středa 20. listopadu 2013

Studentem nějaký ten pátek

Uteklo to jak voda. Dnes je to už nějakých 9 týdnů, co studuji na Ostravské Univerzitě tělovýchovu a český jazyk. Celkem hodně se mi změnil celý režim, na všechno je méně času, ale to neznamená, že to nejde. Čas není výmluva, to už jsem tu psal několikrát. Takže si nedovolím se na něj vymlouvat.

Chtěl bych se zmínit o tom, že moje návyky nemůžou být zase až tak odlišné od ostatních lidí. Aspoň těch, co sportují. Klidně jen pro radost (jako já). Nedržím žádné přísné stravovací návyky, ani se teď neřídím dle nějakého cvičebního plánu. Tohle všechno jsem dělal, když byl klid. Něco mě sice opustilo už tehdy, ale aspoň z větší části to tak bylo. Teď se mi časový rozvrh mění z hodiny na hodinu, takže něco naplánovat, to je nadlidský úkol. To opravdu moje večeře vypadá tak odlišně? Já si to nemyslím.


Tyhle věci, jako je pečivo (samozřejmě ne bílé), šunky, sýry, margaríny, sem tam nějaké to sladké pečivo, ovoce, zelenina, méně často už maso a ryby (ale taky), ochucené tvarohy (protože ty normální do sebe odmítám cpát, aspoň ne samotné), tousty, krupice a já nevím co všechno... Je to opravdu něco zvláštního? Není. A něco takového mi úplně stačí. Tohle je pro mě jídlo, které mě zasytí, CHUTNÁ MI (což je velmi důležité!) a tím pádem splní svůj účel. Navíc je to jednoduché a rychlé na přípravu, když toho má člověk hromadu do školy, tak to může klidně sníst u toho a nemusí nic řešit. 

Cvičení je od doby studia sice nepravidelné, ale o to zábavnější. Člověk se na to více těší (i když jsem měl za to, že to nejde) a užívá si to. Několikrát jsem se zmiňoval o našem školním fitcentru. Malé, ale účelné a dostatečně vybavené. K tomu skoro zadarmo. Tady není co řešit, nevyužít takové příležitosti by byl hřích. Předevčírem jsem měl dokonce tu možnost udělat pár kvalitnějších fotek, než tu dávám já z toho mého předpotopního telefonu.


I když na sobě člověk pozoruje změny těžce (vidí se každý den a rozdíly jsou pak minimální), fotky mě aspoň pomáhají se trochu zorientovat v tom, jestli něco nedělám špatně nebo mi třeba nesvědčí zavedený režim. Tyhle fotky jsou dva dny staré, takže to beru jako aktuální formu. Tu si já osobně nedovolím hodnotit. Pro mě je důležité, jak se cítím. A cítím se fajn. Ostatně to můžete vysledovat na dalším obrázku. V hlavě prázdno, na duši klid.


Tohle asi k tomu jak se projevilo to nepravidelné cvičení a stravování. I když je nepravidelné, pořád není špatné a to je hlavní. Aspoň podle mě. Nějak se mi zatím daří nesklouznout k nějakým sladkostem a podobným věcem. Kafe je něco, čemu se nevyhnu a nevím, jestli se toho někdy zbavím, ale nikdo není dokonalý. Tuhle věc si prostě zatím nechám. A ještě spánek. Toho by podle všeho taky mohlo být více, ale když mně to stačí. Jak dlouho spíte? Mě se daří spát v rozmezí 4-6 hodin denně.

Nekecat, nekoukat, makat! :D
Já tímto příspěvkem chtěl hlavně naznačit to, že není třeba všechno až tak vyhrocovat. Samozřejmě, že ty návyky už mám nastavené trochu jinak a mnohé věci mi přijdou normální, i když to pro jiného může být nepochopitelné. Ale to k tomu patří. Zase úplně zadarmo to taky není. Hodně důležité je ale i to, jak to máte srovnané v hlavě. Taky jsem blbnul, bláznil, vymýšlel nejrůznější kombinace všeho možného. Tomu se člověk vyhne jen těžko. Teď si s klidem řeknu, že nejsem žádný kulturista, ani fitnessák, abych to cvičení dnes nemohl vynechat. Nebo si nemohl dát to, na co mám chuť. 


Cvičení není povinnost, ale zábava.

P.S. Díky za pochvaly nového vzhledu blogu.
P.P.S. Odebírání novinek emailem v portugalštině (nebo co to je) si tu nechám. Je to taková exotická vsuvka.

11 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Některé mají mít ale vážný charakter jako!! :D

      Vymazat
  2. K pochvalám nového vzhledu blogu se musím přidat, vypadá to mnohem lépe a je to přehlednější :)
    a souhlasím, že nemá smysl to jídlo a cvičení až moc hrotit - nějaký řád je samozřejmě potřeba, ale hodně lidí tomu propadne natolik, že potom zapomínají normálně žít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :)
      Je to tak. Úplný chaos taky nevyznávám, ale nějaké přehnané plány, z toho už jsem vyrostl. Chci žít, ne jen jíst a cvičit. :)

      Vymazat
  3. Já si myslím, že formu máš pořád perfektní, takže není co řešit! :))
    Je supr, že to jídlo tolik nehrotíš, tak to má být! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi hodná :) A já Ti budu věřit. :D :)

      Vymazat
  4. Musim rict ze tvoje clanky na me maji.psychterapeuticky ucinek :-D vsechno beres tak v klidu s usmevem v pohode sz se to i pres tvoje psani siri na.mou vyhrocenou hlavu.. Mam pocit ze vsechnousim delat na 100% jenze jak by to melo doopravdy vypadat? Sama nevim protoze vsude to pisou jinak a diky tobe se ridim takovym heslem Pokus omyl aneb vsechno vyzkouset v praxi a zjistit co vyhovuje :-) jsem rada ze i pres karieru pilneho studenta porad prispivas zajimavymi clanky :-P hodne stestiii v dalsich d nech:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem rád, že Tě to aspoň trochu uklidňuje. :) Pokus omyl je osvědčená metoda (aspoň v tomto případě a pokud to nejsou omyly jako poruchy přijmu potravy apod.), která funguje a fungovat bude. Člověk pak aspoň ví, co přesně sedí zrovna na něj. A tak to má být. :) A já děkuji Tobě, že ty články považuješ za zajímavé :D :) Fakt. :) Tobě taky a ať se jen daří :)

      Vymazat
  5. Jde vidět, že to máš v hlavě srovnané :) kež bych to mohla brát taky s takovou lehkostí, asi všechno moc hrotím...na Ostravské jsem taky 9 týdnů a už teď ji nemám ráda.Nevím jak přežiju ještě necelých 6 let :D
    Nedokážeš sníst čistý tvaroh? já bych ho mohla jíst na kila :D
    Poslední fotka mě dostala, vypadáš tam jako nějaký model!:) ale ostatní fotky na tom nejsou o moc hůř!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kde Tě na té Ostravské můžu potkat jako? :D Čistý tvaroh mi prostě nechutná, nevím čím to. :D A děkuju za pochvaly fotek, stejně za všechno může fotografka, já tam jsem jenom takový přídavek. :D :)

      Vymazat
  6. Super design blogu!
    A Davide.. já tě asi miluju :DDD ty fotky jsou výborný, animačky ještě víc ( i když z váhou tvých činek bych neudělala ten cvik ani jednou, natož takovýhle tempíčko! :D)
    Jinak co se kávy týče, jsme dva. Já spím v rozmezích 5-7 h a VÍM ŽE MI TO NESTAČÍ, ale den bohužel více hodin nemá a já to prostě nestíhám (a to mi má přijít ještě několik aktivit navíc, vůbec nevim co budu dělat)

    OdpovědětVymazat