středa 26. června 2013

Přístup se může změnit!

Ahoj všichni!

Počasí nám moc nepřeje, venku se být nedá, tak to vypadá na další článek. Tentokrát to bude o takových změnách, které mě provází vlastně od úplného začátku. Mám tendenci totiž poslední dobou psát tak, že to třeba úplně nesedí s tím, co jsem psal minulý rok. Poslední článek o jídle, nebo celkový přístup ke cvičení, co se týče nějakého počítání. Tak to samozřejmě vždycky nebylo, ale člověk se mění. A to platí i tady. Nemůžu pořád dokola zpívat tu samou písničku. Nejde tak ani o to, že bych úplně přeladil stanici, spíše na ní postupně začínají hrát nové a nové skladby.

Například jsem v článku "jím tak, jak si zasloužím" určitě nechtěl potopit, nebo nějak zpochybnit pravidelné stravování. Hrozně dlouhou dobu (určitě delší než tu, jak jím teď) jsem se taky tak stravoval a pomohlo mi to. Spoustě lidem to sedí i teď. Tak nevidím důvod, proč by v tom neměli pokračovat. Klidně si hlídejte čas, mějte to naplánované. Je mi jasné, že hodně lidem to tak vyhovuje a měnit by to byla prostě blbost. Organismus si takhle zvykl na nějaký svůj příjem v určitých intervalech a všechno funguje tak, jak má. To, že si nějaký David na nějakém blogu usmyslel, že si bude jíst jinak, vůbec nic neznamená. Maximálně jen to, že prostě v určitých časech jíst nestíhám a navíc třeba ani nemám hlad. A proč bych měl jíst, když nemám hlad? Do nádrže taky nebudu nalévat benzín, jestli bude plná.

U cvičení je to zase věc různých opakování a sérií. Ze začátku jsem měl stanoven přesný počet sérií, opakování a pěkně se toho držel. A jak to dobře fungovalo. Tělo se hezky měnilo, rýsovalo a neměl jsem vůbec žádný problém. Jenže poslední dobou mi to už nestačilo. Chtělo to nějaký nový impuls, nový způsob. Proto se teď snažím mít počty opakování opravdu jen orientačně, spoustu cviků jezdím do vyčerpání, nebo si dám dvě tři opakování navíc, protože tam ta síla je a úplně parádně to pak pálí. Určitě se někdy zase vrátím ke starým způsobům, to nepopírám. Momentálně mi ale vyhovuje takovýto způsob tréninku.

Na blog se samozřejmě snažím napsat co nejvíce rad a poznatků, které mi zrovna v té době pomáhaly. Zároveň je to ale i takový průlet mým životem s cvičením za poslední... necelý rok. Takže si můžete všímat změn, které nastávají celkem často. Nemůžu pořád dokola dělat jedno a to samé, řídit se jednou a tou samou věcí. To by nebylo dobré a zároveň by mě to těžce nebavilo. Tím, že se snažím hledat různé nové způsoby a řešení se neustále udržuji ve střehu a nemám strach, že bych se dostal do nějaké fáze, kdy bych si řekl, jak mě to nebaví.

Určitě takové změny pociťujete i vy. Něco zkoušíte, zjistíte, že to pro vás není a upustíte od toho. Nebo se trápíte, i když vám to nesedí, jen proto, že někdo říkal jak je to skvělé? To, že něco funguje pro jednoho neznamená, že to bez problému bude působit i na vás. Nepoddat se různým nejosvědčenějším radám a jít si svou cestou. Inspirovat se, nechat si poradit, ale mít vlastní hlavu. To je důležité. Když si prohlídnete internet, tak najdete spousty a spousty článků na různých webech, které si třeba i protiřečí. Každý píše něco jiného, každý dává jiné rady a co si pak vybrat? V mnoha případech nezbývá nic jiného, než to opravdu vyzkoušet, ale podle mě se dá hodně brzy poznat, jestli je to zrovna pro vás to "pravé ořechové".

A já jsem si celkem jistý, že se v některých věcech opakuji. Snad je tu i něco podobného třeba napsané. Nevím. Jestli ano, tak opakování je matka moudrosti a nikomu to neuškodí. Vy si užívejte ne moc slunečnou středu a mějte se,

David

3 komentáře:

  1. Taky musím dĕlat neustálé zmĕny, jinak ten stereotyp mĕ přestane bavit jak ve cvičení, tak ve stravĕ. Nyní mám volnĕjší období aod července zase jedu na plno. Takže za mĕ super článek:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :)) Přesně tak, s tím stereotypem to mám úplně stejně. :)

      Vymazat
  2. Důležitý je, že to děláš tak jak to vyhovuje tobě a tvýmu tělu.. :-P A jestli se to mění? to vůbec neni podstatný :-)

    OdpovědětVymazat