úterý 15. října 2013

Pevné body v nestálém režimu

Ahoj všichni.

Chtěl bych napsat něco o mých "pevných bodech". Jsou to věci, které přirostly k mému životnímu stylu a už je neodpářu. Ani nechci. Od té doby, co začala škola a musím ještě k tomu chodit do práce, je to jeden velký kolotoč. Naštěstí mě mé tělo nepodrazilo a stále se mnou spolupracuje, snaží se vyhovět, i když neví, kdy dostane najíst, nebo napít. Ostatně to nevím mnohdy ani já. Budu mluvit o časovém rozmezí po-pá, protože tam je "jen" škola. O víkendu, kdy jsem v práci, nemá smysl vůbec psát.

1. Snídaně 
Jeden ze stěžejních bodů v mém... ve všem. Snídaně je pro mě hrozně moc důležitá. Je to taková zásoba energie, klidně si dovolím říct, že na celý nadcházející den. Když si nejsem jistý, jestli bude čas na svačinu, nebo zda-li bude něco teplého k obědu, pořád mám ráno čas si dopřát snídani. Co se týče rozmanitosti, tam to není žádná sláva. Jím vlastně pořád dokola to samé. Jak jsem před rokem nedal dopustit na sáčkové instantní kaše, tak poslední půl roku mi nikdo nesáhne na mé vločky s ovocem a čokoládou. Prostě ne. Ať ten den cvičím, nebo ne, snídaně vypadá pořád stejně. Cokoliv vážit už jsem dávno přestal. Když mám chuť, utrhnu si malej kousek. Když mám hlad... Ale ne, to říkal Jarda v reklamě na žvýkačku. Já si prostě nasypu plnou misku vloček co zaliju horkou vodou, nakrájím jeden, dva kusy ovoce, nalámu dva čtverečky čokolády a tradá, mám hotovo. Není to drahé, je to dobré a hlavně pak vydržím bez jídla celé dopoledne. Podotýkám, že každý den vstávám v pět ráno, takže to dopoledne mám delší, než můžou mít ostatní. A stejně to nevadí.






2. Cvičení
Hned za snídaní následuje nějaký ten pohyb. A to je právě posilovna. Obrovskou výhodou je pro mě školní fitcentrum, které je prakticky zadarmo a vychází mi to tak hezky, že si zacvičím buď mezi, nebo po seminářích, které jsou ve stejné budově. Jak je to velké už jsem psal. Takový kamrlík. Ale chodí nás tam cvičit jen pár a po dvou týdnech cvičení mohu říci, že je to plně vybavená posilovna, ve které si můžete dát plnohodnotný trénink. Vychází mi to třikrát týdně, rozpis je v minulém článku. Netvrdím, že bych si nezašel i čtyřikrát, ale nemám to kam nacpat. Abych uvedl na pravou míru, proč je to v tom mém "pevném bodu". Cvičení se pro mě stalo už dávno naprostou přirozeností. Je to jako ráno vstát z postele, nebo si uvařit kafe. Ne ten stejný pohyb, ale chápete, co tím myslím. Pohyb by měl být přirozený pro každého z vás. A já věřím, že kdo tento text čte, to tak má. Ale je hrozně smutné, že pro mnoho lidí je pohyb něčím, co dělají z donucení, nebo když nemusí, tak vůbec. Já jsem ten poslední, kdo by někoho odsoudil kvůli jeho zevnějšku, ať má kilo padesát, nebo tři stovky. Jde mi spíš o to, jak trpí ten organismus. A ono se to jednou projeví. A nebude to příjemné. Takže se hýbejte, mějte rádi své tělo a z pohybu buď mějte, nebo udělejte radost.








3. Běh
Hrozně rád běhám. A platí zde to samé, co u minulého bodu. Prostě přirozenost. Když se podaří, spálíte i nějakou tu kalorii a k tomu všemu je to výborný relaxační prostředek. Pokud se nerozhodnete běhat ve tři hodiny odpoledne po nějaké hlavní třídě. Začínal jsem na delších trasách takovým lehkým tempem (10 km) a dneska si dávám tak do čtyř kilometrů a snažím se držet svižnější tempo. Projevuje se to i na dolních končetinách, přeci jen je u toho používáme, že jo. Já jen musím zaklepat, že nemám žádné problémy s koleny, kyčlemi, kotníky a já nevím v čem všem ještě často bývá kámen úrazu. Běhávám dvakrát do týdne. Aspoň většinou.



4. Voda!
Pít vodu. Je to levné, je to dobré, je to prospěšné. A to mluvím úplně vážně. Pitný režim je důležitý. Nechci tu debatovat o tom, jak ho dodržuji, či nikoliv (poslední dobou se mi totiž stává, že někdy vypiju více kafe, než vody), ale aspoň něco o tom napsat musím. Hned na začátku své změny jsem se snažil navyknout si na vodu. Před tím to pro mě bylo naprosto nemyslitelné. Obyčejná voda prostě není k pití. Fuj. Ale ona je. A navíc vám do těla nepřivede žádný zbytečný cukr, nebo sladidlo. A zažene žízeň ještě lépe, než kdejaká kyselka. Sem tam si koupím něco jiného, hlavně když musím vydržet za volantem trochu delší dobu, než je normální. Vyhýbám se aspartamu a i ostatním sladidlům, co to jen jde. Takže voda, voda, voda.


Co vaše pevné body? Máte nějaké? Já bych do toho chtěl zařadit ještě například plavání. Ale to bych lhal. Každopádně brzy začnu plavat pravidelně, tak to tam třeba dopíšu. Tajně.

Mějte se parádně,

David

12 komentářů:

  1. Já taky dodržuju snídaně a čistou vodu,bohužel teď běhat nemůžu kvůli krční páteři,tak mě to pěkně štve !

    OdpovědětVymazat
  2. To dlouhatánské dopoledne mám také, obzvlášť v pondělí, kdy vstávám ještě o hodinu dříve než ty. :D Jinak snídaňovou rutinu v podobě vloček mám také a přes to prostě nejede vlak. :))
    Za ten běh tě obdivuji, já se k tomu stále nějak nemohu přimět. :/
    Z vody jsem teď přešla na čajíky, je to pro mě takový podzimní i zimní zvyk, takže čaj pravděpodobně odložím až se začátkem jara. :))
    Co se týče pevných bodů, mám je dost podobné jako ty, tzn. snídaně, cvičení a tekutiny. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Fakt každý den vstáváš v pět? Nejsi pak během dne unavený? A jak rychle sis na takové vstávání zvykl? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Unavený nejsem, pokud ovšem nespím jen 3-4 hodiny denně, což se mi poslední dobou často daří. :D A zvykal jsem si nějaký ten měsíc určitě. Ale jak si člověk zvykne, pak už to ani nebere jako něco zvláštního. :)

      Vymazat
  4. Já jsem běhala v létě, ale teď je na mě moc zima, přesunula jsem se na kardio a HIIT tréninky pod střechu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Také mám svoje rutiny, přes ranní kaše mi nejede vlak... bez nich bych asi umřela hlady, je to jediný jídlo, který mě fakt zasytí! ;)
    Úplně ti závidím, že máš čas ráno na posilku.. Já ještě na střední nemám tu možnost, protože v 5 hodin nikde v posilce otevřeno nemají.. :D Už se těším na vysokoškolský režim ;D

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto se ztotožňuji s tvýma bodama. Vše z toho mám moc ráda, hlavně tu snídani;)

    OdpovědětVymazat
  7. Čau Davide, nejdříve: Jsem fakt rád, že tenhle typ lidí ještě nevymřel (typ lidí, co žije zdravě), protože někdy si připadám, jako exot obklopen svými přáteli, kteří se teda moc neztotožňují s mým životním stylem (né všichni, to zas ne). Tvůj blog je super a přiznám se, že mě tak nějak inspiroval k tomu, abych si také jeden založil. Moje začátky cvičení atd byly docela těžké, tak jsem si řekl, že by moje zkušenosti možná mohly někomu pomoct... Jestli budeš mít čas nebo chuť, klidně na něj mrkni http://mfldh.blogspot.cz/ ;)
    Máš můj obdiv, že jedeš to svoje, i když už jsi na vejšce a ten režim je tedy někdy nepravidelný... :)
    Ty pevné body mám úplně stejné, snad jen kromě toho běhu, s tím se moc nemusím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dominiku,

      díky za pěkný vzkaz a taky odkaz. Přidej si na blog věci jako pravidelní čtenáři a bude to bez chybičky. O obsahu blogu mluvit nemusím, hezky jsem si početl. :) Jsem rád, že se objevil i někdo další, kdo si píše blog. Pokud Ti to nevadí, dám o Tobě vědět i na své FB stránce.

      Vymazat
    2. Děkuju za názor a připomínky, pár věcí na blogu ještě doladím. :)
      A samozřejmě, že mi to nevadí, naopak! Moc děkuju, Davide :)

      Vymazat
  8. Já mám teda skoro stejné pevné body jako ty. Snídám taky každý den to stejné je to mnohem jednodušší,
    pak se teda vyhraju u večeří. ;) Akorát běhat jsem přestala a začala víc chodit protože chci zhubnout na stehnech a snížit jejich objem...

    OdpovědětVymazat