středa 4. prosince 2013

Intenzivní full body tréninky

Ahoj všichni,

nevím jak vy, ale já když nestíhám a plán nejde podle plánu (skvělá věta), tak si dám trénink celého těla. Nechci to totiž nijak kouskovat na jednotlivé partie s vědomím, že na zbytek třeba nezbude čas. Full body je v tomto případě skvělý parťák, protože ani jedna svalová partie nezůstane na ocet a nebude ostatním závidět. Závist je totiž špatná vlastnost, jak u člověka, tak u svalu.

Vytvořit takový trénink zabere dobrých deset vteřin. V podvědomí mám hlavní svalové partie (záda, ramena, hrudník, biceps, triceps, nohy a břicho). Je celkem jednom v jakém pořadí to budete cvičit, ale chce si to rozvrhnout tak, aby na všechno byla energie. Nechcete přece nějakou svalovou partii cvičit na úkor jiné. 

Jako příklad uvedu dnešní trénink, který se skládal z jedné supersérie na každou partii. Záda (stahování kladky za hlavou + zvedání jednoručky v kleče), ramena (military press + zvedání kotouče před sebou), hrudník (tlaky na rovné lavici + pullover), biceps (zvedání jednoruček v sedě (střídavě) + zvedání jednoruček ve stoje (najednou)), triceps (zvedání činky za hlavou + úzké kliky), břicho, nohy (předkopávání + výpony lýtek + výpady s jednoručkama).

Je toho tak akorát. Tak akorát na 45-50 min tréninku. Zvykl jsem si mít minimální přestávky, protože si pak trénink více užiju a má větší intenzitu. Každý cvik jedu dvakrát po 15 opakováních, přičemž se v té druhé sérii snažím zvedat váhy a třeba těch opakování udělat jen 12. Je třeba mít v oku váhy, které vám dělají/nedělají problém, ať pak nezvedáte moc lehké nebo naopak těžké závaží. 

Co se týče výběru cviků, je to na vás. Já si rád zaimprovizuji, dávám k sobě ještě nevyzkoušené cviky a různě obměňuji. Někdy se podaří dobrá kombinace, někdy slabší. Z dneška si třeba nemohu vynachválit ramena, tam jsem to cítil velmi intenzivně. Slabší už byl triceps, ale to je způsobeno i tím, že ve školní posilovně se toho na triceps moc dělat nedá. Břicho jsem nevypisoval, tomu budu v brzké době věnovat zase celý článek. Takže sledujte. 

Jinak si držím klasickou vánoční formu, už se třesu na linecké cukroví a nemůžu se dočkat bramborového salátu!


Mějte pohodovou středu,

David

14 komentářů:

  1. Taky dělám kruhac, když není čas nebo když jdu z boxu. Určitě se tvým inspiruji!
    Na bramborový salát s kaprem se taky tesim a ještě víc, když budem cela rodina.

    PS, kolikrát budeš ještě chtít slyšet ze ses peknej kus chlapa? :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tou celou rodinou trochu závidím. Ale kapr bude, tak dobrý. :D :)

      Od Tebe? Pořád dokola. :D Nee, dělám si srandu, jsi hodná. :) Děkuju moc :)

      Vymazat
    2. Já ti dám pořád dokola! :D
      Na rodinu se fakt tesim, bracha prijede dokonce až z Norska :-)

      Vymazat
  2. Ten six pack <3 jde vidět, že pořádně makáš!:)
    full body miluju, ale ted se chystám na změnu (i když nevím, kdy si najdu čas nějaký pořádný trénink vymyslet). Akorát nohy potřebuju odrovnat pokaždé, jen předkopy by jim určitě nestačily :D takže můj fullbody vypadá tak, že min. půlku tréninku mučím nohy a pak zbytek o:)
    Na článek o břichu se těším, těch není nikdy dost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O:) Sem tam to břicho potrápím, aby mi na zimu nezmizel. :D Jinak s těma nohama to chápu. Já to mám tak, že většinou k tomu full body dávám přes týden ještě samostatný trénink nohou. Přece jen, jsou to nohy, ty se zanedbávat nemají. A v tom full body je člověk vždy jen tak "polechtá". :D

      Vymazat
  3. Full body je ideální, moc jsem si ho zamilovala! :))
    A ta fotka je bombastická. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu. :)

      A to jsme minimálně dva, s Papričkou už tři. :D

      Vymazat
  4. Mě se líbí ty rifle! :D Jinak jet cviky hned za sebou mi dělá problém, protože vždy se chystám na jeden stroj, který mi někdo zabere a ten druhý, který by přicházel v úvahu je taky obsazený... Uáá :/ :D Ale někdy se mi poštěstí a to si pěkně máknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že v plném fitku bych si to asi nezacvičil. Naštěstí v tom školním jsou tak dva lidi a i když je malé, tak se to dá v pohodě odcvičit. :D A díky, z riflí mám taky radost, i když to nakupování byla noční můra (jako každé moje nakupování). :D

      Vymazat
    2. Jo, to znám :d na mou postavu je za trest něco shánět! :D mám velké stehna :X

      Vymazat
  5. full body tréninky jsou dobré, ale superserie jsem ještě nezkoušela, ale chystám se na ně

    OdpovědětVymazat
  6. Full body alespoň jednou do tejdna mám, čas mě tlačí. Je pro mě jednodušší než klasický tréning ( tam má problém s tím, jakej cvik cvičit v superserii a kterej ne! ;)
    Každopádně máš nádherný buchty, to se musí nechat! :)

    OdpovědětVymazat