čtvrtek 23. ledna 2014

Buď s jídlem kamarád

Pokud někdo chce změnit svou postavu, nestačí jen dřít v posilovně. To už všichni ví. Poslední dobou se nám ten trend zdravé stravy a životního stylu celkem rozrůstá. Na jednu stranu je to skvělé, protože se to aspoň dostane k více lidem. Opačná strana mince jsou všelijaké výmysly, produkty a zaručené tipy ať už na hubnutí, přibírání nebo udržování. Je fakt, že ty tu jsou snad úplně od začátku, ale poslední dobou se můžete různě po internetu a časopisech dočíst opravdových skvostů.

A proto jsem tu já, nejchytřejší člověk na světě, který vám tu napíše jediný a zaručený způsob, jak zatočit s váhou a změnit svůj život. Dobře, teď vážně. Zase budu psát co dělám já, co mi neubližuje a o čem si myslím, že se třeba až zbytečně moc řeší. Už víte, že já v jídle nějaký ustálený režim nemám. Vstanu, dám si snídani. Mám hlad, posvačím. Dám oběd, svačinu, večeři. Někdy je tam jídlo navíc, někdy ne. Nebudu do sebe zbytečně cpát něco, co nepotřebuji. Nebo nechci.

Dám tady jeden takový příklad. Hodně často se stává, když někdo hubne, tak začne hladovět. Prostě nejíst. A když nejím, musím přece zhubnout. To je logické. A teď se vžijeme do situace našeho organismu. Musí správně roztřídit živiny, které tělu poskytne, aby mělo energii po celou dobu nějaké aktivity. Ale co když má těch živin málo, protože se někdo rozhodl jíst málo/nejíst? No tak samozřejmě, že si ty zbylé zásoby bude držet na horší časy. Prostě vám je nedá. Takže se jich ani nemůžete zbavit. A vaše hladovka je úplně k ničemu. To je pech, co? Sebe oblbovat můžete, svůj organismus ne. A když už se vám podaří takhle nějaké to kilo zhubnout, po návratu k normálu jich přiberete dalších pět. Stojí to za to?


Určitě byste se na kamaráda nikdy nevykašlali. A rozhodně ne večer. Večer se musí taky jíst. A proč? Když usneme, většinou je nám pak všechno jedno. Ale organismus musí fungovat dál. A ke svému fungování potřebuje co? Živiny. Odkud? Z jídla. Jak je nebude mít, je dost možné opakování scénáře viz předchozí odstavec. A někde jsem četl, že se řeší, jestli jíst večer pečivo nebo ne. Prozradím vám takové malé tajemství. Od úplného začátku až po včerejší večer (a dnešním to bude pokračovat) kromě malých výjimek mívám k večeři pečivo. Pečivo je pro mě jedna z věcí, kterou si prostě večer dát můžu a nemusím to řešit. Něčím namažu, něco na to dám a hotovo. Nenapadlo by mě se nad tím pozastavit, kdybych to teď někde nečetl. Takže si s klidem nějaké to pečivo večer dejte, podle mě je to bezpečné.

Lidi, jezte. Nemusíte žrát, stačí jíst. Ale opravdu, nekašlete na to. Hladovky ještě nikdy nic nevyřešily a nikomu úspěšně a dlouhodobě k lepší postavě nepomohly. A to jsem je taky zkoušel. A kdoví, kolik nás bylo. Ať je ráno nebo večer, když máte hlad, najezte se. Nemusíte zrovna vyjíždět do nejbližšího mcdonadlu, ale o tom tady doufám už psát nemusím. Ani nechci. A je úplně jedno, jestli to ten den budou čtyři jídla, pět nebo šest. Když něco takového dodržujete, pokračujte, já proti tomu nic nemám. Mám ale rád volnost a v tomto si ji můžu naplno dopřát. Pokud víte kolik, co a kdy sníst, nemůže vám ublížit vlastně "skoro nic".  A všímám si toho nejcitelněji až teď, když nemám tolik času na cvičení, jak bych chtěl.


Pravidelná kontrola. Po Vánocích, cukroví, lyžáku... Asi nekritičtější období za ty dva roky vůbec. A snad se tu zase brzy počteme!

David

27 komentářů:

  1. Krásný článek :-) Naprosto souhlasím!

    OdpovědětVymazat
  2. Hezky si to napsal, tohle by měli psát v těch všech zaručenejch typech na super-úžasnou postavu a ne dieta typu poslední jídlo v 5...:)
    Taky jsem dřív řešila, jo byly to už 2hodiny, měla bych mít sváču, ale třeba jsem neměla hlad, ale i tak jsem jedla a nebo naopak, já mám hlad, ale nemůžu jíst, mám jíst až za hodinu, teď to neřešim, mám hlad najim se a tělo už si nějak zvyklo, že si prostě řekne o jídlo, tak mu ho dám...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je právě ta odměna. Tělo si zvykne, samo si řekne a ty pak nemusíš nic řešit. Přesně o to jde. :) Žádné stresování, žádné jídlo na sílu. :)

      Vymazat
  3. strava je základ s tím souhlasím. Takový půst jednou za čas, ale nikomu neuškodí a nehodí ho hned do katabolu, ale je to spíš pro lidi co už mají něco za sebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, ten půst je ale něco jiného, ten tady vůbec nemyslím. A jak říkáš, je to už pro pokročilejší, co ví, co si mohou dovolit. :)

      Vymazat
  4. Nedávno jsem objevila tvůj blog a musím říct, že ty a Nikki jste opravdu nejlepší!
    Jinak já mám teď problém s tím, že nevím zda- li mám dodržovat 5-6 jídel denně, nebo jíst podle hladu. Pěkně se v tom plácám, ale říkám si, že přeci jen naše tělo ví nejlíp, kdy potřebuje "dotankovat", a tak mu do toho asi přestanu mluvit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi moc hodná, fakt si mě potěšila, děkuju. :)

      Já to ze začátku taky dodržoval. Snažil se. Postupem času od toho upouštěl, a abych pravdu řekl, i když jím podle hladu, těch 5-6 jídel to bývá "skoro" vždycky. :)

      Vymazat
  5. Moc dobře napsáno, je to jedna velká pravda :) Přijde mi, že se dnešní doba hýbe až moc z extrému do extrému. Na jednu stranu v Americe velké procento lidí trpí obezitou a hodně lidí se stravuje jako čuňata, ale na stranu druhou jsou čím dál tím rozšířené psychické poruchy jako anorexie, bulimie, orthorexie...a lidé doslova šílí při honu za vysněnou "dokonalou" postavou. Asi si člověk musí lecčím projít, aby pochopil, naučil se poslouchat své tělo a dopřávat mu ve zdravé míře vše, co potřebuje. Zní to tak jednoduše, ale někdy je to pěkně složité a doteď se v tom občas trochu plácám. Nicméně řekla bych, že základem je to tolik neprožívat, on ten stres tomu také moc nepřispívá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta poslední věta je naprostá pravda. Souhlasím s Tebou. Je to z extrému do extrému, někdy jsem tak šel i já, tomu se člověk v začátcích špatně vyhýbá. Hlavní je si ale uvědomit ty chyby a neopakovat je. :)

      Vymazat
  6. Líbí se mi jak si to napsal :) já mám hlad skoro pořád, tak taky pořád jím, většinou 6 krát denně :D a před spaním nikdy nevynechám svůj tvaroh s jogurtem, na ten mi nikdo nesmí sáhnout!:D
    ale hladovění mě taky neminulo, teď bych si za to dala facku:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ty máš svůj režim, do toho bych si nedovolil ti kecat! :D :) Taky mi to vychází i na 6 jídel denně, jen ne časově naplánované.

      A za hladovění bychom zasloužili všichni, ale tak.. už je to pryč a to je hlavní. :)) :D

      Vymazat
  7. Když budete hladovět, vrátí se vám to 100000x hůř!!!! :-/ Jo zní to jednoduše jíst a necpat se, ale po tolika měsících hladovění je tělo proti mně ;) Zbytečné přejídání, vím to a věřím že se z toho dostanu co nejdřív a moje "pevná vůle" bude brzo zpátky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tělo odpouští těžce, takže se s ním budeš muset chvilku prát. Ale to zvládneš. :) Určitě jo. :)

      Vymazat
  8. Tento týden se právě všude dočítám, že by se mělo vysadit pečivo a všechno z pšeničné mouky. Ano pšeničnou lehce nahradím špaldovou nebo žitnou... ale že bych měla vynechat pečivo mi dělalo celkem starosti... Děkuji Davide za článek, zas mě trochu uklidni :)

    www.hejbnikostrou.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naštěstí takové věci ani nečtu, protože by mi z toho šla hlava kolem. A to doslova. :) Na pečivu není nic špatného (pokud v tom nejsou vlasy a psí cosi, jak u rohlíků z kauflandu).. :D :)

      A není vůbec zač. :)

      Vymazat
  9. Mám tvoje články ráda čím dál tím více. Tolik duchaplné! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Jsi moc hodná, však já zase brzy přijdu s nějakou krávovinou. :D

      Vymazat
  10. Pěkný článek :). Navíc dává smysl a není to jeden z těch typů "jak zaručeně zhubnout" Jen škoda, že PPP i přesto, že zdravý životní styl se rozrůstá, je čím dál víc :/...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to půjde asi přímo úměrně. Čím více lidí se bude snažit hubnout, ať už tu nějaký ten impuls toho zdravého hubnutí bude, vždy se najdou tací, co zkusí tu horší cestu. :/

      Vymazat
  11. Smysluplný článek:) Díky a měj se hezky, snad budou všechny zkoušky OK!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) I za podporu při zkouškách. Dopíšu odpovědi na komentáře a mizím se učit kosti a svaly. Nic extra, takhle při pátku.. :/ :D

      Vymazat
  12. Moc hezky napsáno :) Tohle by si měly přečíst ty věčné dietářky :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná si to přečtou, ale pokud se opravdu nezamyslí, stejně to bude k ničemu. :/ :) A díky. :)

      Vymazat
  13. Hmmm..šikovnej a pěknej..to potěší :) Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  14. Jeden z těch správných přístupů :) Nemám rád nějaké přílišné restriktivní diety. Každý by si měl najít to co mu vyhovuje a sám na sobě otestovat co je pro něj nejlepší. Já si například navykl na jedno velké jídlo denně. Přes den jen nějakou tu zeleninu, oříšky, vodu, čaje, kávu.. a později odpoledne salát, hlavní jídlo a nakonec třeba nějaké vločky či jogurt... Hlavní je podle mě necpát se sladkostmi a jídlem které je narvané "éčky" a konzervanty... :)

    OdpovědětVymazat
  15. Nemusíte žrát, stačí jíst :-) To jsi vystihl přesně. Taky jsem si prošla jako asi většina holek nějakým tím obdobím nejedení, pak přibírání, dieta, opět přiberu...Teď se to snažím dát do kupy, tak snad se to povede. Hezký blog, jdu si ho prolustrovat!

    OdpovědětVymazat