středa 12. února 2014

V sedmém nebi

Ahoj všichni,

tento týden je/byl zlomový! Po měsíci jsem konečně navštívil posilovnu. V pondělí jsem to oslavil full body tréninkem, včera večer dostaly zabrat nohy. Dnes odpočívám, ani ne proto, že bych chtěl, ale není to tak dlouho, co jsem se teprve vrátil ze školy. K tomu mě trochu zlobí chodidlo (asi už týden, ale pššt), takže jsem z toho značně rozčarovaný. Nejde cítit při běhu, při tréninku, ale jak se dám do normální chůze, je to utrpení. Rozhodl jsem se, že budu svědomitý a hodlám teda všude běhat, ať to zvládnu. :))

Co k těm tréninkům? Byla to celkem klasika, pro začátek celé tělo, aby si zase pěkně zvyklo na pravidelnou zátěž. Pět partií (záda, ramena, hrudník, biceps, triceps), na každou dva cviky po třech sériích s klesajícím počtem opakování. Většinou tak 15-12-10. Podle toho, kolik jsem přidával zátěže. Žádné maxima se nekonaly, všechno pěkně v rychlém tempu a dynamicky. Taky jsem se vrátil ke starým abs rutinám, ať je nějaká změna. Břicho si zvyklo na kratší intervaly, takže to teď pěkně bolí. Ale to je dobře, aspoň vím, že ho mám. Nohy jsem trénoval včera, začátek na leg pressu (asi osm sérií), potom předkopávání/zakopávání (supersérie 3x), výpady s jednoručkama (12-10-8-6) a na konec něco na lýtka (ty ale jen tak zlehka, protože jsem se bál o tu nohu). Nakonec ale dobrý. Dnes večer to začínám pěkně cítit, zítra nebudu moct chodit. Ale to všichni znáte, že jo? Pokud se vám nelíbí, že jsem nedřepoval, můžete nám koupit do školní posilovny (nebo klidně mně na byt) volnou osu a stojan. :)) To je asi jediné citelně bolavé místo toho fitka.



Zítra mě čekají paže. Jen a pouze paže. Tento týden je víceméně takový hravý a zkušební, takže v tom nehledejte žádný řád. V pátek si ráno zajdu na kruhový trénink a k večeru do posilovny na takový svižnější trénink zad, hrudníku a ramen. Ať se má hezky celé tělo. Ke každému tréninku břicho, to je samozřejmost. Víkend pak bude ve znamení běhu a odpočinku. A příští týden už to bude trochu ucelenější, ať si taky pamatuju, co jsem dělal a co ne. Jinak můj sportovní týden vypadá nějak takhle.

Pondělí: atletika + posilovna
Úterý: plavání + posilovna
Středa: volno (od příštího týdne plavání)
Čtvrtek: posilovna
Pátek: posilovna (když nebudu v práci)
Sobota a neděle: blbiny (když nebudu v práci)

Taky jsem si dal konečně do pořádku i jídlo. Když nepočítám dnešní oběd (dalamánek), ale co chcete, celý den jsem byl ve škole a včera mi to nějak nedošlo, takže tři dny staré pečivo bylo přímo dar od boha. Na druhou stranu jsem si to namazal extra zdravým cottage a přidal extra sýr. No dobře, na sýru nic extra nebylo, ale bez něj by to snad ani nebylo jídlo. Ten zbytek jídelníčku už byl lepší. Nikde není napsané, že musíte mít každý den jako podle učebnice. Udělalo někdy z někoho jedno zdravé jídlo štíhlého a zdravého člověka? Ne. To samé platí i na druhou stranu. Ať už nezdravé nebo prostě nedostatečné. Ale pravidlo si z toho nedělejte.


A kdyby měl někdo podobnou zkušenost s tou nohou, dejte mi prosím vědět. Hrozně zvláštní na tom je, kdy a kde to bolí. Levá noha, úplně vlevo uprostřed (vnější strana) zespodu na chodidle. Běhat můžu, skákat můžu... chození mě bolí. A už jsem určitě i přetáhl limit, chtěl jsem to napsat v pauze mezi 1. a 2. třetinou hokeje. Nestíhám, jdu to dokoukat. A vy se mějte parádně, pátek už se blíží.

David

13 komentářů:

  1. Myslím si, že ti to jde od klenby, taková nepříjemná tahavá bolest. Týden mi přijde už jako dlouhá doba, mě to většinou přejde za den, dva. Takže bych doporučila zajít k ortopedovi, dost možná ti zjistí ploché nohy nebo něco jiného a předepíše ortopedické vložky. A ty jsou moc fajn, jednak se s nimi příjemně chodí a druhak ti rovnají nohu a potažmo i záda. Já je nosím i na běhání nebo brusle a nohy mě bolí méně. Jinak na procvičení klenby jsou nejlepší výpony na špičkách. Tak snad to nebude nic vážnějšího! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tam zaskočím, ty vložky by mi asi pomohly. V botách na běh se mi chodí dobře, mají totiž odpružení a není tam takový kontakt nohy se zemí. A výpony jsem včera zkoušel, můžu potvrdit, že to celkem pomohlo. :D :)

      Vymazat
  2. A cos dělal? :/ To je nepříjemné, znám to na vlastní kůži. Já si na bolest začínám už zvykat :D Jinak fullbody trénink mi vždy zabere děsně dlouho, protože si tam naseru tolik cviků až to pěkné není a pak se divím :D Proto jsem si to trochu rozkouskovala, aby to bylo časově přijatelnější. Hele a jak máš nastavený legpress?
    Btw, ten hokej stejně k ničemu nebyl :DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě nic nedělal, ono to samo! :D Jo, ty máš zkušeností dost, s tebou se srovnávat rozhodně nemůžu. Já mám první bebí za dva roky. :D Když nepočítám zuby.. :/ :D Já si to tak nějak koriguji, abych tam netrávil moc času. Víš, že mě to nebaví. Maximálně hodinku a chci jít domů. :D Jinak legpress je tam jak vytlačuješ tu plošinu nahoru, takže nic nenastavuju. Nebo nevím, jak to myslíš. :D

      Vymazat
  3. Pěknej tréninkovej týden, ať se ti teda daří! S tou nohou by jsi vážně měl zajít k lékaři a ten tě doporučí k ortopedovi, mohl by to být zánět měkkých tkání, takže bych si s tím nezahrávala. Ať jsi brzo fit ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, doufám, že bude tak hezký i pocitově, jak to vypadá tady napsané. :) :D Uf, záněty, nestraš. Ale půjdu, určitě. V úterý. :D

      Vymazat
  4. Ohledně té nohy mě napadá...neměl jsi někdy problémy s plochými chodidly? Protože mě tohle potkalo, když jsem byla mladší, často mě bolela celá klenba, dokonce až nahoru k lýtku, později pak ale začaly i záda a další problémy. Zašla jsem na ortopedii a tam mi daly speciální vložky do bot, které jsem nosila asi 2 roky a víceméně se mi to spravilo a dnes už s tím problémy nemám. Jinak každopádně bys asi měl odborníka navštívit;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, ploché nohy nemám nebo mi to nikdy nikdo neřekl. :D Tohle je poprvé, co něco takového s nohou mám, tak jsem z toho nesvůj. Nelíbí se mi to. :D Ale ty vložky budou asi dobrý nápad, minimálně to aspoň uleví. :)) Děkuju.

      Vymazat
  5. Přesně jak ty. Návrat do posilovna - láska
    Jídlo jsem si taky upravila až na včerejšek večer - to jsem kvůli beer challenge musela vypít 2 piva :D :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já se beer vyhnul. :D Já měl beer challenge na lyžáku každý den, to stačilo. :D A všiml jsem si, že ten náš interval byl podobný. :D Teď už můžeme být zase spokojení :))

      Vymazat
  6. s to nohou neporadím, lituju tě že tam nemáte osu :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta tam fakt dost chybí, ale jsem rád i za to, co tam je. :D :)

      Vymazat
  7. posilka bez dřepovací klece a volné osy? tomu se skoro ani nedá říkat posilka, fakt tě lituju :D jsem čím dál raději za naše kolejní fitko :)

    OdpovědětVymazat