pátek 6. června 2014

Čím víc wellness, tím víc Adidas!

Poslední dobou se v potravinářství rozrostl takový trend. Je vychytralý a dobře promyšlený tah od prodejců. Když přijdete do obchodu, všude na vás z obalů koukají názvy jako fitness, wellness, fit, well a další splácaniny. Tyto slovíčka jsou totiž teď v módě. A využívá se toho kde se dá. Nejsem si jistý, jestli takový wellnes sýr má za sebou nějakou tu hodinu ve vířivce nebo sauně, ale je to dost možné. Fitness rohlíky vám pekaři servírují přímo z běžících pásu a light šunky jsou z prasat, které se celý život krmí pouze ovesnými vločkami, brokolicí a pijí iontové nápoje. Za chvilku takový nápis najdete i na rychlém občerstvení, protože takový fitness hamburger plný tatarky, hořčice a smaženého masa je mnohem zdravější než obyčejný hamburger plný tatarky, hořčice a smaženého masa.


Do některých výrobků si můžeme kopnout pořádně, do některých méně, ale princip je tu pořád stejný. Takový fitness tavený sýr od jedné nejmenované firmy je celkem síla. Ještě jsem neměl tu čest ho potkat v posilovně ani na talíři, ale třeba k tomu někdy dojde. A možná s sebou vezme svou kamarádku wellness šunku. Já se prostě názvům jako jsou tyhle musím pousmát. Je možná pravda, že mají snížený obsah soli nebo tuku (a že jsou narvaná kdo ví čím ještě, to už je fuk, hlavně že je to fit), ale to pojmenování je prostě špatné. Jde pouze o to lidem podstrčit něco jiného, než staré známé light produkty, které často ani light nejsou.

Já si sice šunku co prošla lázeňskými procedurami nekupuji, ale nějakým light produktům se nevyhýbám. V rozumném množství a to ještě, když mi ta klasická verze třeba nechutná. A vás od toho taky nechci odrazovat. Jen je třeba se vždy trochu zamyslet, jestli si ty potraviny kupuji opravdu proto, že je složení lepší, nebo jen kvůli nějakému slovu na obalu. Ať už to slovo zní jak chce. Určitě je lepší se podívat na hodnoty co obsahuje. Sám jsem si prošel obdobím, kdy jsem v obchodech koukal po light produktech a nic jiného nechtěl. Je to úplná blbost a zbytečnost. Pokud máte pohyb, ten rozdíl mezi light a normální potravinou z vás metráčka neudělá. A kolikrát to za ty sladidla a přídavky ani nestojí...


12 komentářů:

  1. Máš naprostou pravdu ! Mně přijde vtipný třeba fitness musli kde je cukru víc než v nějaké sušence:D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Davide, přesně jak píšeš, je to móda a neznalý spotřebitel jim na to skočí... Jinak k té Poděbradka malinovce: http://goo.gl/eeeoxB. Pěkný víkend přeju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já od té malinovky ani malinovku nečekal, taky skoro celá skončila ve dřezu.. :) :D

      Vymazat
  3. Podle mě je lepší obyč cukr než jeho umělá náhrada, když už.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jsem se pobavila :D Naprostá pravda. Musím říct, že ačkoli colu ani pepsi nepiju, tak u ní se light ale vyplatí. Složení stejné, jen méně cukru, zdá se mi.

    OdpovědětVymazat
  5. pobavil jsi :D hlavně vířivka a sauna :D mmimochodem, už jsi viděl fitness vejce? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Mají ty slípky nějaké klece s činkami nebo tak? :D Neviděl, achjo.. tolik mi toho ještě chybí :( :D

      Vymazat
  6. Já light a podobné nekupuji. Když nahrazují cukr, tak je to nacpané umělýma sladidlama. A radši budu pít cukr (velmi výjimečně kupuji) než umělou chemii...

    OdpovědětVymazat
  7. :D Pobavil si nás, líbí se mi tvůj styl psaní a nápady, nepřemýšlel jsi nad tím to nějak zužitkovat, třeba v práci později? :) Nic takového nekupuju, ale je pravda, že v období kdy jsem chtěla zhubnout to bylo takové hobby lítat po obchodě a hledat všechno tohl light a podobně.. Fujky ;) hlavně to u mě fungovalo tak, že jsem si řekla: Jo tohle je light tak toho užu sníst hodně a ono to v závěru vlastně dopadlo ještě hůř :) Mimochodem to kafčo si zrovna dávám, ale teda karamelové :D ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Super foto na závěr :D
    Pěknej článek..bohužel tenhle marketingovej tah lidi, který se o jídlo nezajmaj, nevidí a pak kupujou fitness párky a k tomu fithranolky...

    OdpovědětVymazat
  9. :D super článek. Fakt jsem se musela pousmát, protože tak před 2 - 3 lety jsem přesně takové věci kupovala. Teď už jsem pokud mají dobré složení (mám ráda třeba odtučněný tvaroh). Nejhorší byly ale ty lihgt "jogurty" :D tomu se ani nedá říkat jogurt. Teď už bych to nedala do pusy. Když už tak nějaký výborný řecký :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vtipně podaná naprostá pravda, bohužel se tím spousta lidí nechá oblbnout, alespoň v začátcích.
    www.hooneysfit.blogspot.com

    OdpovědětVymazat