úterý 25. března 2014

Osy, činky, stroje, všechno to je moje

Ahoj všichni,

protože to tu poslední dobou vypadá jak v deníčku nějakého puberťáka, mám tu něco jiného. Pobavíme se o tom, jakým stylem si v posilovně vybírám cviky, stroje a proč je zařazuji do tréninku. Mám pár opravdu oblíbených sestav, které nechybí prakticky v žádném plánu (když už podle nějakého jedu, což se teď říct nedá). Cvičím cviky, které mě baví. Nebudu cvičit pořád dokola mrtvý tah, i když je to super, protože to říkal Pepa Vacků od vedle. Existuje spousta cviků, spousta variací a je jen a jen na vás, co si zvolíte a co vám bude vyhovovat. Já třeba mrtvý tah až na jednu výjimku nejel asi 8 měsíců. A tím neříkám, že je k ničemu. Není, v tomto má Pepa Vacek pravdu. Jen prostě nebudu cvičit něco, co mě nebaví/nedělá mi dobře.


Ale když už jsem zatratil ten mrtvý tah, volnou osu jako takovou nemůžu. Dřepy (které sice nemůžu jet v plném rozsahu v naší posilovně, ale když to jde, tak si je dám vždy), bicepsové/tricepsové zvedy a millitary press. To všechno mám hrozně moc rád. Dokonce to zařazuji do různých supersérií. Nikdy jsem po takovém cvičení neměl pocit, že bych nic nedělal. A to samé platí o činkách. Činky můžu vždy a všude. Stroje jsou super, ale takové cvičení s činkami v plném rozsahu rozhodně nenahradí. Pokud bych měl ten trénink nějak rozdělit, poměr cvičení na strojích a činkách by byl asi tak 35 ku 75 (opravdu jen od oka).



Hrozně rád cvičím (a teď se nesmějte, nevím, jak se tomu říká a nemám chuť ani čas to hledat) s tou malou volnou osou. Všelijak zakřivenou. Cvičí se s ní hezky biceps, triceps a díky tomu, že se dá chytit mnoha způsoby, tak to pak taky pěkně vykreslí všechno svalstvo. Na cvičení bicepsu využívám tu úplně rovnou nebo trochu ohnutou, na triceps (jak jde vidět na fotce) zase úplně "křivou".


U strojů se řídím zásadou "čím méně složitý, tím lépe". Navíc stroji svůj trénink většinou pouze doplňuji. Ke každé partii si dám dva různé a tím to končí. Na biceps a triceps se někdy nedostanu ani k jednomu, protože mám mnohem lepší pocit, když dostanou zabrat na osách a činkách. Zase si na strojích ale užívám to, že oproti činkách je to bezpečnější a nemusím se bát jít úplně do mrtva. Činku bych si na hlavu pustil nerad, tady s tím prostě jen třísknu. Takže stroje opravdu bývají většinou až na konci a pořádně to na nich pálí.


Co se týče břicha, tam si můžou všechny stroje hodit batoh na záda a odjet třeba do Španělska. Za tu dobu, co si sem tam zajdu zacvičit, jsem takový stroj snad ani nenavštívil. Je to k ničemu, zbytečné a nebaví mě to. Točit se tam v nějaké kruhu nebo se jinak trápit... nic pro mě. Já se budu radši trápit s vlastní vahou, protože to na takový pekáč na břiše úplně, ale úplně stačí. Jediné, co pro mě má význam, jsou lavice, ve kterých se můžu dostat do jiných poloh. Potom koutouče se závažím a v poslední řadě takové provazy na kladce. Ale to není vyloženě stroj na břicho, to nepočítám.


A na co v posilovně určitě nevlezu? Na nic, co se nějakým způsobem třepe. Z toho mám vyloženě strach a připomíná mi to doby, kdy jsem vstával ráno na pohádky, a když bylo ještě moc brzy, v teleshoppingu tam nějaký pán nabízel třepající se pás, po kterém budete vypadat jako plně trénovaný sportovec. A můžete u toho třeba sedět u televize. No nekupte to. Potom nejsem fanda veslování, i když to může být fajn. Poslední rok platí i to, že mě neuvidíte na páse, stepperu nebo kole. Běhám mnohem radši venku, ať už počasí přeje nebo ne.


Jinak se omlouvám, že je tu tolik fotek, ale nemám to srdce je nechat jen v počítači. Takže tu budou strašit i vás. A aspoň se i hodí ke článku. Co vaše oblíbené cviky a stroje? Pokud jsem byl k nějakému hrubý, tak mě omluvte, ale určitě si to zasloužil. Mějte parádní zbytek dne,

David

14 komentářů:

  1. Taky nejsem fanda veslování, to mě vyloženě prudí. Super článek, téměř ve všem se s tebou shodnu, hlavně s tím břichem! Jako stroje si můžou sbalit úplně vše a odjet ještě dál :D Zbytečně mi zabírají místo v naší malé "vesnické" posilce.
    Jen jedna věc... poměr 35 ku 75 je jaksi nelogický :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zabírají místo.. to je hezké. :D Jsem rád, že to tak nemám jako jediný. A za poměr 35 ku 75 se omlouvám, ale když já jedu vždy na 110% :D

      Vymazat
    2. u veslování hrozně záleží jestli je to takový ten běžný rádobytrenažer nebo veslo co skutečně simuluje veslování :)

      Vymazat
  2. Však studuje češtinu a ne matiku, tak mu to odpustíme... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Troufnu si říct, že jsem největší antitalent široko daleko, co se matiky týče, ale toto mě donutilo přemýšlet logicky :D

      Vymazat
    2. Tak jo, nebudu se tu nijak obhajovat. Jsem mamlas. :D Taková blbost, ach jo. :D

      Vymazat
  3. Přesně chápu, o čem píšeš, téměř na každou partii mám své oblíbené cviky (a pak se musím krotit, abych je nejela pořád dokola! :D). Jen ten mrtvý tah mě narozdíl od tebe opravdu baví! :D Zvláštní je, že obzvlášť co se týče tréninku ramen a zad, tak jeden týden mě není možné dostat od kladek a další týden bych to byla celé schopná odjet s jednoručkami a dlouhou činkou. říkám si, že si třeba mozek sám říká, co tělo potřebuje :D

    http://2toughchicks.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezké, prostě cvičíš podle svého těla. Tak to má být. Mrtvola mě baví/nebaví, hodně záleží na období a rozpoložení. Třeba teď mi vůbec nechybí... :D

      Vymazat
  4. mě nejvíc dosírá u nás v gymu, jak je skoro všecko každou chvíli pokazené :D nebo nedotáhnuté činky, to si pak už tuplem bojím dělat tlaky.. :D mám děsně ráda teď různé crossfitové "cviky", pak francouzské tlaky, bicepsové zdvihy s jednoručkama, výpady na místě nebo v chůzi, pistolky, bulharské dřepy se zátěží a na stroj sednu jen, když jdu na předkopy + zákopy a shyby s dopomocí :D a jo, vypadáš paráádně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, pokažené stroje a hýbající se kotouče na činkách, to je klasika. :D Naštěstí to u nás není tak často. Ty stroje. Činky se hýbou pořád... :D

      Máš ráda cviky jako já, to svědčí o tom, že budou asi fakt dobré. :D Je to jasné. :D A díky moc :)

      Vymazat
    2. na vině je trh, kvalitní fitka mívají dost často monolitické činky, i my jimi ve fitku postupně nahrazujeme ty staré.. :) A rozbitý stroj.. chápu u pásu a podobných, ale u věže nebo věcí jako je předkopávání si to u trochu kvalitních věcí neumím moc představit :)

      Vymazat
  5. strčoje taky moc nemusím a ani mi na ně nekdy nezbývá čas, prostě osa a činky jsou nejlepší (dřepy, bent over row atd.). Veslování ale miluju :D

    OdpovědětVymazat
  6. Stroje občas využívám, třeba smithův stroj (jak dva stojany jak drží dlouhou tyč:D) tam třeba chodím dělat dřepy když nemám sparinga, protože mám strach, že se s tím závažím převážím na zadek :D Jinak ale preferuju hlavně volné činky, cítím to pak mnohem lépe než na stroji;)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak s tímhle se celkem ztotžňuju, poslední dobou si vystačím s vlastním tělem, činkami a bosu. Na stroje vlezu, ale v podstatě občas jen na kladku, nebo předkop/zakop. Spousta strojů tam je jak z budoucnosti a ani jsem na nich nikdy nikoho neviděla, abych se aspoň poučila, kterým směrem se na ně leze, zato u stojanu s činkama se člověk pomalu nevejde :D. A třepající se věci? Já ty lidi dost obdivuju, klepou se na tom jako sulc, což je teda pohled, kterej mě donutí o to víc makat, ale k čemu to může bejt dobrý, jsem stále nepochopila :).

    OdpovědětVymazat