středa 19. února 2014

Před / po tréninku

Ahoj všichni,

poslední dobou se mě hodně lidí ptá, jak že to je s tím jídlem před a po tréninku. Můžu vám tu napsat, jak to dělám já. Někomu se to třeba nebude líbit, protože to nezapadá do tabulek a přesných regulí toho, jak správně jíst a posilovat. Všechny takové tabulky mi můžou políbit šos, stejně to budu dělat tak, jak je to příjemné mně. A já považuju za příjemné si dopřát i to, co by třeba jindy nebylo až tak moc vhodné. Ať už jde o sladší věci, nějaké ochucené pití nebo jiné dobroty.

Myslete na to, že se tu bavíme o mě. O člověku, který neaspiruje na žádné soutěže, nedrží žádné extra diety. Prostě chce cvičit, cítit se (samozřejmě i vypadat) dobře, a to znamená si dát i to, co se považuje za zakázané ovoce, když to tak řeknu. Protože vím, že by mi taková čokoláda k večeři nepomohla, ani Nutella k obědu není nic moc, tak to musím vymyslet jinak. Kde v tom celém dni je nějaké místo, které mi dovolí si dát to, co mám opravdu rád. Hrozně jednoduchá odpověď. Je to i před, ale hlavně po tréninku.

Můžeme tomu říkat odměna po tréninku, doplnění sacharidů nebo cokoli jiného. Je to jedno. Princip je pořád stejný. Po cvičení (ale opravdu cvičení, žádné šmrdlání činkama a pokec s kámošema) mám nachystanou nějakou dobrotu. Nemám žádný suplement, takže v šatně gainer nemíchám. Většinou je to nějaké sladké pečivo. Na tom celkem ujíždím, a protože jsem ráno líný jít do pekárny, na snídani si ho nedávám. Asi bych ho za tu kaši stejně ani nevyměnil. A tak si po tréninku dám to, na co mám zrovna chuť. Většinou je to sladké, ale můžou se najít i výjimky.









Teď ale všichni, kteří jásáte, jak je to super, že můžete po tréninku jíst všechno, pozor. Nemyslím to úplně doslova. Takový guláš ze šesti po každém tréninku asi nebude to pravé. Zase tu záleží na jedné důležité věci, a to je váš osobní pocit. Můj osobní pocit je třeba takových 3-5 kousků toho sladkého pečiva, přičemž to jsem schopný zapít i vodou se šťávou nebo něčím podobným. V jiném případě si dám třeba nějaký závin, bábovku, cokoli, co se doma upeče. A úplně bez výčitek.

Tento článek vám nenabídne nic nového. Jen tak trochu reaguji na to, jak se strašně řeší, co do kolika minut se má po tréninku stihnout sníst. Můžu vám garantovat, že moje první starost po tréninku je dojít do šatny, sprcha, pak se obléct a potom začínám řešit hlad. Pokud se někde zdržím o pár minut déle, svět se nezboří. Dělám to takhle už hodně dlouho a nemyslím si, že by mi to nějakým způsobem škodilo. Takže méně řešit, více cvičit a klidně si pak budete moci dopřát i to, co by jindy nebylo moc vhodné. Dobrou chuť.

Samozřejmě pokud máte suplementaci a pěkný rozvrh toho, co jíst, není to vůbec nic špatného. Tohle je spíše pro ty, kteří tápou a bojí se. Po pořádném tréninku se není čeho bát.

David

11 komentářů:

  1. skvěle napsaný :) nezbývá mi nic jiného, než s tebou souhlasit! neomezuju se ani bez trénování :D a moc se mi líbí, že jsi taky na sladké:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem, moc. :D A Ty se nemusíš omezovat vůbec, takže tak. :D Nemá Ti to jak ublížit. :) A děkuju. :)

      Vymazat
  2. :D Minuju tvou chuť ke sladkému! To se u kluků moc často nevidím, jednou chci takového doma a budem mlsat spolu, pak to spolu vycvičíme a budeme šťastní :D Jak píše zrzu..sladký si vychutnávám i bez cvičení, ale pak tomu odpovídá i forma v porovnání s tebou :D ;) Na kluka dobrý styling jídla :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Mlsat a pak cvičit, ideální stav. :) Forma žádná není, jde to nějak samo. :D :) A díky, některé fotky jsou už starší, ale na rozdíl od skutečnosti na fotkách to jídlo vypadá pořád stejně dobře. :D

      Vymazat
  3. Líbí se mi, jak k tomu přistupuješ, že si to děláš po svém a neřešíš nějaká doporučení. Někdy mi přijde, že pak z toho ti lidé začnou až blbnout, jak se urputně snaží držet se daných postupů :) Já to akorát mívám tak že po tréninku se mi vůbec nechce jíst, jelikož mám "pocit zmařené práce", jestli chápeš, co tím myslím. I když vím, že je to blbost :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu. Kolikrát se mi podaří, že si po tréninku nic nedám. Ale to je spíše tím, jak nestíhám. :D A když se něco až moc řeší, vždycky to pak přechází do nezdravé závislosti. A to je špatně. :/

      Vymazat
  4. žít podle tabulek je na prd, žít po svém je nejlepší :D

    OdpovědětVymazat
  5. Samé dobroty! :-)
    A krásně napsané, souhlasím. Člověk si na to musí přijít, jak mu to vyhovuje a co si může dovolit.

    OdpovědětVymazat
  6. ...Člověče, máš pěkné vzhledné jídlo (a nepochybuju, že chutné)! (No jo, holka, hned se kouká na estetiku :D)
    Jinak vážně se mi líbí Tvůj styl psaní. Trochu jsem to tady prolezla a tvůj výběr jak témat, tak formy a stylu mi vážně sedl. Posílám deset bludišťáků a donášku sladkého pečiva!

    OdpovědětVymazat
  7. neveris :D ale prave som dozula moj podtreningový grep :D mno ja zas toľko nemozem :) presla som na zmenu jedálnicka, ja som dosť taká ze mne to ide vela do tuku :) a preto mam co po mojej objemovke teraz co robit :) kazdopadne si ma potesil, ze neradis ludom aby si hned dali pred treningom kreatin, bcaa, NO, karnitin, kofein a po treningu hned ako spravia poslednu seriu gainer, aminace a sumive vitaminy a mineraly :) fakt super, bo chalani v tomto robia velku chybu, podcenuju beznu stravu ;)

    OdpovědětVymazat
  8. jehé, to se jen tak nevidí, takováhle chut ke sladkým jídlům u kluků! Sbíhají se mi sliny, všechny ty tvoje dobroty..aach :D Je skvělý, že si takhle užíváš každým douškem:) Já mám bohužel problém sníst něco sladkýho po tréninku, mám pak pocit, že to, co jsem vycvičila si ted zase nandavám na talíř :D

    OdpovědětVymazat