čtvrtek 28. listopadu 2013

Soustředěnost, vyrovnanost, pohoda

To jsou tři velmi důležité aspekty, které já osobně při cvičení podceňovat nemůžu. Psychická pohoda je u cvičení stejně důležitá (ne-li důležitější) jako fyzická. Pokud je něco v nepořádku, odvíjí se od toho spousta věcí, které pak třeba mohou cvičení dělat nepříjemným, nebo ho i znechutit. A kdo se pak tomu má věnovat, když ho to nebaví? Proto si dejte velký pozor na to, s jakou náladu se do cvičení pustíte. Zní to možná zvláštně, ale po dvou letech už mám vypozorováno, že jak to nebaví mě, nebaví to ani stroje a činky. A potom se z návštěvy posilovny stane jen zbytečně strávený čas v místnosti, kde je hodně zpocených lidí.

Být psychicky a fyzicky dobře naladěn by vás nemělo vyčerpávat. Pokud to nebude výsledek přirozeného procesu vaší celkové pohody, je to k ničemu. Člověk pak myslí na spoustu jiných věcí, než by měl. Najednou jsou všechny problémy hlavním tématem myšlenkových pochodů a až po deseti minutách zjistíte, že na stroj, na který jste se posadili, se mezitím vytvořila fronta. Vy pak máte na triku špatnou náladu ostatních cvičenců v posilovně, protože jste jim právě teď narušili jejich plán. 

Tímto nechci říct, že když si ráno skopnete malíček a budete naštvaní, nemáte jít cvičit. Jen je dobré si uvědomit, jestli má cenu se namáhat, pokud se budete během cvičení soustředit stejně na něco úplně jiného. Jestli se jdete do posilovny uvolnit, hodit problémy za hlavu a všechny negativní myšlenky potlačit, tak jen do toho, tak je to správně.


Pokud se někdy mračím, v posilovně se to většinou nezlepší. Na pročištění hlavy a celkovou pohodu mi pomáhá hlavně běh. S tím, že si do uší musím pustit nějakou tu muziku. Bez ní to jde taky, ale nejsem na to zvyklý. Když běžím, tak řeším jen jednu věc. Aby mě tu v Ostravě nic nezajelo. Někdy je to fakt problém. Jinak jdou všechny myšlenky úplně pryč a zůstává pouze pohoda. Poslední dobou ještě zmrzlý nos, na to ovšem nemají vliv myšlenky, ale grónské podnebí.

Takže pokud vyrážíte cvičit, nechte všechno špatné doma. Ať si to užijete a má to nějaký smysl. Já nevím jak vy, ale já chodím do posilovny hlavně cvičit a dát si pořádně do těla. A když mám v hlavě kolotoč myšlenek, realizuje se to celkem špatně. Zvládáte cvičení i ve špatném rozpoložení? Nebo jste na tom stejně jako já? Možná budu výjimka, jeden z mnoha, kterému se ze špatnou náladou cvičí prostě špatně. A nebo taky ne. Já mám jednu výhodu. Špatnou náladu mívám velmi zřídka. A k dnešnímu sluníčkovému článku pořádné objetí!

3 komentáře:

  1. Ježiš já bych si zaběhala :D Ale rotoped je taky super na odreagování. Jenže pořád to není ono.. Já když jsem nasraná, tak do toho dávám všechno :D Ale když je člověk úplně mimo a má spoustu starostí, je to na zváženou, jestli do té posilovny fakt nutně musí jít :) :D

    OdpovědětVymazat
  2. negatívne myšlienky vždy nechávam odložené v skrinke na topánky v posilke, inak viem, že by to nemalo zmysel...ja teda nikomu nedovolím, aby mi stál v ceste a už vôbec nikomu nedovolím zamestnávať mi hlavu, keď cvičím :))

    OdpovědětVymazat
  3. Máš pravdu, když mám špatnou náladu tak jdu do fitka, krátkodobě se zlepší, protože nemyslím nato proč jí mám špatnou, ale potom je to stejné ne-li horší :) například dnes jsem zjistil, že 3 týdení snaha a úsilí které jsem vynaložil do cvičení bylo zbytečný a myslím, že ted budu mít blbý celý týden :D

    OdpovědětVymazat