pátek 1. listopadu 2013

Zazimovat?

Ahoj všichni.

Jak už je patrné z názvu článku, budeme se bavit o nadcházející zimě. Netroufám si tvrdit, jestli bude dlouhá, krátká a podobně. Napadne nějaký ten sníh, budou nízké teploty a my budeme všude chodit maximálně zahaleni a zatepleni. Abych se přiznal, já už tak chodím i teď. A s tím úzce souvisí i hlavní téma dnešního článku.


Na jaře a v létě má člověk o motivaci navíc. Přece jen se chodí v krátkých trikách, tílkách a tak podobně. Všechno jde vidět, takže je na místě, aby to, co jde vidět, stálo za vidění. A aby to stálo za vidění, musí se pro to něco dělat. To je jasné. Spousta lidí využívá zimu ke zvolnění, změně tréninku, objemové přípravě na jaro a dalším věcem, ke kterým to zvláštní bílé období vybízí. Navíc zachovat chladnou hlavu a neujídat cukroví v čase vánočním chce taky pěknou dávku sebezapření. Já ji třeba nemám. Cukroví mám rád. A tak ho jím. Hlavně linecké, k tomu kafe... Trochu odbočuji a dostávám chuť na cukroví. Takže stačí.

Pro mě je zima úplně to samé, co po celý rok. Nemám to nijak rozdělené na objem/rýsování/nabírání/shazování a tak dále. Bavíme se tu o mně. O člověku, kterého po týdnu přestalo bavit i vážení vloček na snídani. Na tyhle věci prostě nejsem dělaný a asi se to nezmění. Jednoduše mě to nebaví. A když mě něco nebaví, snažím se tomu vyhnout. Nebo to mít co nejrychleji za sebou. Ale vážení vloček na snídani nejde mít rychle za sebou. Je to každý den pořád dokola to samé. Ruce pryč.


Nemám v plánu ani radikálněji měnit trénink. Ono to dá rozum, když jsem před chvíli psal, že pro mě nenastávají žádné změny. Ale stejně to podotknu. A když mi můj stávající režim vyhovuje teď, bude to snad fungovat podobně. Když ne... tak ne. Dám si tu za uši a budu psát o tom, jak jsem to čekal. Ale pro tento rok mám napečeno a vzdát se toho nehodlám. Samozřejmě tu nejde jen o břicho, ale na fotku jsem si vzpomněl, až když jsem byl oblečený. Je ale taky pravda, že břicho je to první, které se vám při nějakém tom zvolnění začne zalévat tukem. Nemyslím tím, že hned po změně tréninku tam bude pneumatika jak od traktoru. Je to postupný proces, který se dá ale různými způsoby zpomalit, aby tam ta změna nebyla tak radikální.


A co vy? Jak to máte v zimě? Řešíte nějak změny tréninků, jídelníčku a celkového přístupu? Nebo si držíte stálejší režim po celý rok a změny přicházejí individuálně? Zajímalo by mne, kolik z nás to má tak a kolik lidí se sejde v tom druhém způsobu. Například lidé okolo mě to mají úplně naopak. Tam se v zimě jede objem.

Mějte pohodový pátek

David

7 komentářů:

  1. Zdravím, pěkný článek, jako obvykle. Tvůj blog čtu moc rád.
    Teď k tvé otázce jak to máme my, ostatní. Tak když budu mluvit za sebe, tak nějak výrazně léto-zima neodlišuji. Je pravda, že přes léto mám více kardia a HIIT(ů), ale objem/rýsování/atd odlišeno nemám. Prostě v posilce makám pořád stejně a na jaře, v létě a na pozdim si ještě rád zaběhám.
    Měj se a pokračuj v tom co děláš, ať už se to týká zdravého životního stylu nebo i psaní blogu ;)
    Michal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Michale,

      díky za reakci. Jsem rád, že v tom nelítám sám. I když se snažím běhat i v zimě, ne vždy to podmínky dovolí, takže to máme prakticky stejné. Tak ať se daří i přes to zimní období a všechno vychází. :)

      David

      Vymazat
  2. Nějak roční období nerozlišuju :) Sport mě snad baví celý rok a ne jen v létě :D e pravda že to vstávání na ranní tréninky je trošku unavnější a nejsem tak nabudená ranním sluníčkem jako v létě, ale to vubec neva! :P Podle mě je zima ta njelpeší příležitost ke změnám.. :) Nikdo vaše tělo tu dloouhou studenou zimu dopodrobna nevidí a nepozoruje a proto to v létě může být parádní šok pro osoatní, když uvidí, jak se vaše tělo krásně proměnilo! :) Samozdřejmě k lepšímu :P A cukroví mám taky moc ráda, takže si nic odepírat nebudu :) Jsou to přece Vánoce a my jen lidi :) nemylsím si, že by ty 3 kilečka na víc popřípadě byly nějak vidět :) a tréninkem se o dá vykompenzovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další člen do naší party celoročních sportovců. To jsem rád. :D A s tou zimou máš naprostou pravdu. Jak člověka nikdo tak dlouho nevidí v nějakém kratším oblečení, dokáže pak na jaře hodně překvapit svojí změnou. Cukroví si dáme, o tom žádná. :) Nějaké tři kila nás nemohou rozhodit. :D Při tom pravidelném tréninku se to stejně úplně ztratí (přesně jak píšeš).. :)

      Vymazat
  3. Čau Davide, jak už jsem tě přestal otravovat, tak se ti zase po delší době musim ozvat :D
    Už jsem se naučil spoustu věcí od tý doby co jsem tě prvně kontaktoval (teď už je jenom vylepšuju a dozvídám se detaily) takže tě teď už tak často nekontaktuju, teď ale k věci :D
    Mým plánem je teď přes zimu objemovka a na jaře hubnutí, takže v létě očekávej další rozdílovku a k tý už se budeš muset podepsat jako můj první impulz k těžkým začátkům :D
    Měj se, tvůj kamarád Morty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Morty,

      jsem moc rád, že jsi se do toho takhle pustil. Ta vlastní invence je hrozně důležitá, naučíš se tak toho mnohem, mnohem více, než kdyby někdo papouškoval radu za radou. Těším se na tu změnu přes zimu, ale určitě se i ozvi, jak to probíhá a tak. :D :)

      Vymazat
  4. Ahoj Davide :)
    Na zimu se teda netěším, protože chuť ráno někam jít v té kose a ještě za tmy je hodně malá. I když jdu třeba jen do posilky, nechce se mi tak jako když je venku krásně ...ale tam se dokopu vždycky a nikdy nelituju :) asi jsem divná, ale před 2 týdny jsem se pustila do rýsovačky, teď na podzim zvláštní období, ale potřebovala jsem si zpevnit vůli (což se ani tak moc nepovedlo:D).
    Obdivuju tvůj přístup ke cvičení i jídlu, nic neřešíš víc než je třeba a výsledky máš skvělé, taky bych si někdy chtěla něco dopřát bez výčitek nebo vynechat trénink když mi není zrovna nejlíp (cvičím i v nemoci a vždycky to nějak přechodím), ale nevím jestli to někdy ještě dokážu...

    OdpovědětVymazat