pondělí 15. července 2013

Cviky co mě baví a proč #1

Ahoj všichni,

chtěl bych vám tu vypsat takovou první várku cviků, která mě opravdu baví a cvičím je s chutí. Ne, že bych si do tréninku vybíral věci, ke kterým mám vyloženě odpor, ale vždycky se najdou cviky, které mám radši a nebo naopak, mi zase tak sympatické nejsou.

1. Dřepy (nohy)
Pro mě naprosto nejzákladnější cvik, ke kterému jsem si vypěstoval velmi kladný vztah. Ať už pro to, že při dřepování spálím mnohem více kalorií, než když blbnu na pásu, či na kole, nebo pro jeho vynikající vlastnost - rostou po tom nohy. A to já potřeboval jako sůl. Nejsem žádný rekordman, nejvyšší váhu jsem na dřepech měl 150 kg, ale běžně jezdím série maximálně ze 110 kg. Vyšší počet opakování mi zajistí zbytek.



2. Výpady s jednoručkama (nohy)
Ještě na chvilku zůstaneme u těch nohou. Výpady jsem zařadil až později, protože... ruku na srdce, když si do rukou vezmu 25 kg činky, ještě mám k tomu dělat ten cvik... bolí mě pak stehna, ruce, ramena. Ale právě v tom jsem našel zalíbení. Po pořádných výpadech jsem rád, když dokážu vrátit činky zpět na stojany a cestou zpět se nesnížit k rituálnímu políbení podlahy. Na tréninku mám hrozně rád, když cítím, že stál za to. Proto přece do toho fitcentra jdu.

zdroj: ordinace.cz


3. Pullover s jednoručkou (hrudník)
Pullover se mi líbí hlavně proto, že u něj pořádně cítím spodní část hrudníku. Tento cvik dávám jako úplně poslední (když mám trénink hrudníku) a to z jednoho důvodu - krásně mi silově protáhne hrudník. Zase tak často si nevšímám, že by tento cvik používalo hodně lidí. Přitom je třeba budovat hruď ze všech stran, ne jen bench, bench, bench (ten je ale taky výborný :D)

zdroj: cvicime-jime.cz


4. Kliky na bradlech (hrudník/triceps)
Tady ten cvik mám rád kvůli jeho komplexnosti. Stačí se umět správně hýbat a můžu cvičit buď triceps, nebo hrudník. Triceps cvičím, když se zvedám v horní polovině, hrudník v té spodní. Asi to tu pořádně nevysvětlím, ale nikdo mě nemůže nařknout, že bych se o to nepokusil. Každopádně tak i tak nikde jinde pořádně neprocítím danou partii. Dělat něco "ve vzduchu" je prostě zase trochu jiné.

zdroj: fitness-muscle.info
5. Zvedání velké činky na biceps
Až uvidíte tu nejdelší tyč ve fitku, tak přesně tu myslím. Na tu si naložím a s tou cvičím. Samozřejmě bicepsové zvedy. Tenhle cvik jsem začal dělat někdy před rokem a schválně jsem s ním zařazoval i cheating (vetší váha a pomáhal jsem si celým tělem). Sebral jsem to asi Arnoldovi, nebo už nevím komu. Co můžu říct - 100% účinnost. Skvělý cvik, na který nedám dopustit. Dá zabrat, protože jen samotná tyč váží třeba 20 kg. Obrázek jsem těžce hledal (asi 30 vteřin) a nenašel. Tak aspoň tady ta fotka, na které to jedu.


Prvních pět cviků. V oblibě jich mám samozřejmě víc, ale to by nebylo ono, abych to vypsal všechno na jeden zátah. Co vy, shodli jsme se v některých? Nebo právě naopak? Příště přijdou i "méně oblíbené" cviky. Ať to pořád není jen o vykecávání, ale i o užitečnějších radách.

Mějte se a užívejte pondělí,
David


7 komentářů:

  1. Dřepy jsou asi můj nejoblíbenější cvik! :) Možná proto, že u nás v posilce je skoro nikdo nedělá :D Chlapi si furt jedou ty svoje bicepsy nebo bench press, a na nohy zapomínají!!! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jako skoro uplný začátečník musím i já přihodit trochu "vody do mlýna" :D Dřepy mě taky moc baví, ještě víc mě budou ovšem bavit až na činky naložím nějaký těžšší závaží :) přece jenom jsem v začátcích :) a ty tvoje ruce na fotce..hmm ;) klobouk dolů ;)

    OdpovědětVymazat
  3. já nedělám klasický výpady na střídačku, ale vždycky si jen vykročim jednou nohou a jedu akorát ti jednu, pak to vyměnim.. někdy je i dobrý si tam trochu zapérovat, než jít do hloubky, to taky pěkně zatahá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ps. děkuju za pochvalu, snažim se makat ;)

      Vymazat
  4. Me se po dřepech vždycky točí hlava =/

    OdpovědětVymazat