pondělí 9. prosince 2013

Jak jsem cvičil a jak cvičím břicho?

Teď zapomenu na všechny záda, bicepsy a ramena. Dnes to bude jen a jen o břichu. Se svým jsem celkem spokojený, protože je zpevněné a jeho pravidelným cvičením se mi tam ani neusazuje přebytečný tuk. Abyste pochopili, jídelníček mám teď hodně volný. Může za to práce a škola (zápočty, moc zápočtů). Nějak se mi nechce vymýšlet a kombinovat, takže to pak vypadá dost monotónně. Ale účel to plní, tuk se nikde nechytá. A není to jen díky tomu jídlu.


Abych mohl dát za pravdu tomuto obrázku, musel bych mít v kuchyni i nějaké to fitcentrum. Nebo aspoň žebřiny, podložku a nějaké závaží. O tom, jak jím, to tu čtete pořád. Znáte moje návyky a to, čemu já říkám "normální strava", může pro někoho být úplná utopie. Tyto návyky si vytvoříte jen jejich dodržováním. Není to jednoduché, ale výsledek za to stojí.


Nikdy jsem nestál o vypracované břicho bez zbytku těla. Vypadá to divně, je to "nedodělané" a vůbec. Proto připomínám, že je nutné se soustředit na každou svalovou partii a neupřednostňovat jednu jen proto, že je to v módě. Jednotlivé části těla fungují jako celek. Když bude jedna část značně převyšovat ostatní, nebude to k ničemu dobré. 

Břicho je v prvé řadě hrozně nevděčné. Bolí to, nejde to, trvá to. Člověk už pak neví, jakým směrem by tu sklapovačku udělal, aby to mělo nějaký efekt. Proto jsem hned na začátku zvolil taktiku "co bolí, to roste" a trápil břicho ABS rutinami. Můžu říct, že to je jedna z věcí, na kterou nedám dopustit. Tyhle "kruhové tréninky" břicha se mi osvědčily naprosto dokonale. A s pravidelnými obměnami jsem je cvičil asi rok v kuse. Tady je jedna z nich, zbytek je k nalezení zde na blogu a na YT kanále.


Časem ale všechno omrzí, proto jsem už vyzkoušel dalších několik způsobů, jak cvičit břicho. Závěr ze všech možných tréninků mám ale jen jeden. Abych z tréninku břicha něco měl, musí to být dlouhé a intenzivní cvičení. Dlouhým cvičením mám na mysli deset minut. To je ten ideální čas. A intenzita se odvíjí počtem cviků, opakování a jejich náročností. Já si poslední dobou oblíbil číslovku 20. Tak dělám 20 opakování. Takový můj trénink břicha vypadá nějak následovně.

sklapovačky na šikmé lavici 20x 
přehazování kotouče (ze strany na stranu) na šikmé lavici 20x
 - tohle opakuji 3x bez přestávky a pak druhé kolo cviků
zvedání nohou na hrazdě 20x
plank pozice 30s
 - znovu opakuji 3x bez přestávky

Jen takové nastínění, že je to opravdu bez přestávky (jen mezi změnou stanoviště se člověk může vydýchat). Po takovém cvičení mám pocit, že to břicho i něco dělalo. Obyčejných sklapovaček můžu dělat stovky a ten pocit tam není.


A takhle, jak je to napsané, pak můžu kombinovat prakticky jakýkoliv cvik. Je důležité si to rozvrhnout i podle složitosti. Necpat ten nejtěžší cvik až nakonec, protože to tělo nezvládne. A je škoda ty série zkracovat, nebo nedodělat. 

Vím, že se blíží zima, a spousta lidí bude mít nějaké břicho v paži. Já se ale snažím držet si ten svůj standard. Minulý rok to tak bylo, takže na to jen navážu. Nemám zájem se pak na jaře lopotit s nějakým tukovým obalem. Na druhou stranu tím ale nechci říct, že je takový způsob špatný. Ti, co to tak dělají, vědí proč. Tohle je ale ta moje cesta. Cvičte hlavně tak, aby vás to bavilo. 

Cvičíte břicho na začátku nebo na konci tréninku? A jak? 

David

14 komentářů:

  1. Parádní! Cvičím na konci tréninku stejné cviky jako ty :D Haha, ale takové břišáky sakraš nemám :/ To přijde :D Ještě zkus zvedat nohy na hrazdě do stran. Taky dobrý! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím! Ale až mě to bude bolet, přijdu si stěžovat, jasné? :D

      Vymazat
  2. Máš to uplně super :) zrovna jsem přemýšlela co budu dělat zítra, taky mám "rozepsané" břicho :) takže díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a nemáš vůbec zač. :) Já si to v hlavě "rozepisuji" na každý den. Sice až při tréninku, ale to nevadí! :D

      Vymazat
  3. Tak tvoje břišní svaly jsou sen. :) Ale snad se dopracuji k tomu, že něco vzdáleně podobného uvidím i u mě. Jinak s těmi "ABS rutinami" jsem začal před nějakou dobou. Zařazuji je vždy na konec tréninku, kdy už ruce a nohy mají dost. Vždy tak zhruba těch 10 minut naplno (a pak 5 minut umírám), různé kombinace zkracovaček, sklapovaček, zvedání nohou, plank... Svalstvo mi na břichu zesílilo, ale pořád se schovává pod vrstvou tuku. Jen by mě zajímalo, zda má cenu vždy po odjetí např. 20ti opakování jednoho cviku, držet svalstvo nějakou dobu (třeba 10 vteřin) v zatnuté poloze. Četl jsem pár takovýchto tipů a je pravda, že břicho pak nehorázně pálí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já to mám samozřejmě taky na konci. A když zařadíš nějaké kardio, určitě sleze i ten zbylý tuk a půjde to vidět úplně. :) S tím držením svalstva - to není vůbec špatné. Já osobně pár takových cviků používám, protože, jak říkáš, to pak pálí jako prase. :D :)

      Vymazat
  4. Skvělé video! nádherný pocit vidět břišáčky pracovat :) teď mluvím o těch tvých, já je vždycky schovávám pod tílkem. Na to cvičit jen ve sportovní podprdě nemám tak vysoké ego :D
    Taky jedu kruháč, po každém tréninku cca 20 min (i s přestávkami mezi jednotlivými koly, celkem 3). Dohromady odjedu 3 kola po 7-9 ti cvicích. Vzpory, cviky se zátěží, ale i s vlastní vahou
    při zvedání nohou vleže mám někdy problém udržet nohy nahoře (a napnuté už vůbec ne), protože umírají ze všech těch dřepů a legpresů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :)
      A ty bys tak klidně cvičit mohla. :D A u těch nohou to chápu, nikdy si po leg-day nedávám nějaké zvedání, protože to nemůžu dělat naplno. A to mě pak štve. :D :D

      Vymazat
  5. no jo t o když jsem začínala cvičit, tak jsem dělala jenom sklapovačky, ty ted už vůbec, taky bych jich mohla udělat spoutu bez problému. Já se taky řídím no pain, no gain. Tělo máš fakt dobrý, i když na tom videu vypadáš hubenějc než na fotce ( fotky asi přidávaj no)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš je to video o hodně starší, už přes rok. Fotky jsou z minulého týdne. :) A díky moc. :)

      Vymazat
  6. máš pravdu, mít jen vypracované břicho působí ve finále i tak trochu směšně.. i dkyž pořád ne tak směšně jako JEN vypracované bicáky. Nejvtipnější je když pak takoví "fitnessáci" ještě k tomu cupitají na kuřecích nožičkám. :)
    Jinak to s tou převahou jídla.. popravdě, nevěřím tomu. Jím normálně (jako samozřejmě se necpu sladkým, tučným, smaženým, ...) prostě zdravě, ale domácí buchtou hold nepohrdnu... a né že bych si nějak fandila, ale břišáčky mám lepší než holky z mého okolí, které řeší do detailů každé své jídlo. Podle mě bude člověk celkově líp vypadat hlavně když bude každodenně aktivní, a ne aby se stresoval kvůli jídlu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tom s Tebou musím souhlasit. Psychická vyrovnanost je mnohem důležitější. Jak to má člověk srovnané v hlavě, tělo bude následovat. :)

      A ty moje návyky jsou hodně volné. Taky si dopřeju to, na co mám chuť. Momentálně se těším na linecké! Jako malý. :D

      Vymazat
  7. Nu s tím už jsme se tu oba chlubili :D A my už ho máme napečené a uschované ve spíži...jen si nějaké ukrást! :P

    OdpovědětVymazat
  8. Super cviky.. :)) Inspiruji se nimi, v posilce cvičím klasiku (zkracovačky, sedy lehy se zátěží 5;10 kg, aj.)... Myslím, že na ty cviky už tak nějak stagnuji.. Na tý hrazdě vypadáš, jak kdyby to nic nebylo, jen tak, že se pohupuješ, brnkačka! :D

    OdpovědětVymazat