středa 7. ledna 2015

Trochu změna - funkční síla

Upustil jsem od tréninků v posilovně. Aspoň na nějaký čas. Řekl jsem si, že si vystačím s tím, co mám doma. A taky jsem si řekl, že ty tréninky trochu pozměním. Zvedání vah v posilovně je super, bavilo (a baví) mě to dlouho. Jenže tělo si vyžádalo změnu. Tak jsem mu vyšel vstříc. Cviky, kde mám k dispozici nějakou jinou váhu, než své tělo, jsem omezil na minimum. Své místo v tréninku mají tlaky, bicepsové zdvihy i cviky na triceps. Ale žádné přehánění, maximálně jeden nebo dva cviky po třech opakováních. Zbytek zastanou kliky, shyby, shyby, shyby a kliky.

Nejsem žádný nadšenec do venkovních work outů, seberevolt a podobných věcí. Koho to baví, ať to dělá, nic z toho neodsuzuji. Já jsem ale cvičenec samotářský, ideálního sparing partnera jsem zatím neobjevil (ani nehledám), takže mi to plně vyhovuje. Navíc doma mám na to klid, nepozoruje mě žádná skupina jiných lidí a nefouká tu vítr. Co víc si člověk může přát. A na rozdíl od posilovny nám tu teče opravdu studená voda. Ta se pije dobře.

Pohled z místnosti do chodby a z chodby do místnosti


Nemám napsaný žádný přesný trénink, ale odpichuji se od takových mých základních cviků. Shyby (klasicky prsa k hrazdě na široký úchop), potom shyby (úzký úchop, podhmatem - záda, biceps), následují střely na křídla (takové přitahování v jedné rovině od hrazdy k hrazdě), dále shyby (široký úchop, ramena k hrazdě) a končím to výdrží ve shybech (jak v širokém tak v úzkém úchopu). Celkem za tohle kolečko udělám něco přes 120 shybů + 90 sekund ve výdržích. Ze začátku to trochu bolelo a byl to problém, teď to už jen bolí.

Po tomhle příjemném kolečku následují kliky (těm se můžeme věnovat příště), jsou tu i na začátku zmíněné cviky s činkami a na závěr břicho. Je mi jasné, že takhle neprocvičuji úplně všechny partie, u některých se zastavuji, dělám pár cviků navíc nebo si to rozhodím do více tréninků. Podstatné je to, že na začátku se snaží dostat co nejvíce síly do rukou a zad. Tělo si na shyby zvyká, dělají mu menší problém a co je hlavní - hlavně se tím cviky zkvalitňují. Nebo jejich provedení. Je důležité se soustředit na to, aby ten shyb byl proveden dobře. Když ho odfláknete, nemusíte ho dělat vůbec.

Po tréninku svačinka
Je to něco přes dva týdny, co tohle praktikuji. Nárůst síly je znatelný a já jsem spokojen. Minimálně dva další týdny v tom vydržím a začnu se pokoušet o nějaké speciálnější cviky. Buďto se povedou, nebo spadnu z hrazdy. Uvidíme. K tomuhle všemu si vždy na konci zacvičím i břicho, ale nemám nějakou velkou představu o tom, že ho zběsile rýsuji. Na to teď důraz nekladu. Hlavně, aby se trochu zvedla ta funkční síla a budu spokojený. Jel někdo z vás už něco podobného? Hlavně na zvýšení síly a dalších aspektů těla? Brzy se tu bude zase řešit kardio a jiné tréninky. V lednu si ale pěkně dojedu tady tuhle silovku. Mějte se parádně! (a poplácejte mě po zádech, protože je to druhý článek za krátkou dobu). P.S. určitě vám chyběly moje extra kvalitní mobilní fotky a selfíčka, že jo.

David


5 komentářů:

  1. Skvelá forma! :) Ako si sa naučil zhyby? Ja sa stále nezdvihnem....cítim sa ako drevo, tažke váhy s cinkami mi nevadia ale s vlastnou váhou je to o inom :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :) Nevím, jak se je naučit, ale určitě toho docílíš tréninkem. Zesílit tělo a pak se zvedneš. Chce to čas, ale myslím, že při troše tréninku se pak zvedne každý. Začít třeba s různou dopomocí, na židli. Prostě si něco vymyslet. :)

      Vymazat
    2. Není to nic těžkého, židli si dáš před hrazdu (čím dál bude tím je to těžší) a jednu, popřípadě obě nohy na ní. Tím odlehčíš rukám a zádům a dostaneš se do horní pozice. Výdech. Obě nohy ze židle a pomalu se spouštět dolů.
      Po krátkém čase nebude židle třeba.. ;-)
      Sláva novému článku!! :-)

      Vymazat
    3. To s tou židlí mě nenapadlo, super nápad. :) A díky. :)

      Vymazat
  2. Chyběly nám tvoje mobilní fotky, selfíčka a články, mě teda jo! :)
    Jinak super, shyby jsou základ, podle mě. A kolikrát se divim, že spousta chlapů je vůbec nezvládá..já se na shyby zaměřila a už jsem schopná udělat 2 nadhmatem a 3 podhmatem a dokonce jsem minule dala 1 za jednu ruku! A momentálně pracuju na šířce úchopu, yt na široko mi zatím nejdou, ale ono se to změní... tak ať jde síla nahoru :)

    OdpovědětVymazat