čtvrtek 1. srpna 2013

Pevné břicho, pečeme buchty!

Ahoj všichni!

Břicho bývá problém. Každý ho máme jiné, každé vypadá trochu jinak. Já se svým břichem zatočil celkem rázně. Nějak se mi představa překypujícího tuku přes lem kalhot moc nelíbí. Co s tím? Jo, jasně... Je to v jídle, všechno je to v jídle. No, všechno v tom jídle není. Zkuste si upravit jídelníček, necvičit břicho a sledujte výsledek. Co se stane? Zhubnete, ale břicho.. já vlastně ani nevím, jak by to vypadalo. Buchty to nebudou, ty se musí vytvářet. Obojí je důležité. Jak to, co jíte, tak to, co cvičíte. U břicha je to trochu náročnější. Kdyby to bylo jednoduché, má to každý. A každý to nemá. Existuje určitě bambilión způsobů, jak správně cvičit břicho. A jak ho necvičit. Jsem si toho vědom. Já tu budu ale popisovat ten svůj. Neříkám, že je nejlepší, ale... mrkněte se sami. Znovu podotýkám, že tento článek se týká cvičení břicha a že když po něm budete aplikovat bůčkovou infúzi, tak to prostě FUNGOVAT NEBUDE. Asi.

   

ABS rutiny. Tohle ode mě slyšíte často. Nebo čtete. Takový název se k tomu hodí (nemám na něj patent, někde jsem to ukradl, ale nikdo si nestěžuje). Je to takový soubor cviků, které si nakombinuji a pak to cvičím. Zdá se mi, jako bych o tom psal už po stopadesátépáte. Tak snad to nebude pořád dokola. Ha - pořád dokola! Přesně o tom jsou ty rutiny. Jak nám to hezky vyšlo, i ve slovní hříčce.

Taková rutina je vlastně hrozně jednoduchá věc. Stačí se podívat (nebo už znát) nějaké cviky na břicho a máte hotovo. Pak si je dáte dohromady - počet není důležitý, už jsem měl rutinu o třech, čtyřech, nebo pěti cvicích. A jednotlivé cviky opakujete. A aspoň třikrát, nebo čtyřikrát - zase, je to individuální. Taková rutina může vypadat takhle

Sklapovačky 20x
Zvedání nohou k hrudníku na hrazdě 15x
Boční sklapovačky 15x
Kmitání nohama 15x
a teď, po čtvrtém cviku se vracím na začátek a jedu to celé znovu. Třikrát, čtyřikrát...

Je celkem důležité nedělat zbytečné přestávky. Dokud můžeš, cvič. Je to sice na konci tréninku a můžeš být unavený a blá, blá... jestli máš takové argumenty, rovnou se na to vykašli. Břicho bude bolet, bude to pálit, bude to nepříjemné a já nevím co všechno. O to ale jde. To břicho dostane v těch 10 minutách (delší dobu to netrvá) tak zabrat, že mu to stačí. Z jednoho cviku se jde hned na druhý (maximálně se pár vteřin vydýchat) a jedu! A jedu a jedu a jedu!

Tohle byl jen takový příklad cviků. Osobně dělám už tak ufounské cviky, že na to pojmenování snad ani není. Člověk musí pořád vymýšlet, dodávat, zpestřovat si trénink. Logicky, když jsem měl včera v rutině tři cviky na šikmé břišní svaly, nepojedu to samé i dnes. Dám si to radši více na spodní břicho. Příklad. Aspoň tu část břicha, na kterou jednotlivé cviky působí, byste znát mohli. Aspoň u většiny. Taky nevím všechny. Některé dělám jen proto, že se mi líbí. Ale pššt.


Pak je tu ještě jedna důležitá věc. Trpělivost. Břicho opravdu není sval, na který byste měli spěchat. Většinou se pak člověk jen demotivuje a na všechno se vykašle. A to je škoda. Jak dlouho trvalo vypracovat břicho mě? Já už si to ani nepamatuji, ale vím, že jsem byl rád za každou malou změnu, která se udála. Ať už konečně shozená ta vrstva tuku, nebo první obrysy spodním břišních svalů. Tu fotku bych možná ještě někde našel hele, počkejte.


To sice není ona, ale svůj účel splní. Samozřejmě, s břichem jsem měnil i účesy, ale to není důležité. Tam v březnu jsem se radoval, že i když to je jakési propadlé, tak tam ty spodní břišáky nějaké asi jsou. Červenec minulého roku (kromě toho, že jsem nějaký nezdravě bledý, ani ty vlasy nevypadají zdravě) už tam ten spodní břišák jde vidět lépe. A pak v říjnu už je to taková normálka, kterou si snažím držet. Jinak takhle to opravdu nevypadá, když se procházím po koupáku (ne, že bych na něj chodil). Zatnuté břicho a jeho pak vypadají i na vypracovaném těle jinak. Snad to všichni ví, ale pro jistotu.


Takhle to nějak vypadá, když nezatnu, jen ho nevyvalím ven. Je to po tréninku, takže ty obrysy jsou trochu více vidět, než normálně. Ale jinou fotku nemám. Ono takové fotky jsou totiž celkem k ničemu. Všichni chtějí vidět všechno zatnuté, bez vody a podobně. Pěkná ukázka je i ten triceps. Ono na fotkách se člověk může vyřádit. To, co někomu přijde "přehnané" pak vůbec přehnané není, jen to tak na fotce vypadá. Protože to tak prostě vypadat má. Jak se říká - ani ty hvězdy v časopisech nevypadají tak, jako ty hvězdy v časopisech. 


Tak jsem se od toho břicha dostal i někam trochu jinam. To nevadí. Takhle dlouhé články ve zvyku psát nemám, takže kdo ví, kdo se dostane až sem, k posledním větám. Všem přeji parádní čtvrtek, já si jdu zacvičit. Dneska to dopoledne nějak nevyšlo.

Mějte se,
David

3 komentáře:

  1. Neustále vysvĕtluji lidem co nepreferují a spíše odsuzují svaly, že takhle to normálnĕ nevypadá a že je to jenom pozování před focením , kdy jsou svaly zatnuté. Hezky jsi to sepsal a nafotil:-).

    OdpovědětVymazat
  2. jo břicho je můj problém, nebudu ho mít nikdy takový jaký bych chtěla, ikdyž pro to dělám maximum, leda, že by mi přejel páteř traktor, to by pak šlo :D je to vážně rozdíl, celkem by mě zajímalo, jak by vypadali všichni ti kulturisti na fotkách bez zatnutých svalů :) jdou vůbec ještě ty tvoje břišáky pochválit, aby to mělo význam, když to určitě čteš hodněkrát? :D

    OdpovědětVymazat