středa 16. dubna 2014

Další životní...

Ahoj všichni,

poslední dobou je tu trochu ticho. Ne, že by to tento příspěvek měl nějakým způsobem změnit, ale i takový výkřik do tmy by se měl počítat. Zvlášť, když toho času opravdu moc není. A to není výmluva, pouze konstatování. Blíží se nám zápočtový týden. A teď se zamyslím nad tím, proč jsem tu větu vůbec napsal. Zní to, jako bych se na něj nějakým způsobem připravoval. Což si můžete klidně myslet. Ale ať nejsem za nějakého lajdáka, poctivě se připravuji na zkoušku z dětské literatury. Je nutné přečíst pár desítek knih, což mi nevadí. A vypadá to nějak takhle.


Což o to, číst si takhle venku je ještě v pohodě. Sranda je takového Rumcajse vytáhnout v přeplněné tramvaji. Někdy jsou ty pohledy k nezaplacení. I když, někdy je pro ostatní zvláštní, když vytáhnu jakoukoliv knihu... Ale pozor, Rumcajs je skvělé čtení a kdo ho nemá za sebou, měl by to určitě napravit.

Zápočet z atletiky mám úspěšně za sebou. Hod nebyl žádná hitparáda, ale na nějaké body to stačilo. Co se týče 1500 metrů, tak jsem zaběhl čas 05:12. Plný počet mi utekl o 12 vteřin, o kterých vím, že bych je určitě nikde nenahnal. I tak jsem spokojený. V plavání začínáme zápočty příští týden, prsa (100 a 200 metrů), kraul (50) a znak (25). Poslední disciplínou je záchrana tonoucího. To musíte skočit do vody, nepotopit se, pak kraulem doplavat k tonoucímu (s tím, že na něj celou dobu koukáte) a nějakým způsobem ho táhnout 25 metrů zpátky. Můžu vám říct, že to vůbec není jen tak. Stačí si tonoucího špatně chytnout a rázem je z něj nebožtík. Nebo se taky může stát, že se začnete topit vy. Tak uvidíme, jak to ten příští týden dopadne.


Co se týče cvičení, tak tady jsou velké změny. Posilovnu teď navštěvuji pouze jednou týdně na takový full body (s trochu větším zaměřením na nohy) trénink. Jinak si na to udržování vystačím doma s klasickým cvičením a rutinami na břicho. Snažím se častěji běhat, dokud nebudou zase větší horka. A světe div se, vyhovuje mi to. Když si vzpomenu, jak jsem rok a půl zpátky chodil do posilovny i šestkrát týdně, je to rozdíl. Uvidíme, jak dlouho mi vydrží tady tento přístup. A není to o tom, že by mě cvičení nebavilo. Mám ho dost i tak, jen ne v posilovně. Jídlo je taková stabilní jednotka (až na nějaké menší výkyvy v podobě různých dobrot). Váha se mi trochu změnila, šla dolů. Asi jsem možná zhubl i nějaké ty svaly, ale to není na mě, abych to posuzoval.


Co vy, jak se připravujete na "koupalištní sezónu", jak by řekl náš učitel kinantropologie?  Už se nám to léto celkem blíží. I když to dnes zrovna venku vypadá na podzim v plném proudu. Tak si užívejte i tohle počasí, nechci nijak provokovat, ale já si jdu dát pár dní volna, protože nám nějak tento týden už skončila škola. :))
Mějte se,

David

úterý 8. dubna 2014

A co škola, Davide?

Ahoj všichni,

zase tu delší dobu nebylo něco ze školy. A protože se začíná (pomalu, ale jistě) blížit konec dalšího semestru, je tu jedno aktuální téma. Plnění zápočtových požadavků a zkoušek. A já, jakožto pilný student, chci mít samozřejmě všechno splněno. V tělocviku toho tento semestr moc není, z praktických mám pouze atletiku a plavání. A protože se zrovna včera plnila první půle požadavků do atletiky, něco tu o tom napíšu.

V atletice mám k úspěšnému splnění zápočtu získat aspoň 51 bodů ze 100. Něco je za testy, docházku, seminárku, ale větší část je za výkony ve čtyřech disciplínách a taky za zvládnutí správné techniky. Jde o sprint na 100 metrů, skok do dálky, hod granátem a běh na 1500 metrů. Včerejší den se nesl v duchu sprintu a skoku do dálky. A to bych to nebyl já, aby to mělo normální průběh. Co se týče bodování, můžete získat buď 0, 5 nebo 15 bodů. Ve sprintu to bylo pod 11,50 s za 15 bodů a nad 11,50 s za 5 bodů (za kolik byla nula mě moc nezajímalo). Začalo se sprintem. A David měl hned první rozběh (společně s kamarádem, běželo se vždy po dvou).


Nikdy jsem nebyl fanoušek nízkého startu z bloků. Ze správného nastavování mě po chvíli začne bolet hlava, jsem frustrovaný z toho, jak si to ostatní krokují a seřizují. Naštěstí byl blok nastavený celkem příjemně, takže mi tahle starost odpadla. Aspoň jsem si to myslel. Po odstartování mi místo hezkého odrazu nabídl posunutí vzad. Nedržel. Takže jsem se hezky sklouzl pár centimetrů a pak vyběhl. Žádná hrůza. Pak jen zatnout zuby, vítr v zádech a kmitat až do cíle. Čas 11,50. Kur...! Jedna setina, jedna blbá setina a měl bych 15 bodů. Za to můžou bloky, špatný vítr, stopky a sběrač rýže v Číně. Poběžím ještě jednou, jen co chytnu druhý dech. Moc jsem tomu druhému pokusu nevěřil, protože jsem mezitím stihl stuhnout jako kámen. Ale stál při mě nejspíš nějaký strážný, protože druhý běh mi s časem 11,13 už na těch 15 bodů úplně stačil.


Skok do dálky. Tuhle disciplínu mám hrozně rád. Nebo měl jsem. Na základní škole se skákalo pořád, na střední už méně. Škoda, protože mi to celkem i šlo. Ale teď už jsem dlouho neskákal, netrénoval. Stejně jsem si ale chtěl jít pro 15 bodů. Tady to bodování bylo pod 5 metrů 0 bodů, 5-5,80 za 5 bodů a nad 5,80 za 15 bodů. Dokonce se mi ani nic nepřihodilo, což je zvláštní. Ale příjemné. Odkrokoval jsem si rozběh (těžce jsem musel vzpomínat, jak jsem to kdysi dělal) a šlo se na to. Na první dobrou skokem 5,90 jsem si zařídil dalších 15 bodů do sbírky. Pak jen dva skoky na zlepšení techniky a bylo vymalováno. A byl taky písek úplně všude. Ale to je malá cena za dobrý pocit ze svého výkonu.


Příští pondělí mě čeká hod granátem a 1500 metrů. To už taková hitparáda nebude. Na hod jsem byl vždycky mamlas, už krikeťák na základní škole byl v seznamu mých největších nepřátel. A dlouhé tratě taky nebyly mou oblíbenou činností, i když poslední dobou s tím nemám moc problém, protože běhám často. Tak uvidíme, jak to dopadne. Blíží se i zápočty s plavání (na které se momentálně chystám a doufám, že stihnu článek dopsat než mi ujede autobus). Zápočty z češtiny vás asi moc zajímat nebudou, to sem tahat nebudu. Snad mi to morfologie a jazykověda odpustí. Mějte krásné slunečné úterý,

David

úterý 1. dubna 2014

Co cvičím doma?

Ahoj všichni,

když už se mi podaří si zacvičit doma (bývá to celkem často), tak mám v zásobě pár osvědčených cviků a kombinací, které používám. Je mi jasné, že tady to budeme mít každý jinak. Cviků je nepřeberné množství a ani já tu nedám všechny, které jsem zrovna v ten den cvičil. Ale snad vám to udělá aspoň nějaký obrázek o tom, jak to může vypadat. Doma toho k dispozici opravdu moc nemám. Můžu být rád, že tam je aspoň "dost" místa na to se natáhnout, přetočit a tak dále.

Klasické kliky tu nemám, dělám je ale samozřejmě taky. Tohle je varianta, kdy vytočíte dlaně ven. Podle všeho asi na hrudník. Já tyto kliky dávám do supersérie s těmi normálními (10/10) po několika sériích a tahá to hezky. Snažím se vydržet trochu déle ve spodní poloze, kdy je svalstvo v největším napětí.

Diamantové kliky, skvělé na tricepsy. U toho snad ani není co psát. Snad jen, že jsou pro mě složitější než ostatní, takže je cvičím samostatně nebo s něčím, u čeho nezapojuji paže. Když mám chuť, dám si v pauze sklapovačky, například. Ale rozhodně do toho nemíchám jiné kliky.

Klik na jedné ruce. Ne, že bych v tom byl nějaký přeborník. Kdybych měl spočítat, kolik jsem udělal neúspěšných pokusů končících mým rudým obličejem a zbytečným snažením se vytáhnout zpět nahoru... Ale už je umím. Sice u toho mám každou nohu na jiné straně pokoje, ale tady jde hlavně o vrchní část těla. A ta dostává zabrat.

Další vychytávka na triceps. Pokládání rukou na lokty a zpět do výchozí polohy. Je lepší, když loket položíte, tím uvolníte napětí ve svalu a pak se znovu dostáváte nahoru. To napětí uvolňujete jen malou chvíli, prostě položit a zpátky, ne že u toho stihnete jeden díl svého oblíbeného seriálu.

Kdo rád trápí své tělo, může zkusit cvik, co vidí na gifu výše. Vypadá hezky jednoduše, ale není to taková sranda. Bolí z toho hrudník, ruce, záda, ramena a vůbec celý člověk. O to je ale tento cvik účinnější. Rozhodně ho doporučuji zařadit, zkuste si, kolikrát se dokážete přesunout.

Moje oblíbené sklapovačky, které ale nikdy nejedu samostatně. Břicho vždy dostává zabrat čtyřmi cviky ve čtyřech sériích. Tohle může být jeden z nich.

A tohle může být druhý.

Na závěr klasická výdrž ze všech stran.

Tak, to by bylo z pohybujících se obrázků všechno. Koupil jsem si nové trenky, takže jsem měl potřebu se pochlubit (kdyby se někdo ptal, proč jsem jen v nich). Taky se na ty obrázky nedívejte příliš dlouho, vypadají pak celkem směšně. Snad to někomu aspoň trochu pomůže trochu okořenit trénink. Nebo si prostě jen potvrdí, že cvičí podobné cviky. Taky tu nepřináším nic nového. Je to úplná klasika domácího cvičení. Určitě máte každý to svoje.


Mějte se a cvičte i doma. 

David