřijdou unavená a nevyspaná, asi mi těch 6 hodin stačí.
    Jinak na cvičení ráno jsem si teď nově také navykla, takže už to praktikuji. Je to mnohem lepší, než když jsem cvičila k večeru (kolem 7. hodiny), protože ráno je tělo takové čerstvé a dle mého podává i lepší výkony (alespoň to mé). :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně, ráno je to prostě nejlepší. Mě tak kdysi donutila situace, ale pak už to bylo o zvyku. Když musím jít odpoledne, tak jsem nešťastný! :D

      Vymazat
  4. já jsem spáč, ale naučila jsem se, abych neprospala celej den dávat si budíček na devátou (někdy půl devátou či osmou), ale nenaspím denně víc, jak nějakejch 5-7 hodin. V posledních týdnech, se můj spánkový režim smrskl na maximálně 6 hodin, ale většinou je to tak 4-5, jsem hotová, neodpočatá, ale dokud neudělám Absolutorium, lepší to bohužel nebude...
    Ty excesy v jídle znám... xD v posledních pár týdnech je řeším čím dál tím víc xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, školou povinní to nikdy neměli jednoduché. :D Já bych celý den prospat nemohl, mně to prostě vadí. :D

      Vymazat
  5. Mám hrozně ráda ten tvůj způsob psaní, vždycky mě to něčím pobaví :)
    Zrovna dneska mi ten parchant malej ukázal, že budu spát 4:58. Taky bych tu funkci zakázala. Jinak spávám taky těch 5-7 hodin. Pod 5 je málo, ale nad 7 už je na mě docela moc, pak mě i bolí hlava a hlavně jak píšeš, ten den je pak takovej kratší:)
    Nebojíš se, že se ti sacharidy na noc budou víc ukládat? Četla jsem, že právě na noc jdou do pověstného břišního špeku. Ale nevím, jak to vy skutečnosti je :) Taky jakmile je hezky, tak zmrlinuju, bez toho by to prostě nebylo léto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, já jsem zase rád, že Tě to baví. :)
      No, to jsi tam měla ještě méně, než já! :D Snad ale výjimečně, protože přesně jak píšeš - pod 5 málo nad 7 moc. :D
      Jinak ty sacharidy takhle na večer si nedopřávám každý den a když ano, toho ukládání do tuků se vůbec nebojím. Já tam ten špek právě vůbec žádný nemám (konečně!!) a toho pohybu, co tělo hned ráno dostane... Takže celkově nějaký přechod cukrů do tuků moc neřeším. :D

      Vymazat
  6. Chodím spát tak kolem desáté a vstávám bez budíku před pátou...a docela závidím těm, kteří spí jak zabití, já už ve 2 ráno koukám na mobil, jestli bych už nemohla vstát, takže pokud má někdo tipy na sladký dlooouhý spánek, sem s nimi! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak takový problém já nemám. Když už si jdu lehnout, tak úplně unavený. Usnu asi do pěti minut a to je ten poslední termín! :D Spím, dokud nezazvoní budík, i když poslední dobou už mi to vstává celkem samo, i bez něj. Jistota je ale jistota. :D

      Vymazat
  7. Kde ve fitku je otevřeno takhle brzo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikde, bohužel. :D Ale mám tu možnost si jít takhle zacvičit, takže je to fajn. :)

      Vymazat
  8. Myslím, že jsem na tom hodně podobně :) Kdysi jsem spávala pravidelně 8 hodin, i víc. Ale jak jsem začala cvičit a přibyly mi další povinnosti, tak to zkracuju. Prostě si radši přivstanu, zacvičím si ráno a pak mám celý den už "volno" a jsem příjemně nastartovaná. Takže takových 6-7 hodin to bude u mě, taky jak kdy. Dneska už jsem byla v 7 ve fitku (a tak pusto jsem tam ještě nezažila :D) a zítra jedu ještě dřív. Ale úplně mi to takhle vyhovuje. Naopak mi strašně vadí, když se náhodou vzbudím později :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem tak rád, že v tom nejsem sám! :D A přesně jak podotýkáš, že když vstaneš později, hrozně Ti to vadí. Já mám potom pocit, jako bych celý den hodil někam do koše a byl úplně k ničemu. :) Ráno je ta produktivita na 300%! :D Na 7 chodívám taky cvičit, bývám tam úplně sám, což mi maximálně vyhovuje! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já bych nejraději prospala celý den, ale moje tělo se budí o půl 9, ať jdu spát v 9 večer nebo ve 2 ráno...

    OdpovědětVymazat
  11. Mě svými články taky vždycky pobavíš (v dobrém! :D). Spánek mám momentálně vyladěnej dobře - každej den tak 7 hodin, to mi stačí. Když jsem byla mladší (né, že bych teď byla stará), jsem byla schopná spát třeba do 1 odpoledne a rovnou jít obědvat :D Teď jsem asi vzhůru každý den už tak od 6 ;) A teda budík, kterej by mi před spaním něco takového hlásil, bych fakt dlouho nesnesla! :D

    OdpovědětVymazat
  12. Zase jsi ě pobavil tím, jak píšeš! :D Prej blebeček! :D
    Ono je to asi o tom, co komu vyhovuje. Já když mám naplánovaný den, tak musím ulehnout kolem 8 hodiny večer, ráno se pak probudím v 4-5 a je mi hej. TAkže to je takový můj zvyk. Jakmile jdu spát dýl, nejen, že jsem unavená, ale z části taky nepoužitelná! ;)
    Ps. Máš super budík! :D

    OdpovědětVymazat
  13. ranní cvičení neni nic pro mě, zkoušela jsem, zívala jsem, přestala jsem :D. Poslední dobou se mi zdá, že čim víc spím, tím víc jsem nevyspalá :D. A cvičení ve víc lidech mě taky nebaví. Nemám ráda dlouhý prostoje, když se maká, tak se maká :D.

    OdpovědětVymazat
  14. Já mám zase takový problém,že bych spala hrozně ráda,ale prostě mi to nejde:D večer nemůžu usnout,a když už spokojeně usnu,tak se vzbudím třeba mezi 4-5 ráno (i o víkendu!!!To se pak snažím ještě proválet aspon do šesti,a v půl 6 to stejně vzdám...) a pak už prostě nezaberu:( A to né že bych nebyla vyčerpaná,jsem nastartovaná od rána až do pozdního večera...nějaké rady?:D

    OdpovědětVymazat
  15. Já teda spím max. sedm hodin a ráno se budím nejpozději v sedm, i když nemusím. A to jsem byla hrozný spáč, ale tak nějak mi připadá, že to nepotřebuju. Ani nejsem unavená :).

    OdpovědětVymazat
  16. V době zkouškového spím ještě míň, třeba 4 hodiny a říkám si, že jsem mladá, že to musím vydržet. :D

    OdpovědětVymazat
  17. Koukám, že tu budu vybočovat z řady:D Můj spánek se odvíjí podle aktivit, které jsem v uplynulém dni vykonal. Většinou spím mezi 7-9 hodinami. Často se ráno po sedmý probudím, ale nedovedu se vykopat z postele. Mám rád takový to převalování s pocitem, že vstávat vlastně ani nemusím (volná rána). Pokud ale spím méně jak 7 hodin, musím to pak během dne dohnat, jinak se mnou ten den nic není, ani nepodám požadovaný výkon...

    OdpovědětVymazat