čtvrtek 29. května 2014

Ideální den začít?

Je to už nějaký ten pátek, kdy jsem s cvičením začínal já. Cvičením mám na mysli pravidelné docházení do posilovny, kdy tam pokaždé vydržím aspoň těch 50 minut a netrávím je rozhovorem s náhodnými kolemjdoucími. Na své začátky si nepamatuji až tak dobře, přece jen už mám pokročilejší věk a deníček jsem si přestal psát už kdysi dávno. Možná bych tu ve svém starším článku něco našel, ale nechce se mi tím moc prohrabávat. Vystačím si s tím (málem), co mám v paměti. A stejně to nemá být článek o tom, jak jsem začínal já. Ale jak takové začátky mohou a nemusí vypadat. A proč vlastně vůbec začínat.

Jeden z prvních kroků je najít si nějakou posilovnu. Je to jednodušší než hledat vodu, takže by to nemělo zabrat tolik času. Celkově jsem cvičil pravidelně asi ve třech posilovnách, žádná z nich nebyla vyloženě špatná. Pokud chcete cvičit častěji, je dobré si pořídit měsíční permanentku. Cenově by se to mohlo pohybovat od 700 do 1000 korun, záleží na tom, jak mají kde čisté záchody. Určitě existují i dražší posilovny, ale věřte mi, že když bude na čince napsaných 20 kg, tak to bude vážit stejně jak v posilovně za 700, tak za 7000.



Protein, sachariďák, amina, bcaa, abcd, cdefgahc. A tak dále. Proti těmto produktům vůbec nic nemám, ale všeho s mírou (pokud se Míra nejmenuje váš dealer suplementů). Není na škodu se informovat, kdy a kolik čeho brát, než všechno, co si vezmete, vrátíte zase hezky zpátky (i když v jiné formě) do záchodu. Vždy bude důležité jak cvičíte a co normálně jíte. Ne nadarmo se tomu říká "doplňky stravy". Stravu mají doplnit, ne ji nahradit. Já vím, že v každém videu a na každé fotce si všichni dopřávají super extra drinky, ale taky už mají svoje odcvičeno a ví co a proč berou (někdy sice neví ani tihle, ale komu není rady..).



Nejspíš se vám první dny v posilovně nebude líbit. Většina chlapů tam bude mít ruce jako vaše nohy. Na závaží, které budete používat, se tam práší, protože tak malé váhy přece nikdo nezvedá. Činky lehčí než 10 kg jsou na stojanech položeny až úplně vzadu, protože kdo by je potřeboval. U posilování nebudete vydávat zvuky jako orangutan v říji, což je nejspíš taky špatně. Čím více řvete, tím více to roste. Takový pocit jsem měl i já dva týdny zpět, když jsem začal chodit cvičit jinam. Ale není to tak, nebojte se.

Jde jen o tom se smířit s tím, že prostě začínáte. Že nebudete okamžitě trhat všechny rekordy a zvedat maximální váhy (o což ani náhodou nejde). Důležité je si v tom udělat trochu pořádek, dát si nějaký cíl a jít si za ním. Po frustrujícím týdnu se na to nevykašlat, ale zkusit to dál. Vzpomenout si, proč jste vlastně začali. A hlavně nekoukat na ostatní s tím, jak jsou daleko a jak vypadají. Protože i oni jednou začínali. Všichni. A někdo třeba i víckrát. To je úplně normální. Na všech jde vidět hlavně jedno. Nevykašlali se na to. A pokud chcete cvičit, baví vás to... tak se na to nevykašlete taky.


13 komentářů:

  1. Parádní motivačka, díky... Já snad začnu chodit do posilky už v nejbližší době. Samotnou mě to nebaví. Musím mít vedle kámošku. Ségra teď odmaturovala a měla by mít čas se mnou chodit, tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase chodím nejraději sám, ale to je opravdu na každém. Takže pokud se s parťákem cítíš líp, určitě s ním choď. :) A ségra je super volba, když můžeme, taky si s bráchou zajdeme. :)

      Vymazat
  2. :))) ty mi asi neporadíš, zda BCAA můžu brát jako kojící , že, :D jdu studovat net.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc rád bych poradil, ale zatím jsem nic takového neřešil (a pochybuji, že někdy budu) :D .. Ale taky se mrknu na net, třeba spolu vystudujeme více. :D

      Vymazat
    2. Nikki na pixlách je myslim zákaz pro kojící a těhotné žěny, co si pamatuju ;)

      Vymazat
    3. Na pixlích bývá doporučení, ale to je i na proteinech a vesměs nikdo nechápe, proč se nemohou pít :D Já ho taky pila během těhotenství :) Píšou to i na vitamíny ;) jen proto, aby se firmy chránily, spíše mě zajímá skutečnost :D

      Vymazat
  3. Super článek! :) Pokaždý si připadám jak outsider, když neječim jak pavián a beru si ty nejzaprášenější činky (5kg a 7,5kg) a když naruším chod fitka (všichni mají upper body day ever day, every week, all year :D) a já si dovolim dělat hluboký paralelní dřepy nebo bulgarian dřepy ...:)

    OdpovědětVymazat
  4. Neskutočne skvelý článok! :D Pobavila som sa :D Ja by som sa opäť rada znovu dostala do posilňovne, ale dopočula som sa, že vraj nie je možné tam chodiť, kým nemáš BMI v norme. Je to naozaj tak? Nevieš o tom niečo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celkově bych se podle BMI vůbec neřídil. Je to takový komerční index k ničemu. Nepočítá s žádnou odchylkou, jiným složením těla, svalstvem.. Já mám podle BMI nadváhu. Takže asi tak. :D

      Vymazat
  5. na orangutany v posilce jsem si už zvykla. Se svou posilovnou jsem docela spokojená, pár detailů bych změnila, ale osa a činky tam jsou :D Já si myslím, že do začátku doplnky stravy nejsou potřeba. Ale později protein se hodí.

    OdpovědětVymazat
  6. Pobavil jsi mě s tím přirovnáním k orangutanům :D V posilovně jsem všehovšudy byla zatím jen jednou a byla jsem z toho upřímně trochu vyjukaná, protože jsem spíše stydlivý typ a bylo pro mě zvláštní, že mě u cvičení někdo vidí. Ale věřím, že to chce jen čas a tolik se tím nezaobírat,proto jsem se rozhodla si pořídit permanentku k narozeninám a začít naplno :) Cítím, že by mě to od domácího cvičení zase mohlo posunout dál. Co se suplementů a doplňků týče...přijde mi trochu legrační, když 40 kg slečna, co cvičí párkrát do týdne půl hodinky na stepperu do sebe láduje protein 2x denně z růžového shakeru... :D

    OdpovědětVymazat
  7. nechápu, že jsem na tvůj blog nenarazila dřív.. boží článek, vážně pobavil:D a na mě, na křehkou dívenku, sedí:D musím chodit do pánské části naší posilovny, protože v té dámské jsou jen kardio stroje, bleble:D jako kdyby nikdo nepočítal s tím, že i holky chtějí činky.. nejdříve jsem se tam fakt necítila, byla jsem sama samotinká mezi chlapama a zvedala jsem suveréně nejmenší váhy snad v historii posilovny:D teď postupem času jsem si tam ale našla i kamarády, takže jsem nadmíru spokojená:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Být spokojená je to hlavní. Já jsem ve fitku taky spokojený a úplně mi to stačí. :D Kamarády už tam mám taky, jen jich není tolik, jako ve starém fitku. Ale to se dožene. :D

      Vymazat