pondělí 11. listopadu 2013

Jedna z mých neřestí...

je kafe.

Zbavil jsem se touhy po smažených věcech, hamburgrech, polotovarech z různých rychlých občerstvení a podobně. To všechno proběhlo celkem bez problému a nemám potřebu tyto věci nadále vyžadovat. Co už je ale horši a zbavit jsem se toho zatím nedokázal, je moje "závislost" na kávě. Kafe piju už hrozně dlouho. Nepamatuju se, kdy to začalo, ale rozhodně by se nic nestalo, kdyby to bylo později. Trochu to souviselo s tím, že jsem v útlejším věku rád proseděl celou noc u počítače a kafe mi pomáhalo to vydržet. Takhle nějak k tomu, proč vůbec kafe.

U cvičení se mi kafe taky hodilo. Kofein mi (asi) fungoval jako stimulant a před tréninkem to vždy byla jasná volba. A ještě většinou je. Navíc mi to pomáhalo se zbavit pocitu hladu. Ale to bylo minulý rok, teď už mě tyhle věci netrápí. Šálek kávy byl/je příjemný společník, ať už se děje co se děje. Párkrát jsem zkoušel to omezit, nebo ho nepít vůbec. Dopadlo to... No, moc to nedopadlo, protože i u tohoto článku si kafe dávám. On takový šálek kávy jednou za čas asi nebude špatný, že? Jenže to mi nestačí.


Průměrně si dám kafe tak třikrát během dne. Ráno je to samozřejmost, prostě vstanu, udělám snídani, pak vařím kafe a takhle každý den. Rutina. Když mám během dne čas, uvařím podle chuti další, nebo to řeší automat ve škole. Tam je kafe na(ne)štěstí celkem chutné a za pár kaček. Když přijdu večer domů, obvykle dám vařit vodu na třetí a snad i polední. Lépe si mi pak třeba učí. To mám vyzkoušené.

zdroj: gastroplus.cz
Kofein jako takový se mnou už nedělá vůbec nic. Jsem schopný si v devět večer uvařit kafe, vypít ho a do deseti minut usnout. Přemýšlím, že by nebylo od věci koupit aspoň kafe bez kofeinu. Třeba až doberu to, co mám teď. A co vůbec piju? Pokud to není nějaká dobrota z Oxalisu, kde jsem si teď navykl kupovat kafe celkem často, tak obyčejný rozpustný Velvet, nebo jiné kafe tohoto typu (Crema apod.). Tohle bude asi všem jasné, ale stejně to doplním - kafe nesladím. Jak má kafe jinou, než hořkou chuť, je to pro mě hnusná břečka (promiňte mi ten výraz), která se nedá pít. Navíc cukr není látka, které bych potřeboval nadbytek. Když už, dám si do kafe trochu mléka, ale to jen do těch obyčejných.

zdroj: oc-sestka.cz

Jak jste na tom s kávou vy? Pijete, nepijete? A když, kolik a jaké? Nechci tu být sám, kdo si na ni vytvořil takovou menší závislost. Pyšný na to nejsem, ale když tu píšu o věcech, které dělám dobře a vím to, musím napsat i o něčem, co už tak fajn není. A vím to. Ale to je tak vše, co s tím doteď dělám.

21 komentářů:

  1. Já si kafe nevařím, ale přisypávám do kaší. :D Většinou je to již tebou zmiňovaný Velvet nebo Crema. Kafe jako takové piju jen výjimečně, ale říkala jsem si, že po ránu bych potřebovala nakopnout, tak ho začnu pít. No, uvidíme. Mně ta hořká chuť zas tolik nepřitahuje, takže se bez toho zatím obejdu. Ale už jsem si brousila zuby na nějaké ty delikatesní kávičky z Oxalisu a podobných obchůdků. Uvidíme. :P Zatím bez toho dokážu žít v pohodě. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní zajímavě, přisypávat to do kaše. Nikdy mě to nenapadlo. :D Já bych ráno bez kafe asi nedal. Nebo dal, ale nechci to zkoušet. :D Dobroty z Oxalisu stojí za to, je to úplně něco jiného než ty obyčejné.

      Vymazat
  2. Káva, káva. Bez ní by to nešlo. Teda bez té dobré přesněji - rozpustná mi poslední dobou moc nechutná. :-D Ale když dojde Irish cream nebo marcipánová, nedá se nic jiného dělat. S "takovou menší závislostí" sám určitě nejsi. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to máme stejně. Když mám doma tu kvalitní, rozpustnou si uvařím málokdy. Jen když je nouze. :D

      Vymazat
    2. Správně jsem Tě to naučila. :-D :-D

      Vymazat
  3. Jo zahánění hladu, to znám. Já kafe pila pro je direutické a nakopávající účinky. Teď jsem měla kafe během 2 měsíců jen 2x, vždy na zpříjemnění chvilky s přáteli. Musím ti říct, že závislost na kávě je celkem špatná, protože tělo musí strašně žadonit o spánek, který jsem mu tak dlouho nedávala. Teď jsem na tom se spaním pořád špatně. Spím strašně krátce a to mému tělu nestačí.. :/ Jinak oslazené kafe? No FUJ! :X :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já piju jedině čerstvě mletou kávu. Už bych asi nesnesla břečku z automatu na kafe ve škole nebo tu instantní kávu.. :D

      Vymazat
  4. Já jsem naprosto proti instantním, to s kávou nemá nic společného. A rozhodně ti to ani toho kofeinu moc nedá. Za sebe mám nejraději doma dělanou překapávanou kávu se šlehaným mlékem. Z těch už namletých se mi prozatím téměř pokaždé osvědčilo Tchibo, v akci dokonce vyjde cenově skoro stejně, jako jeho levnější nepitné kolegyně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neříkám, že instantní kafe je nějaká dobrota, ale aspoň ráno to svůj účel splní. Spíše jsem si tak zvykl. A teď, po nákupu různých kvalitních káv si zase odvykám a začínám být rozmazlený. :D To Tchibo vyzkouším, ať mám nějaké kvalitní kafe i bez různých příchutí marcipánu a podobně. Díky. :)

      Vymazat
  5. Když vidím ty kafíčka z Oxalis, hned jsem na něj dostala chuť :D zkusila jsem ho teprve nedávno, ale s kávou ze supermarketu se nedají srovnávat...nejvíc mi chutnalo mandlové, pak ještě Rumová pralinka a Bayles :) Velvet mám taky ráda, přece jenom nemůžu utratit všechny peníze za kafe :D
    Ráno si svůj hrníček neodpustím, většinou chodím hned do posilky, tkže 2 v 1 i jako nakopávač.Když jsem ve škole celý den, večer jsem ráda že se najím a jdu spát, takže káva padá...ale stane se, že si dám i 3 (jak jinak si zpříjemnit učení?)
    Mám pocit, že jej piju spíš na chuť :) a kvůli mlíku :D 1 lžička není žádný driák, takže si myslím, že 2-3 kávy denně jsou v normě :) s přítelem si ho někdy dáme i večer a pak jdeme hned spát :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím Oxalisem jsme na tom stejně. :D Madlové vyzkouším, na pralinky moc nejsem. :D Ale Bayles zní taky dobře. Ach jo, to bude zase útrata. :D Já si teda kafe teď dávám už jen kvůli chuti, protože kofein je už trochu mimo. :D Zpříjemňuje to učení, přesně jak říkáš. :) Já si teda ty lžičky dávám dvě, někdy dvě a půl. Ale zarovnané! :D

      Vymazat
  6. Kafe mi vubec nechutna ale obcas pridavam pri peceni :-) miluju tu vuni :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No voní krásně, ale jak to můžeš vydržet si ho neuvařit, když tu vůni miluješ? :D To bych nezvládl! :D

      Vymazat
  7. Já kafe taky nepiju, protože mi nechutná, ale voní krásně, to musím uznat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To voní. Zvlášť ty kvalitnější, třeba z toho Oxalisu. :) To je lepší než vonné tyčinky. :D

      Vymazat
    2. Tak do Oxalisu chodím "jen" na čaje, ale je pravda, že tam to voní úplně vším. Nebo někdy stačí jenom projít kolem obchodu Tchibo a zavoní to na dálku :)

      Vymazat
  8. S tím spánkem to mám "na štíru" i tak. Aspoň podle ostatních. Spím průměrně 5 hodin denně, prostě mi to stačí a ostatní nedokážou pochopit, že to tak někdo prostě může mít. My máme ale ve škole fakt celkem dobré kafe. Asi záleží na firmě. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Kávu s mlíčkem si neumím odpustit, jediné co jsem změnila se zdravějším stylem, že jsem ji přestala sladit;)

    OdpovědětVymazat
  10. Řekla bych,že na kávě závislost nemám,ale kdybych ráno neměla svůj kaďáček kafíčka tak bych zabíjela.Ráno bez kávy pro mě neexistuje.Během dne si dávám málokdy,ale přiznám se-mám na něj většinou děsnou chuť.S cukrem a s mlíkem to mám stejně jako ty :) Kafe z Oxalisu je úžasná věc. Chvíli jsem zkoušela přesměrovat svoje pitíčkový choutky na čaj,ale prostě mi to nejde. Kafe je kafe a za nijak nezdravou věc ho nepovažuju.

    OdpovědětVymazat
  11. Byla jsem závislák, a jakej... hlavně když byla poblíž mašinka na Nespresso! Pak mi doktorka čínský medicíny řekla, že kafe, když se pije pro povzbuzení, tahá z těla energii, která pak chybí a tělo trpí o to víc (naopak když se pije pro radost při odpočinku, tak je to ok). Tak jsem se kousla, nakoupila Karo od Kávovin (jediný poživatelný bez mlíka a cukru) a začala odvykačku. Jak jsem to vydržela, nevim, bylo to strašný - ráno zombie, dopolední pauza - provokující kolegové, odpoledne zombie, večer mrtvolka Po 6 týdnech přešlo to nejhorší, po 3 měsících i chuť (plus mínus). 17. prosince budu slavit rok abstinence :)

    OdpovědětVymazat
  12. Přesně tak, káva je moje slabost. :-D Snažím se vypít tak max 2 za den, ale někdy si dám i ty tři. Ráno je to samozřejmost. Někdy si dám po obědě a pak k odpolední sváče. Kofein už se mnou taky nic nedělá. Ale pro ten pocit a na zahnání hladu dobrý. A navíc mi to chutná a nejsem si jistá, jestli se chci závislosti na kávě vůbec zbavovat :-D

    OdpovědětVymazat