pondělí 30. prosince 2013

Jak na nový rok...

Znáte to. Začíná nový rok, každý bude chtít ve svém životě praktikovat spoustu změn a vylepšení. Cvičení a zdravější životní styl je jedno z oblíbených předsevzetí. O tom, jak to někdo dodrží a druhý ne, o tom dnešní článek není. Tady nejde o to dělat si z takových lidí srandu. Jasně, posilovny jsou plné lidí, kteří tam páchnou jen první dva týdny a mnoho dalších věcí, které dokáží otrávit den. K tomuto pohledu na věc jsem značně skeptický. Víte, kdy jsem začal já? Kdy jsem si pravdu řekl, že ten den změním svůj přístup k životu, že je prostě čas na změnu? Bylo to 1. 1. 2012

Nějaká dovolená v roce 2011

Jo, takové hnusné klišé. Prostě přišel další rok, tak proč se nezačít měnit s ním? Jestli se mi to podaří, bude to fajn. Jestli ne? Na začátku o tom věděla jen moje přítelkyně. Té se sice vypracovanější těla líbí, ale není to na prvním místě (díky bohu, to by se mnou asi ani nezačala chodit). Takže by se nic velkého nestalo. Zase jedna z věcí, které se nevyvedly. A život půjde dál...

Bude to boj,
ale bude to stát za to.

Nikdy jsem si nedělal přehnané iluze. O tom, jak shodím několik kilo, jak budu cvičit, jak se změním. Takové velké cíle jsou bezcenné, dokud se k nim nezačnete přibližovat. A přibližování jde nejlépe, když si zvolíte menší cíle. Já první dva měsíce vlastně ani nechodil do posilovny. Hlavně jsem běhal, snažil se nějak zhubnout. A tady přišly i první chyby. Někdy mě trápil hlad a já se stejně nenajedl, protože jsem si myslel, že mi to ublíží. Nebo jsem svůj první protein pil bezprostředně hned po dokončení tréninku. Byla to samá bílkovina, 90%. Prostě blbosti, blbosti, blbosti. A víte co? Svět se nezbláznil. Buď mi někdo poradil, nebo jsem se dočetl, že se to má dělat jinak.

Po prvních 4 měsících

Tento článek nemá být o mně, sakra. Chci jen prostě napsat, že začít svou změnu klidně i 1. 1. není nic špatného. Hlavní je si dát splnitelné cíle a postupně se dostávat k dalším věcem. Ptát se, být klidně i stokrát za blbce, než abych něco pak dělal špatně. Budou tu lidé, kteří se vám budou smát, budou pochybovat a dělat si legraci. Tak na ně se rovnou vykašlete a na nic se neptejte. Ti vám neporadí. Z vlastní zkušenosti ale vím, že existují i slušní a informovaní, kteří se rádi podělí o své poznatky. Tam musíte směřovat své otázky a dotazy. Shodou okolnosti mi jich tu spoustu píše komentáře ke článkům a také píší své vlastní. :)

Pokud si ze sebe neumíte udělat srandu sami,
udělají to za vás ostatní.

Na závěr bych rád podotkl, že ačkoliv mám cvičení rád, rozhodně tím nežiji. Možná to tak v minulosti někdy bylo, ale teď už ne. Je to jeden z mnoha koníčků, které provozuji. Ze slova "zdravý životní styl" se stal prostě jen "životní styl". Cvičím, protože mě to baví. Chci ukázat, že i když člověk pracuje, má někdy velmi extrémní pracovní dobu, studuje nebo cokoliv jiného... že to prostě i tak jde. A nikdo mi nebude vykládat, že ne. Protože to mám zažité. A to samé přeji i vám, kdo se do toho chystáte skočit. Méně o tom mluvte, více se ptejte, dělejte a pak si pogratulujte. Neděláte to pro nikoho jiného než pro sebe. Uznání od okolí je sice fajn věc, ale věřte mi (hlavně v začátcích) toho moc nebude. Tak se nenechte odradit.



20 komentářů:

  1. Tvůj pokrok je fantastický! :O Vůbec jsem netušila, že jsi měl takové začátky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. :) Ale jo, začátky byly zvláštní... Ale už to přešlo. :D

      Vymazat
  2. Ha, ty začátečnické chyby jsou vždycky stejné.. Pak se nad tím člověk směje a pokud je dostatečně moudrý, křičí do světa, že takhle se to dělat nemá. Dík za tvůj blog! :) Jen to nejlepší do Nového roku Davčo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Teď to křičím úplně všude, jaký jsem byl idiot. Jen ať to všichni ví. :D Já děkuji za ten Tvůj :)) A Tobě taky, ať se jen a jen daří. :)*

      Vymazat
  3. hezké. To já si dala předsevzetí že od 1.1.2012 nebuidu jíst žádné sladké a budu držet striktní dietu, bohužel jsem pak do toho šíleně spadla a skoro nejedla a jenom cvičila, ale dostala jsem se z toho. je fakt že ten nový rok láká k novým cílům, že je to až moc silné. To já se bojím tělocvičny v lednu, jak bude narvaná, no uvidíme. Těch chyb jsem dělala spoustu a myslím, že furt nějaké dělám a stále hledám a objevuji :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bojíme se všichni, ale musíme se k tomu postavit tak, jako bychom začínali taky! :D Extrémy jsou vždycky na nic, hlavní je, že je hledáš, objevuješ a snad i odstraňuješ. Nic nejde hned. :)

      Vymazat
  4. Jojo, trápit se hlady je nesmysl, ale taky jsem to dělala :)
    Ta změna po 4 měsících je dost razantní, super :)
    Fakt jsou ze začátku roku posilovny o tolik plnější? Nikdy jsem tam nechodila, takže to bohužel nemůžu posoudit. Chápu ale, že někoho kdo tam chodí pravidelně to může štvát, když se tam nahrne spousta nových lidí, z nichž většina za chvíli stejně odpadne.

    A přeju vše nejlepší k svátku, hezkého silvestra a pěkný vstup do dalšího roku ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :))

      Jsou, jde to opravdu poznat. Minulý rok jsem ve fitcentru dokonce pracoval. Takže vím, o čem mluvím. :D Trvá to tak 2 týdny, pak většina zmizí. Ale Ti, co tam zůstanou, tak mají vyhráno. :) Děkuji moc za přání, Tobě samozřejmě taky vše nejlepší do nového roku!! :)

      Vymazat
  5. Krásné pozitivní foto na závěr! :))
    Už se budu asi opakovat, ale moc se mi líbí, jak se ke cvičení stavíš, jak to vnímáš. Ten střízlivý pohled na věc fakt oceňuji. ;)
    PS: Co je špatného na pití proteinu po tréninku? :P :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi hodná. Vždycky mi spravíš náladu! :D :))

      Jinak po tréninku tělo potřebuje hlavně doplnit cukry (je to jeden názor z tisíce, jako u všeho). Spoustu lidí tvrdí něco jiného, ale já se držím tohoto. :) A v proteinu (měl jsem 90%) toho cukru moc není. :D

      Vymazat
  6. Přesně tak, začít se dá vždycky a pokud si to někdo nechává na 1.1., budeme mu my tady přát jedině úspěch :) A je vidět že i s tímto klišé se dá mnoho udělat, jsi toho důkazem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I s tím klišé se dá hnout, přesně tak. Díky moc. :)) Na datu vůbec nezáleží, všechno je to o tom člověku. :)

      Vymazat
  7. hezký článek :-) chybama se člověk učí.. to je asi u všech dost podobný :-)
    Jo a taky by mě zajímalo, co je špatného na pití proteinu po tréninku?:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme to tak všichni. A né že ne! :) Jak jsem psal u Kriss, je to ale jen můj pohled na věc. :D

      Vymazat
  8. Taky mi přijde že 1.1. lidi až moc haní. Na jednu stranu to chápu, spousty předsevzetí co si lidé dávají jsou nesmyslná :D na druhou stranu já mám víc bodů co mi nahrává se do toho opřít. Takže proč ne :)
    PS. Ta fotka s růžovými "činkami" je nejlepší :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to chápu, ale snažím se mírnit. :D A neničit si zbytečně nervy. :D Díky, všem se to líbí určitě kvůli těm růžovým činkám, jinak to nechápu. :D

      Vymazat
  9. Máme stejný začátek, dneska jsou to 2 roky :) i když první měsíc to nebyla nějaká velká změna, jídelníček se mi moc nedařil. Posilovala jsem ze začátku jen s Jillian, do posilky začla chodit až v listopadu. A těch chyb co jsem dělala, taky nejezení po tréninku apod. Než jsem se dopracovala k tomu správnému životnímu stylu přes různé diety, omezování tuků/ sacharidů, trvalo mi to minimálně rok. Možná proto hodně lidí odpadne, protože to vážně není procházka růžovým sadem a každý musí přijít sám na to jak jeho tělo funguje.
    Je pěkné jak se ke cvičení stavíš :) já jím možná žiju až moc a nedokážu si dát ani týdenní rest, i když se zrovna necítím nejlíp...snad se mi tohle v Novém roce podaří:)
    Fotečka s růžovýma kočkama je nej!:D Krásný rok, zůstaň takový jaký jsi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? To je dobrá náhoda. :D Takže v tom jedeme na den spolu! :D Taky mi všechno dlouho trvalo. Ale o to víc si teď všechno pamatuji a chyby neopakuji. Naladit se na stejnou vlnu se svým tělem je to nejtěžší. :)
      Zkus to nějak postupně v hlavě srovnávat, že ten den odpočinku Ti ve výsledku dá více, než den cvičení. :) Děkuji a Tobě taky!! Krásný nový rok, ať se jen daří a všechno vychází. :))

      Vymazat