úterý 8. dubna 2014

A co škola, Davide?

Ahoj všichni,

zase tu delší dobu nebylo něco ze školy. A protože se začíná (pomalu, ale jistě) blížit konec dalšího semestru, je tu jedno aktuální téma. Plnění zápočtových požadavků a zkoušek. A já, jakožto pilný student, chci mít samozřejmě všechno splněno. V tělocviku toho tento semestr moc není, z praktických mám pouze atletiku a plavání. A protože se zrovna včera plnila první půle požadavků do atletiky, něco tu o tom napíšu.

V atletice mám k úspěšnému splnění zápočtu získat aspoň 51 bodů ze 100. Něco je za testy, docházku, seminárku, ale větší část je za výkony ve čtyřech disciplínách a taky za zvládnutí správné techniky. Jde o sprint na 100 metrů, skok do dálky, hod granátem a běh na 1500 metrů. Včerejší den se nesl v duchu sprintu a skoku do dálky. A to bych to nebyl já, aby to mělo normální průběh. Co se týče bodování, můžete získat buď 0, 5 nebo 15 bodů. Ve sprintu to bylo pod 11,50 s za 15 bodů a nad 11,50 s za 5 bodů (za kolik byla nula mě moc nezajímalo). Začalo se sprintem. A David měl hned první rozběh (společně s kamarádem, běželo se vždy po dvou).


Nikdy jsem nebyl fanoušek nízkého startu z bloků. Ze správného nastavování mě po chvíli začne bolet hlava, jsem frustrovaný z toho, jak si to ostatní krokují a seřizují. Naštěstí byl blok nastavený celkem příjemně, takže mi tahle starost odpadla. Aspoň jsem si to myslel. Po odstartování mi místo hezkého odrazu nabídl posunutí vzad. Nedržel. Takže jsem se hezky sklouzl pár centimetrů a pak vyběhl. Žádná hrůza. Pak jen zatnout zuby, vítr v zádech a kmitat až do cíle. Čas 11,50. Kur...! Jedna setina, jedna blbá setina a měl bych 15 bodů. Za to můžou bloky, špatný vítr, stopky a sběrač rýže v Číně. Poběžím ještě jednou, jen co chytnu druhý dech. Moc jsem tomu druhému pokusu nevěřil, protože jsem mezitím stihl stuhnout jako kámen. Ale stál při mě nejspíš nějaký strážný, protože druhý běh mi s časem 11,13 už na těch 15 bodů úplně stačil.


Skok do dálky. Tuhle disciplínu mám hrozně rád. Nebo měl jsem. Na základní škole se skákalo pořád, na střední už méně. Škoda, protože mi to celkem i šlo. Ale teď už jsem dlouho neskákal, netrénoval. Stejně jsem si ale chtěl jít pro 15 bodů. Tady to bodování bylo pod 5 metrů 0 bodů, 5-5,80 za 5 bodů a nad 5,80 za 15 bodů. Dokonce se mi ani nic nepřihodilo, což je zvláštní. Ale příjemné. Odkrokoval jsem si rozběh (těžce jsem musel vzpomínat, jak jsem to kdysi dělal) a šlo se na to. Na první dobrou skokem 5,90 jsem si zařídil dalších 15 bodů do sbírky. Pak jen dva skoky na zlepšení techniky a bylo vymalováno. A byl taky písek úplně všude. Ale to je malá cena za dobrý pocit ze svého výkonu.


Příští pondělí mě čeká hod granátem a 1500 metrů. To už taková hitparáda nebude. Na hod jsem byl vždycky mamlas, už krikeťák na základní škole byl v seznamu mých největších nepřátel. A dlouhé tratě taky nebyly mou oblíbenou činností, i když poslední dobou s tím nemám moc problém, protože běhám často. Tak uvidíme, jak to dopadne. Blíží se i zápočty s plavání (na které se momentálně chystám a doufám, že stihnu článek dopsat než mi ujede autobus). Zápočty z češtiny vás asi moc zajímat nebudou, to sem tahat nebudu. Snad mi to morfologie a jazykověda odpustí. Mějte krásné slunečné úterý,

David

4 komentáře:

  1. skok do dálky mi nikdy nešel, na spintech jsem měla blbé starty, ale v hodu koulí jsem byla docela dobrá. To bylo na základce, na střední jsme ani jednu z těchto disciplín nedělali, to byl furt volejbal, zumba, areobik.

    OdpovědětVymazat
  2. Předpokládám, že časy na 100 m jsou měřené stopkami, co? :-) (protože časem 11,13s bys ve své kategorii byl do dvaceti nejlepších v ČR)
    Ale ta dálka je pěkná, po delší době neskákání je 590 cm prvním pokusem je pěkný výkon...
    Těším se na info ohledně plavání. Jsem zvědavej jaké tam budete mít požadavky.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný. To mně sprint na začátku základky moc nešel, ale ke konci jsem se v něm obrovsky zlepšila. Dřív jsem skákala skvěle, ale konec základky to pro mě bylo utrpení. Hod krikeťákem jsem kdysi na škole vyhrála. A 1500 je taková divná trať, asi bych ji dobře neběžela :)

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluji k tak skvělým výsledkům :) Já byla vždycky na atletiky neskutečně nešikovná...vše,co obsahovalo nějaké složitější úkony než např. uběhnout 100 m, bylo pro mě prakticky nemožné. Buď jsem se zamotala do tyče nebo skočila do písku po hlavě :D Od té doby, co aktivně cvičím a hlavě běhám, se ale leccos zlepšilo.

    OdpovědětVymazat